Pielāgoto fizisko aktivitāšu definīcijā ir nodrošināt iespējas ikvienam bērnam un jaunietim iesaistīties sporta nodarbībās, piemērojot fizisko aktivitāšu veidus atbilstoši viņa fiziskajai sagatavotībai un interesēm.
Sadarbībā ar LSPA rehabilitācijas un veselības aprūpes 4.kursa studentiem mūsu skolas skolēniem tika noorganizēta šāda nodarbības skolas sporta zālē un ĀV zālēs 31.oktobrī.
Nodarbības mērķis bija, pielāgojot fizisko aktivitāšu uzdevums, katra skolēna iespējām, iesaistīt viņus sporta aktivitātēs.
Vispirms sporta zālē pulcējās visi pirmo līdz trešo klašu skolēni.
Nodarbība sākās ar iepazīšanos un skolēni tika sadalīti piecās grupās.
Katra no grupām devas pildīt atšķirīgus uzdevumus, lai pēc noteikta laika mainītos ar tiem.Šķiet, ka visjautrāk gāja dejotāju grupai, kura dziedāja dziesmiņu par degunu, ausīm, galvu, rokām un ceļiem. Dziesmiņa par cilvēku tika izpildīta arvien ātrākā tempā, kas sevišķi uzjautrināja mazos sportistus.
Kamēr vieni dziedāja dziesmiņu par cilvēku, otra grupa sāka ar iesildīšanos ar kustībām attēlojot saules lēktu, zāles augšanu, dažādas dabas parādības un dzīvniekus. Bija aktivitāte arī ar futbola bumbas vadīšanu un sišanu vai mešanu vārtos. Tā kā sporta aktivitātes notika dienā, kad tiek svinēti Helovīni, vārtus studenti bija rotājuši ar krāsainiem ķirbīšu attēliem.
Savukārt florbola bumbiņas vadīšana un sitiens pa vārtiem bija kādas citas studentu grupas uzdevums.
Precizitāte un taktika bija nepieciešama uzdevumā, kurā dalībnieki, krājot punktus, meta dažāda izmēra bumbiņas tuvāk un tālāk novietotajās kastēs.
Visbeidzot šķēršļu josla, kurā bija apvienota priekšmetu pārvietošana, šķēršļu pārvarēšana jeb līšana zem šķēršļa, kāpšana pāri šķēršļiem un līšana cauri tam.
Otrajā nodarbībā piedalījās uzaicinātie skolēni ar smagiem kustību traucējumiem sākot no ceturtās līdz pat divpadsmitajai klasei. Arī šiem skolēniem uzdevumi bija līdzīgi.
Pēc nodarbībām studenti atzina, ka visgrūtākais aktivitāšu vadīšanā bija nepieciešamība reaģēt nekavējoties un pielāgot katru no aktivitātēm, katra m no skolēniem viņa iespējām.
Studenti pēc nodarbībām bija ieguvuši jaunu pieredzi, savukārt skolēni pilnveidojuši savas prasmes un iemaņas dažādās sporta aktivitātēs un guvuši pozitīvas emocijas.