2023./2024.mācību gads


Apsveikums

Rīgas 66. vidusskolas kolektīvs sveic visus

Latvijas Republikas Proklamēšanas

105. dzimšanas dienā!

Novembris- vēstures un patriotu mēnesis.

Skolā ir tradīcija novembra mēnesī dažādas aktivitātes saistīt ar Latvijas vēsturi, izciliem cilvēkiem.

Jau sākumskolas klasēs sociālo zinību stundās mēs mācījāmies par dažādiem ar Latvijas vēsturi saistītiem notikumiem, par Latvijas izcilākajiem māksliniekiem. Viens no tādiem māksliniekiem ir tēlnieks Kārlis Zāle, kurš arī ir Brāļu kapu memoriālā ansambļa idejas autors. Apskatīt mākslinieka darbu un iepazīt Latvijas vēstures notikumus braucām uz Brāļu kapiem.

Nonākot Brāļu kapos, visus pārsteidza ansambļa plašums, apbedījumu daudzums un skaistie pieminekļi. Patika būt pie Mūžīgās uguns, apskatīt pieminekli Mātei Latvijai. Tika aplūkots arī pirmā Latvijas Valsts prezidenta J. Čakstes piemineklis.

Mēs vērojām uzrakstus uz kapu pieminekļiem, novērtējām to, cik rūpīgi un skaisti sakārtoti un noformēti kapi kopumā.

Mūsu 5.a klases pārdomas pēc ekskursijas:

Patika ceļš uz kapiem un atpakaļ uz skolu, jo varēja risināt interesantas sarunas ar klases biedriem;

Patika staigāt pa kapiem, jo bija ļoti skaisti;

Staigājot pa kapiem bija mazliet drūmi, redzot, cik daudz cilvēku ir miruši;

Patika nolikt svecītes pie Mūžīgās uguns un Mātes Latvijas;

Patika apskatīt J. Čakstes pieminekli;

Patika Brāļu kapos lasīt vārdus un uzvārdus uz pieminekļiem;

Patika staigāt ap pieminekļiem, lasīt vārdus un uzvārdus un domāt par cilvēkiem, kas aizstāvēja Rīgu (Latviju) no dažādiem karaspēkiem.

TV spēlē “Gudrs, vēl gudrāks”

Rudens periods 8.a klases skolēniem ir bijis bagāts ar notikumiem. Septembra beigās- oktobra sākumā bijā Polijā. Oktobra pašās beigās saņēmām ziņu, ka Elīza ir izturējusi atlasi TV spēles “Gudrs, vēl gudrāks” pusfinālam un visai klasei jādodas uz Latvijas Televīziju, kur notiks ieraksts.

Sākām gatavoties. Mums kā līdzjutējiem bija jāveic sagatavošanās darbi. Tika gatavoti plakāti Elīzas atbalsta. Pārdomāti fakti – ko zinām par Elīzu? Bija jāiepazīstas ar raidījuma režisores atsūtītajiem ieteikumiem un noteikumiem gan par uzvedību, gan ģērbšanos. Pārsteigums bija tas, ka jāievēro “dreskods” – nedrīkst būt sīkstrīpains vai sīkrūtains apģērbs, jo tas traucē filmēšanas kamerai.

1.novembrī no paša rīta devāmies uz Latvijas Televīzijas ēku Zaķusalas krastmalā. Foajē jau pulcējās citu skolu skolēni kopā ar skolotājiem un citiem atbalstītājiem. Valdīja diezgan priecīga, bet tomēr nervoza atmosfēra.

Mūs uzrunāja šī pasākuma organizatore, kas pārbaudīja, vai ieradušies visi. Tālāk jau visus klātesošos aicināja uz ierakstu studiju, kur bija jāieņem sev ērtas skatītāju vietas.

Spēles dalībnieki kopā ar skolotājiem vispirms devās uz grimēšanas telpu. Pēc tam dalībnieki tika izvietoti spēles vietās, iemēģināta mikrofona skaņa, interaktīvais ekrāns un citas tehniskas lietas.

Beidzot spēle varēja sākties. Skatītāju vidū valdīja zināms satraukums. Līdzjutēji uzmanīgi sekoja spēles gaitai un mēģināja minēt pareizās atbildes (domās vai sačukstoties, kad tas bija iespējams). Dalībniekiem bija jāliek lietā ne tikai zināšanas par faktiem, bet arī zibenīgi jāreaģē, jo atbilžu reģistrēšanas iekārta fiksēja pirmo, kas nospiedis pogu. Pirmajam arī bija iespēja atbildēt. Arī skolotājiem starp spēles kārtām bija jāveic daži uzdevumi.

Vēl ļoti interesanti bija vērot visu filmēšanas procesu – vērojām gan režisora, gan preses sekretāra darbu, gan operatoru un skaņu režisoru darbu. Redzējām, kā mēģina savu sakāmo raidījuma vadītāji Toms Grēviņš un Kaspars Ozoliņš – arī viņiem tas ne vienmēr izdodas ar pirmo reizi. Varējām mācīties, ka nevajag padoties, bet mēģināt vēl un vēl.

Spēlei beidzoties, rezultāts bija lielisks – Elīzai 2.vieta un ceļš uz finālu vaļā!

Dienas noslēgumā visiem bija pārsteigums – studijā ieradās Lauris Reiniks ar deju grupu un izpildīja jauno dziesmu “Galerijā”.

Spēles “Gudrs, vēl gudrāks” ieraksts notika no 10.00 līdz 15.45. Diena bija ļoti gara, bet interesanta. Kā teica viens no mūsu klases līdzjutējiem – “būt par skatītāju ir smags darbs”.

Ja Jūs vēlaties noskatīties “Gudrs, vēl gudrāks” pusfinālu, tad ieslēdziet savus TV 15. decembrī plkst. 18.50.

Gaidām spēles “Gudrs, vēl gudrāks” fināla ierakstu! Turam īkšķus! Vēlam veiksmi Elīzai!

Valsts aizsardzības mācības. 2. nodarbība

Ar interesi tika gaidīta otrā VAM nodarbība. Iepriekš bija zināms, ka būs uzdevumi parka teritorijā.

Rīts sākās ar nodarbībām klasē, kur skolēni prezentēja sagatavotos mājas darbus kuros bija jāizplāno iepriekš noteikts pasākums. Sākot no organizēšanas un finansu līdzekļu piesaistīšanas, beidzot ar pamatojumu, kas tajā piedalīsies un kāpēc cilvēki gribēs atbalstīt šo pasākumu. 

Turpinājumā pasniedzēji stāstīja un demonstrēja dažādus publiskās runas knifiņus. Balss kontroles un uzstāšanās elementus.

Praktiskajā publiskās runas uzdevumā, skolēniem bija jāsagatavo 2 minūšu gara runa par jebkuru priekšmetu, lietu vai notikumu. Uzstājoties liela uzmanība tika pievērtsta laika limitam, stājai, skatienam, roku darbībām, balss tonim un intonācijai.            

Nākošajā nodarbībā pasniedzēji stāstīja par maskēšanās principiem un iespējām. Vērojot fotogrāfijas skolēnu uzdevums bija atklāt, kur atrodas slēpnī esošais cilvēks. Mācīja kādas pazīmes jāmeklē, kuras palīdzētu atklāt šos cilvēkus.            Skaidroja, kas padara mūs redzamus vai tieši pretēji, kā kļūt nemanāmiem. Tikai kādās pāris fotogrāfijās, no vairāk nekā desmit redzētājām, radās nojausma, kur kāds varētu būt paslēpies.

Nodarbību turpinājumā skolēni devās apgūt lauka kaujas iemaņas. Pēc pasniedzēju norādījumiem apguva sejas noklāšanas tehniku ar maskēšanās krēmu.      

Pēc tam sekoja apvidus vērošanas iemaņu apguve. Skolēni no konkrētas vietas novēroja noteiktu teritoriju, pēc brīža tajā kaut kas tika izmanīts un vajadzēja nosaukt pazīmes un lietas, kas liecināja par izmaiņām.

Vēl interesantāks šķita uzdevums, kurā puse no grupas atradās noteiktā attālumā no teritorijas, pa kuru pārējiem dalībniekiem cenšoties izmantot aizsegu (krūmus, kokus, citus silvēkus) vajadzēja pārvietoties līdz pirmās grupas dalībnieki viņus atklāja. Attapīgākie pārvietojās pieplakuši zemei ar īsiem pārskrējieniem vai pārveļoties.

Dienas noslēgumā skolēni uzzināja kā pareizi un sistemātiski novērot apvidu. Viss novērojamais lauks jāsadala divās daļās un vērošana jāsāk no tuvākā punkta grozot galvu pa labi pa kreisi, skatienam slīdot pa zigzag līniju ar vien tālāk, bet līdz iedomātajai lauka viduslīnijai, tad tieši tāpat tiek “skenēta” lauka otra puse.

Praktiskajā uzdevumā parkā pie kokiem bija piesietas piecas lapiņas un skolēniem ar iepriekš apgūto “skenēšanas” metodi vajadzēja atrast un norādīt to atrašanās vietas. Visbeidzot visi izmēģināja, kā ir vērot ar binokli.  

Lūk, ko pēc nodarbības domāja paši Valsts aizsardzības nodarbības dalībnieki.

  • Man nodarbība ļoti patika, es daudz ko iemācījos par jaunsardzi.
  • Bija interesanti, patika uzdevumu daudzveidība, dažreiz bija pat grūti.
  • Man ļoti patika Valsts aizsardzības mācības. Tās bija aizraujošas un iemācīja daudz par drošību un maskēšanos. Un bija forši pavadīts laiks ar klasesbiedriem.
  • Bija interesanti paklausīties par maskēšanos. Biju pateicīga, ka atļāva nepiedalīties āra nodarbībā stiprā vēja dēļ.
  • Bija negaidīti tas, ka vajadzēs krāsot sejas jeb maskēt, bet varēja uzzināt kā pareizi tas jādara. Grūti bija meklēt priekšmetus dažādās vietās. Visvairāk man patika slēpties un meklēt lapiņas pa parku ar binokli.
  • Man otrā VAM nodarbība pagāja diezgan ātri, tas nozīmē, ka man bija interesanti. Man patika priekšmetu identificēšanas trase. Arī teorija bija pamācoša
  • Bija arī interesanta nodarbība, protams seju krāsot nebija tik forši, bet nav jau tik traki. Šoreiz bija vairāk uz redzi un prasmi apskatīt sev priekšā apkārtni. Tā bija diezgan interesanti.
  • Man patika apmācības un manuprāt bija ļoti noderīgi iemācīties stāju, komandas, ētiku. Bet man likās ka būs savādāk, ka mums dos pistoles salikt, sakārtot utt. Es gribētu teikt, ka man patika pieredze, un viss bija forši, kā arī labāk bija nekā rēķināt matemātiku. Temats bija noderīgs zinot, ka ir obligātais dienests, un man šis viss noderēs tuvākajā nākotnē.

Kā pēdējais dienas uzdevums, bija ierindas mācības atkārtojums. Tika atkārtotas ierindas mācības komandas: līdzināšanās, pagriezieni un soļošana kolonā.

8.a klase nodarbībā “Naudas diena”.

Oktobra pēdējā dienā visās Latvijas skolās Swedbank organizēja tiešsaistes nodarbības finanšu pratībā “Naudas diena” 1.-12.klasēm. 8.-9.klašu klašu grupas apakštēma bija “Karjeras stunda”. Arī mūsu 8.a klases skolēni piedalījās šajās nodarbībās. Tās bija 3 video lekcijas, ko vadīja nozaru speciālisti. Pasākumu vadīja un par pozitīvu gaisotni rūpējās grupas “Citi zēni” solists Jānis Pētersons.

Swedbank speciālisti bija definējuši tēmas aktualitāti:

“Karjera. Tehnoloģiju straujā attīstība ietekmē mūs visus, arī to, kādā profesijā vai lomā strādāsim. Digitālās tehnoloģijas ir radikāli pārbūvējušas daudzas nozares, mainījušas ierasto lietu kārtību un vadošos spēlētājus, vai ir sācies mākslīgā intelekta laikmets? Jau šobrīd daļa no ierastām profesijām mainās vai izzūd pavisam, kamēr tehnoloģiju ietekmē rodas pavisam jaunas.

Kāpēc jāmācās visu dzīvi, kā mūsdienu tehnoloģijas ietekmē dažādas profesijas un vai mākslīgais intelekts ir palīgs vai apdraudējums.

Kā palielināt savus ienākumus, ja ar algu vien nepietiek, un ko darīt jau tagad, lai nākotnē būtu lielāka iespēja nopelnīt vairāk naudas.”

Nodarbību laikā klasē bija jāorganizē vairākas diskusijas par dažādiem jautājumiem:

  • Kādas zināšanas, prasmes un attieksmes nepieciešamas dažādās profesijās. Kuras ir kopīgas?
  • Kādas tehnoloģijas ir ienākušas dažādās profesijās?
  • Ko var darīt jau tagad, lai sagatavotos nākotnes profesijai pat tad, ja nezin, ko izvēlēsies?

Diskusiju laikā bija jāprot sadarboties, risināt problēmu, argumentēt, uzklausīt citu viedokli, formulēt savu viedokli citiem.  Brīžiem bija nepieciešama skolotāju palīdzība, jo diskusija novirzījās no tēmas, vai arī tēma īsti nebija izprasta.

Bija vairākas aptaujas, kas jāpilda savos telefonos aplikācijā menti.com.

Nobeigumā visiem kopā bija jāizveido aktivitāšu plāns gadam – ko darīt, lai pilnveidotu sevi, lai gatavotos nākotnes profesijai. Šo darbu iesūtot, varēja

Pasākums noslēdzās ar grupas “Citi zēni” videokoncertu.

Latvijas veselības nedēļa oktobrī 66. vidusskolā

Pēc ilgāka pārtraukuma atsaucāmies Latvijas Tautas sporta asociācijas aicinājumam un piedalījāmies Latvijas veselības nedēļā. Šis pasākums Latvijā notika jau 12 reizi. Tas ir ikgadējs Eiropas mēroga pasākums, kura mērķis ir popularizēt veselīgu dzīvesveidu un iesaistīt pēc iespējas vairāk cilvēku sportiskās, veselīgās un fiziskās aktivitātēs.

Par šīs aktivitātes popularitāti liecina lielais dalībnieku skaits, Latvijā to atbalstīja 400 dažādas iestādes tajā skaitā skolas, pirmskolas iestādes.

Veselības nedēļu uzsākām, aktivitātēs iesaistot pašus mazākos, mūsu skolas pirmo, otro klašu skolēnus un viņu vecākus. Stafešu aktivitātes nosaukums “Skolā droši”.

Visās stafetēs vecāki darbojās pāros ar saviem bērniem. Uzdevumu sarežģītība tika pielāgota skolēnu fiziskajām iespējām.

Pirmajā uzdevumā skolēni un vecāki ar bumbu rokās pārvietojās starp šķēršļiem un noslēgumā atgriežoties pie komandas un nostājoties kolonas beigās izripināja bumbu cauri visai kolonai līdz pirmajam dalībniekam.

Nākošajā uzdevumā skolēns vadīja futbola bumbu ar kāju apkārt šķēršļiem, bet vecāks to atnesa atpakaļ, savukārt bērniem, kuri pārvietojās ratiņkrēslos uzdevums bija tieši pretējs: skolēns nogādāja bumbu vienā virzienā, bet vecāks vadot bumbu ar kāju nogādāja to atpakaļ pie komandas.

Bērnu un vecāku vidū valdīja azarts un līdzjutēji visus uzmundrināja. Jautrākais no stafešu uzdevumiem bija pārvietošanās visiem turoties pie apļa. Pirmais dalībnieks kopā ar vecāku veica stafetes posmu, atgriežoties pie komandas aplim pievienojās nākošais dalībnieku pāris un tā līdz visi dalībnieki turoties pie apļa bija veikuši uzdevumu.

Stafešu uzdevumu noslēgumā visi dalībnieki pārvietoja balonu, veicot noteiktu attālumu. Balona pārvietošana radīja grūtības ne tikai bērniem, bet arī vecākiem nācās pacīnīties, lai balons lidotu vēlamajā virzienā.

Kopumā stafešu dienā “Skolā droši” piedalījās 26 skolēni un 24 viņu vecāki pavisam 50 dalībnieki.

Otrajā Latvijas veselības nedēļas dienā visi skolēni iepazina “Boccia” spēli. Spēle paredzēta cilvēkiem ar īpaši smagiem fiziskās attīstības traucējumiem, bet to spēlēt var ikviens un kā vēlāk atzina daži no vecāko klašu skolēniem, ka spēle izskatās viegla, bet spēlējot pašiem tā nebūt nav.

            Spēle notiek divās komandās ar divu krāsu bumbiņām un vienu mērķa bumbiņu. Komandas dalībnieki secīgi izmet balto mērķa bumbiņu. Spēles būtība ir piemest, pieripināt pēc iespējas tuvāk savas komandas bumbiņas baltajai – mērķa bumbiņai. Spēle notiek visiem dalībniekiem sēžot uz krēsliem.

            Spēli izmēģināja un īsu stāstījumu par to noklausījās 182 mūsu skolas 1. – 12.klašu skolēni.

            Trešā aktivitāte norisinājās parkā pie skolas. Aktivitātē “Krājam soļus” skolēnu uzdevums bija aktīvas pastaigas laikā sakrāt pēc iespējas vairāk soļus. Kā tas tika realizēts? Iepriekš pedagogi izstaigāja distanci ejot ar lieliem soļiem, ejot ar vidējiem un nelieliem soļiem, tika aprēķināts vidējais soļu skaits lielajā aplī, kurš ir 800 soļu jeb 500 m garš un mazajā 400 soļu jeb 250 m aplī.

            Bērniem, kuri pārvietojas ar rollatoriem un ratiņkrēlos distances garums bija 330 soļi jeb100 m.

            Skolēni devās distancē izvēloties lielos vai mazos apļus vai tos kombinējot, bet pedagogi veica apļu uzskaiti katram skolēnam.

             Aktivitātē kopā piedalījās 210 skolēni, asistenti un pedagogi. Pavisam noejot 5416000 soļu jeb aptuveni 338,5 km. Tas ir attālums aptuveni no Rīgas līdz Ventspilij un atpakaļ vai arī līdz Igaunijas galvaspilsētai Tallinai.

Kā noslēdzošo Latvijas veselības nedēļas aktivitāti bijām izvēlējušies aktivitāti baseinā ar nosaukumu “Peldam cik varam”.

              Aktivitātē varēja piedalīties jebkurš 4. – 12.klašu skolēns. Skolēnu uzdevums bija, izvērtējot savus spēkus, 30 minūšu laikā nopeldēt pēc iespējas vairāk baseinu. Peldējuma laikā drīkstēja izmantot peldlīdzekli dēlīti, peldēt jebkurā stilā, mainīt peldēšanas stilus un nepieciešamības gadījumā atpūsties apgriešanās vietās.

              Aktivitātē piedalījās 48 skolēni, kuri kopā nopeldēja 21 km un 925m. Tas ir attālums aptuveni no mūsu skolas līdz Etnogrāfiskajam Brīvdabas muzejam un atpakaļ, jeb vienā virzienā līdz Ādažiem, Ķekavai, Salaspilij vai Jūrmalā esošajiem Dzintariem.

              Sakām paldies visiem skolēniem viņu asistentiem un vecākiem, kuri aktīvi iesaistījās Latvijas veselības nedēļas aktivitātēs!

10.b klase VSIA Latvijas Valsts ceļu  “Ceļu laboratorijā”

Ekskursijas laikā mēs uzzinājām, ka saskaņā ar likumu Par autoceļiem autoceļus iedala: galvenajos autoceļos, kas valsts autoceļu tīklu savieno ar citu valstu pilsētām; reģionālajos autoceļos, kas novadu centrus savieno savā starpā vai ar republikas pilsētām, vai galvaspilsētu; vietējos autoceļos, kas novada administratīvos centrus savieno ar novada pilsētām. Kopējais autoceļu garums Latvijā ir lielāks par 71 000 km. Latvijā ir sekojoša ceļu klasifikācija: ar melno segumu; ar šķembu un grants segumu; un bez seguma.

Latvijā ir speciāla organizācija – Autoceļu kompetences centrs – kurā veic autoceļu uzturēšanas, rekonstrukcijas un būvniecības darbu kvalitātes atbilstības novērtēšanu valsts autoceļos, un ceļu pētniecības darbu vadību. Ceļu laboratorija, kas ir Autoceļu kompetences centra sastāvdaļa, veic ceļu būvmateriālu – minerālo materiālu, asfaltbetona un saistvielu testēšanu, veic satiksmes analīzi, mēra un analizē ceļa seguma parametrus, kā arī ievieš ceļu pētniecības projektus. Mums parādīja visus pētījumu procesa soļus: no ceļa seguma parauga ņemšanas brīža līdz pārbaudes rezultātu saņemšanai. Mēs uzzinājām arī, ka inženieri, kas strādā  laboratorijā, mācījās RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātē vai Būvniecības inženierzinātņu fakultātē.

Tāpat uzzinājām, ka pie mums ir  Latvijas Ceļu muzejs, ka tur ir  lieliska iespēja  uzzināt par ceļu būvi un tās vēsturi, kā arī dažādām ar to saistītām tēmām. Mēs nolēmām apmeklēt muzeju, lai nostiprinātu jauniegūto informāciju.

10.b klase Jūras koledžā Novikontas

                 Jūras koledžā  Novikontas gatavo pasaules darba tirgum konkurētspējīgus jūrniekus. Koledžā jau no pirmajām dienām students var iepazīt jūrnieka darbu. Mācības noris uz kuģa Varma klāja vai īpašos kabinetos, kuros ir nepieciešamais aprīkojums, lai teorētiskās zināšanas uzreiz nostiprinātu praksē. Tāpat lielākā daļa praktisko uzdevumu tiek veikta uz profesionāliem un daudzveidīgiem simulatoriem, kuri ļauj uzreiz iegūt nepieciešamās iemaņas un sagatavo visām situācijām jūrā.  Oficiāli jūrniecībā tiek lietota angļu valoda, tāpēc Novikontas Jūras koledžā mācības notiek angliski, lai studenti uzreiz tiktu atbilstoši sagatavoti darba videi, zinātu nepieciešamos terminus angliski un varētu brīvi komunicēt ar saviem kolēģiem. Pēc teorijas un prakses nokārtošanas students saņem stūrmaņa vai motorista diplomu, un var uzreiz uzsākt darbu uz kuģa.

                Katrs no mums ieguva iespēju iejusties navigatora lomā, kas vada savu kuģi pa kuģu ceļu ar simulatora palīdzību.  Otrajā korpusā redzējām peldbaseinu ar dažādām ierīcēm cilvēku glābšanai avārijas gadījumā.  Mums bija iespēja nogaršot pārtikas devas, kas ir uz katra glābšanas plosta.  

            Mums bija interesanti uzzināt, ka Rīgā,  izņemot Jūras akadēmiju un Jūras skolu, eksistē  mūsdienīga mācību iestāde, pēc kuras beigšanas iespējams iegūt jūrnieka pamata izglītību. 

Laikmetīgās mākslas izstādē Hanzas Peronā

19. oktobrī 11.a klase apmeklēja laikmetīgās mākslas izstādi Hanzas Peronā “Mūsu mājas bija zeme. Uzplaukums”. Tā ir mākslinieka Ulfes Loto un kuratora Jākoba Lilemozes radīta hiperrealistiskā fantāzija par Kentauru ģimeni,  kas nonākusi uz planētas Zeme. Pasākums notika “Latvijas skolas soma” ietvaros.

Izstāde,  kas neatstāja vienaldzīgu. Dažos tā radīja neizpratni, nepatiku, bet dažus tā rosināja domās fantāziju turpināt dažādu žanru stāstos – piedzīvojumu, zinātniskās fantastikas un romantiskajā. Nodarbības laikā skolēni grupās pārrunāja redzēto, iesaistījās radošās rakstīšanas aktivitātē.

Šī bija lieliska iespēja pārrunāt iegūtās emocijas, kas katram izrādījās tik atšķirīgas un atklāja to, ka katrs dzīvojam savā fantāziju pasaulē.

Bērniem drošas pārvietošanās diena

Katra skolēna dzīvē pienāk brīdis, kad viņš  patstāvīgi sāk doties uz skolu un no skolas mājās. Skolēniem ir nepieciešamas zināšanas par drošu braukšanu sabiedriskajā transportā, drošu rīcību problēmu gadījumos sabiedriskajā transportā un drošu uzvedību ceļu satiksmē.

Iestājoties tumšajiem rudens un ziemas vakariem Autotransporta direkcija 19. oktobrī rīko “Drošas pārvietošanās dienu”, kurā piedalāmies arī mēs. Šoreiz 4.a klases skolēni prezentēja savas zināšanas ceļu satiksmē un palīdzēja stiprināt zināšanas par drošu un pareizu rīcību uz ielas un sabiedriskajā transportā 1.a klasei.

Abas klases savas zināšanas par drošību uz ceļa un sabiedriskajā transportā pārbaudīja pildot testu.

Lai droši varētu atrasties uz ielas vai ceļa  un būt redzamiem, izglītojamie saņēma atstarotājus un iemācījās skaitāmpantiņu:

Atstarotāju klāt sev liec,

lai tu visiem redzams tiec!

Ceļa mala apstājies –

pa kreisi un labi paskaties!

Pieturu zini un biļeti pērc,

tā tev vēlāk noderēs!

Ja nu kaut ko nesaproti –

palīdzību droši prasi!

Ekskursija uz Jūras koledžu Novikontas

Nākotnes profesijas izvēle ir ļoti nopietns solis. Rodas daudz jautājumu: ar ko es gribu nodarboties? Kas mani interesē? Kurp doties mācīties? Vai mani tas interesētu?

Mums, 8.b un 12.b klases skolēniem, 19. oktobrī bija lieliska iespēja apmeklēt Jūras koledžu Novikontas – mācību iestādi, kas apmāca topošos jūrniekus, un Novikontas mācību centru. Iestādes mācību telpas aprīkotas ar modernām tehnoloģijām, lai mācību process būtu pēc iespējas pietuvināts reālajiem apstākļiem jūrā, un jūrnieki būtu gatavi visdažādākajām situācijām.

 Milzīgu iespaidu uz mums atstāja topošo jūrnieku treniņš baseinā ar vētras, zibens, gaisa trauksmes simulāciju. Skolas pasniedzēji stāstīja par evakuāciju un glābšanas plostu izmantošanu. Skolēnus uzcienāja ar glābšanas plostu rezerves pārtikas kaloriju pakām, un izstāstīja, kā tās lietojamas.

 Mācību centrā stāvējām pie stūres un veicām degošās laivas glābšanas operāciju. Ne visiem bija izdevies iziet šo sarežģīto ceļu un izglābt cilvēkus, kuriem tā bija nepieciešama. Sapratām, ka jūrnieka profesija ir ne tikai romantiska, bet tā prasa atbildību un veselību. Šīs iegūtās zināšanas noteikti noderēs arī skolas dzīvē.

8. a klases ekskursija uz Varšavu

Jau iepriekšējā mācību gada beigās – vecāku sapulcē maijā, nolēmām, ka jārīko ekskursija uz Varšavu Polijā. Tāpat nolēmām, ka brauks bērni kopā ar vecākiem. Protams, bija skaidrs, ka daži vecāki netiks darba dēļ.

Jau no pirmajām jūnija dienām notika ceļojuma plānošana, lidmašīnas un pārējo apmeklējamo objektu biļešu rezervēšana un pirkšana. Darba bija ļoti daudz.

Milzīgu pateicību izsakām Elīzas mammai Karīnai, kas uzņēmās saziņu ar viesnīcu, lai dabūtu visizdevīgāko piedāvājumu, visu iespējamo biļešu iegādi visai grupai, kā arī par vecāku informēšanu “soli pa solim”.

Visu ekskursijas laiku par mūsu drošību palīdzēja rūpēties Raimonda mamma Iveta un Elvitas mamma Ieva – paldies viņām!

Protams, bija arī jāfotografē un fotogrāfijas jāsūta mājās palikušajiem tuviniekiem, kā arī jāievieto Facebook un Instagram. Jokojot teicām, ka mums ir savi influenceri –mamma Karīna un skolotāja Inese. Agrā rīta stundā tikāmies lidosta “Rīga”. Izgājām drošības kontroli un sagaidījām savu lidojumu. Mēs lidojām ar lidmašīnu, ko bērni iesauca par “bitīti”.

Varšavā mums paveicās ar laika apstākļiem – bija ļoti siltas un saulainas atvasaras dienas. Netraucēja arī lietainais sestdienas rīts, jo skatoties mājās laika prognozi, jau bijām savlaicīgi sagatavojuši lietus mēteļus, bez tam rītu plānoti pavadījām zem jumta, t.i. Kopernika zinātnes centrā.

Pirmajā dienā, izmantojot saulaino un silto laiku, devāmies uz karaļa pils un parka ansambli Lazienki (Łazienki Królewskie). 76 ha lielajā parkā atrodas vairākas pils ēkas, četri dārzi, neskaitāmi romantiski dīķīši un kanāli, vairākas skulptūras, tai skaitā Friderika Šopēna piemineklis. Viena no ēkām bija  Pils uz salas (Palace on the Isle), kas sākotnēji bija baroka laika dārza paviljons – relaksācijas, atpūtas un izklaižu māja, t.sk. peldmāja. Šobrīd tajā bija aplūkojamas slavenu gleznotāju gleznas, skulptūras, mēbeles un skaisti interjeri.

Kā nākamo apmeklējām vienu no Medību un izjādes muzeja ēkām. Mēs apskatījām ar medībām un šaušanu saistītas lietas: šautenes, medību patronas, to uzpildīšanas iekārtas, sacensību trofejas, nozīmītes u.c., dažādu dzīvnieku izbāzeņi. Visvairāk pārsteidza baltā lāča izmēri – varens! Kā teica bērni, filmās redzētais nav atstājis tādu iespaidu.

Tuvojoties vakaram, devāmies uz vecpilsētas pusi, kur upes promenādes malā notiek multimediāls strūklaku šovs. Šovs bija veltīts Volta Disneja kinostudijas 100gadei. Te domas dalījās – vieni teica, ka šovs ļoti patika, bet citi – , ka esot bijis garlaicīgi, jo “multenes” jau nav nekas īpašs un visas redzētas.

Vakara pastaigas laikā ievērojām skaistu skatu laukumu uz ēkas jumta – tas bija Varšavas universitātes gaisa dārzs. Protams, mēs meklējām ieeju un kāpām augšā. Skats no skatu laukuma bija ļoti, ļoti skaists gan uz upes pusi, kur redzams milzīgs pilnmēness, gan uz vecpilsētas un centra augstceltņu pusi. Pats dārzs bija rotāts ar neskaitāmām gaismiņām, tajā bija romantiska noskaņa.

 Pēc tam apskatījām Karaļa pils pagalmu ar celiņiem, simetriskiem apstādījumiem un strūklakām. Arī tur viss bija izgaismots ar krāsainām gaismiņām. Tā kā jau bijām nogājuši kārtējos kilometrus, izmantojām izdevību apsēsties un izbaudīt skaisto skatu. Pirmajā dienā mēs kopā nostaigājām gandrīz 20 kilometrus.

Sestdienas rīts bija lietains, bet tas mūsu plāniem nemaz netraucēja. Mēs devāmies uz Kopernika centru. Tā bija liela, plaša un augsta ēka, kurā bija izveidoti 2 stāvi, kuros izvietoti dažādi ar zinātni saistīti objekti. Tur varēja veikt dažādus eksperimentus, kas saistīti ar spēku, gaismu, gaisu, ūdeni un tamlīdzīgi. Pēc skolēnu atziņām – daudzas lietas likās interesantas, daudzas – nē. Visvairāk traucēja tas, ka lai saprastu, kas jādara, eksperimentu apraksti bija jāizlasa, kas bērniem ne visai patīk, tie bija diezgan gari, to bija ļoti daudz, un tie bija pieejami tikai poļu, angļu vai ukraiņu valodā.

Vēl Kopernika centrā apmeklējām Planetāriju, kurā noskatījāmies 2 dažādas animācijas filmas par zvaigznājiem. Filmas tika rādītas poļu valodā, bet mēs varējām izmantot austiņas, kurās bija tulkojums arī angļu valodā.

Vakarā apmeklējām Polijas Nacionālo operu. Skatījāmies “Opera chorus”, izrādi, kas veidota no dažādu operu labākajiem kora dziedājumiem. Vairākiem mūsu skolas skolēniem šis bija pirmais operas apmeklējums. Iepriecināja, ka šiem skolēniem izrāde patika. Pārsteigumu mums visiem sagādāja skatītāju ilgstošās stāvovācijas, kas ilga apmēram 15 minūtes.

Svētdienā, kas bija ekskursijas pēdējā diena, devāmies uz pilsētas centru. Devāmies apskatīt Kultūras un zinātnes pili. Ar ātrgaitas liftu uzbraucām augšā skatu laukumā. No augšas varēja redzēt milzīgas ļaužu masas ar Polijas un Eiropas savienības karogiem, jo Varšavā tieši tobrīd notika pirmsvēlēšanu protesta mītiņš jeb Miljonu siržu gājiens. Protams, aplūkojām arī augstceltnes un pilsētas panorāmu – redzamība bija lieliska.

Tā kā centrā bija mītiņš, viss bija slēgts, tādēļ meklējām alternatīvas laika pavadīšanai. Izmēģinājām visus pilsētas transporta līdzekļus – tramvaju, autobusu un metro. Lai saprastu, cik ērts ir metro, braucām ar tramvaju apmēram 22 pieturas, tas aizņēma ap 40 minūtēm, bet centrā atgriezāmies ar metro – 4 pieturas 4 minūtēs. Nospriedām, ka ja tagad piedāvātu Rīgā būvēt metro, mēs būtu atbalstītāju grupā.

Pienāca vakars un bija jādodas uz lidostu. Vēl pēdējā iepirkšanās iespēja lidostas veikalā, kur tika iegādātas Polijas tradicionālās baltās pīlītes. Un tad jau iekāpšana lidmašīnā.

Mums visiem ļoti patika šis brauciens! Tā bija jauna pieredze kopā būšanai ar klases biedriem. Kaut vairāk būtu šādu braucienu!

Oktobris – karjeras mēnesis.

Karjeras mēneša ietvaros notiks daudzi pasākumi, kuru laikā skolēni varēs iepazīties ar dažādu profesiju pārstāvjiem, uzzināt par karjeras iespējām. Daži no tiem:

12.10. Tikšanās ar dziedātāju A.Vītoliņu (Amber) par dzīvi, darbu, hobijiem.
16.10. Tiešraide 18.30 Konkurētspējīgas prasmes-lekcija, nodarbība skolotājiem un vecākiem ”Konkurētspējīgas prasmes’’
19.10. Tikšanās ar mūsu skolas absolventi Agnesi Rusakovu “Darbs starptautiskajā vidē: ārlietu koordinētājs”

  • plkst. 10:15.- 9.-12. klases
  • plkst. 11:15.- 5.-8. klases

20.10. Seminārs-nodarbība vidusskolēniem ‘’Mērķē augstāk”. Nodarbība notiek Rīgas 25.vidusskolā. Piedalās skolas komanda.

Izrādes “Puika ar suni” apmeklējums Ž. Lipkes muzejā

Lai gan vēsture ir sarežģīta, tā jāsāk mācīties jau sākumskolā. I. Zanderes luga “Puika ar suni” ir lielisks piemērs tam, kā par mūsu valsts smagākajiem notikumiem pastāstīt vieglā, bērniem saprotamā veidā, bet nezaudējot notikumu traģiskumu.

1.a un 4.a klases skolēniem apbrīnas vērts likās fakts, ka visus tēlus, ieskaitot suni, atveido viens aktieris, izmantojot tikai kustības un balsi. Tomēr visu laiku valdošās pustumsas un skaņu efektu dēļ neatstāja atziņa par šo notikumu skumjo traģiskumu.

Ne viss bija katram skatītājam saprotams, taču no skolēnu atsauksmēm var secināt, ka izrāde nevienu nav atstājusi vienaldzīgu par redzēto.

Sākumskolas ekskursija uz Bausku un tās apkārtni

Neparasti ieilgusī vasara gatavošanos sākumskolas ekskursijai padara īpaši līksmu. Vispirms jāatkārto drošības noteikumi, jāvienojas par pienākumu ekskursijas laikā palīdzēt pirmklasniekiem, jāsarūpē līdzņemamās lietas.

Bauska mūs sagaida ar sauli un vasarīgu siltumu. Izstaigājām pilsdrupas, apmeklējām muzeju, lai iepazītos ar pils vēsturi.

Tālāk dodamies uz saldumu ražotni “Poļu nams”, lai vērotu saldumu ražošanu, paši tajā nedaudz piedalītos un, protams, degustētu un iegādātos saldo produkciju.

Vēl mūsu maršrutā iekļauts mini zooparks “Trušu pilsētiņa”, kurā varam aplūkot, pabarot un samīļot dažādu šķirņu trušus un citus sīkos mājdzīvniekus.

Pēdējā pieturvieta ir atrakciju parks “Labirinti”, kurā varam pārbaudīt savu veiklību un līdzsvara izjūtu, piedaloties atrakcijās un ļaujoties kustību priekam.

Rudens ekskursija uz Šauļiem

Rudens ekskursijas laikā 3.oktobrī mēs 6.b, 7.b, 8.b, 9.b, 10.b, 11.b un 12. b klases skolēni apmeklējām Lietuvas pilsētu Šauļi. No Rīgas izbraucām pulksten 7 no rīta, jo mums bija ieplānota ļoti daudzveidīga programma.

Pirmais objekts, ar kuru mums bija iespēja paredzēts iepazīties, bija šokolādes fabrika “Rūta”.

Ekskursija sastāvēja no 2 posmiem:

Apmeklējām šokolādes muzeju. Tajā pārstāvētā ekspozīcija stāsta aizraujošu, gandrīz četrus tūkstošus gadu garu, šokolādes vēsturi un ne mazāk aizraujošu fabrikas “Rūta” simtgades vēsturi. Muzejā uzzinājām par to, kā mainījušās šokolādes lietošanas tradīcijas no acteku un maiju laikiem līdz mūsdienām; redzējām, kā tapa pirmās Lietuvas šokolādes fabrikas.

Tā bija iespēja pašiem radīt konfektes un parādīt savas radošās spējas. Šīs nodarbības laikā pārliecinājāmies, ka “saldā prieka” radīšana ir ļoti smaga un rūpīga.

Arī nelielā iepazīšanās ekskursija pa pilsētu bija interesanta un izzinoša: apskatījām Pētera un Pāvila baznīcu,  pastaigājāmies pa centrālo gājēju ielu,  Saules pulksteņa laukumu, Augšāmcelšanās laukumu, kas ir pilsētas centrālais laukums. Mūsdienās šī iela ir un paliek galvenā vietējo iedzīvotāju un pilsētas viesu tikšanās vieta. Šauļos aplūkojām romantisko skulptūru-strūklaku “Pelikāni”.

Tālāk devāmies uz Krustu kalnu – kas kļuvis par Lietuvas tautas ciešanu un ticības simbolu, kur uzstādīti vairāk nekā 50 000 krustu. Krustu kalns ir apbrīnojama vieta. To ieraugot, jūs izjutīsiet neizdzēšamu iespaidu.

Mūsu ekskursija bija ļoti izzinoša, aizraujoša, jautra, jo ekskursijā bija iespēja neformālā gaisotnē parunāties ar saviem skolas draugiem un iepazīties ar viņiem vēl tuvāk.

Mēs vēlamies pateikt lielu paldies mūsu skolotājiem par brīnišķīgo ekskursiju!

Latvijas Veselības sporta nedēļa

Rīgas 66.vidusskola piedalās Latvijas veselības sporta nedēļā. Sporta nedēļā esam iekļāvuši šādas aktivitātes:

  • 16.10. Stafetes “Skolā droši”  1. – 2.klašu skolēniem un viņu vecākiem.
  • 17.10. Iepazīstam “Boccia“.
  • 19.10. Krājam soļus.
  • 20.10. Peldam cik varam.

Rudens ekskursija uz Līgatni, picu meistarklasi “Vīnkalnos”, Cēsīm

Klāt ikgadējais rudens ekskursiju laiks, bet koku lapas vēl neliecina par rudens tuvošanos. Ieskatoties vērīgāk, tikai atsevišķu dažu koku lapotnēs manāmas rudens nokrāsas.

Mūsu ceļš no skolas veda uz Vidzemi. Kopā braucām mēs – 9.a, 10.a, 11.a un 12.a klases skolēni. Ekskursijas maršrutu Bijām ieplānojuši ar dažāda veida aktivitātēm.

Pēc mazliet vairāk nekā stundas brauciena esam Līgatnē, kur informācijas birojā saņemam karti ar maršrutu, uzlīmju lapas ar attēliem un jautājumu bukletiņu.

 Mūsu pirmā aktivitāte  ir foto orientēšanās un izziņas spēle “Līgatnes detaļu medības”.

Skolēni sadalījās nelielās grupās pa trim līdz četriem dalībniekiem vienā, un ar nelielu laika nobīdi, izmantojot karti, devās meklēt atbilstošos objektus un atbildēt uz jautājumiem. Atbildes uz jautājumiem slēpās vai nu informatīvajās norādēs pie objektiem vai arī kartē objektu aprakstos. Kopējais maršruta garums bija apmēram 5 km.

Atbilžu lapā bija jāielīmē attiecīgā uzlīme un jāsniedz atbilde uz uzdoto jautājumu. Pareizi atbildot uz visiem jautājumiem varēja nopelnīt 44 punktus. Jautājumi bija āķīgi, par to liecina mūsu komandu uzrādītie rezultāti.

Vislabāk šajā spēlē veicās 12.a klases komandai ar kapteini Arti. Jau atgriežoties skolā, pēc rezultātu apkopošanas, uzvarētāju komanda saņēma pārsteiguma balvu.

Spēles laikā skolēni iepazina Līgatnes papīrfabrikas centru ar strādnieku ciemata koka rindu mājām, kuros atradās vēsturiskais papīrfabrikas strādnieku dzīvoklis. Pabija pie Lustūža klintī alām, ko vietējie iedzīvotāji izmantoja kā pagrabus. Redzēja uz upes izveidoto lašu ceļu un daudzas citas ainaviskas vietas.

Pēc pāris stundu staigāšanas, devāmies Valmieras virzienā, lai, viesojoties pie “Vīnkalnu” māju saimniekiem, uzzinātu itāļu picas cepšanas noslēpumus. Vienlaicīgi ieguvām gan vēsturiskas zināšanas par picas pirmsākumiem, gan praktiskus padomus, lai picas izdotos garšīgas, kā arī iemēģinājām roku picu darināšanas meistarklasē.

Māju saimnieki ilgāku laiku dzīvojoši un strādājuši Itālijā, kur arī apguvuši šo prasmi. Būtiskākie noteikumi, lai pica izdotos garda, ir picas sastāvdaļas nelikt vienu uz otras, neizvēlēties vairāk kā 5 – 7 dažādas sastāvdaļas un garšas, un, protams, visu gatavot ar mīlestību.

Apguvuši teorētiskās zināšanas, ķērāmies pie praktiskās darbošanās. Picas pamatnes palīdzēja sagatavot saimniece, mums atlika uzklāt tomātu mērci un izvēlētās sastāvdaļas. Saimnieks picas ievietoja malkas krāsnī, kur tās vairāk kā 400 grādu temperatūrā cepās aptuveni 1 minūti. Pēc tam grūtākais bija sagaidīt, kamēr pica atdzisīs, lai to varētu sagriezt un nobaudīt.

Pēc omulīgās maltītes ceļš mūs veda uz Cēsīm, kur bijām vienojušies par Cēsu pils kompleksa ekskursiju ar gidu.

Iebraucot Cēsīs smidzināja neliels lietutiņš, bet tas netraucēja mums izstaigāt Maija parku, kas atrodas pašā pilsētas centrā. Maija parka teritorijā atrodas liepu stādījumi, kurus savulaik stādījis E.Veidenbauma vectēvs Kaspars Veidenbaums, kurš tajā laikā bija Cēsu pilsmuižas dārznieks. Parka dīķī redzējām melno gulbju pāri.

Aizgājām arī līdz Cēsu Svētā Jāņa baznīcai, kas ir viena no vecākajām gotiskajām mūra baznīcām Latvijā un lielākā viduslaiku bazilika Latvijā. Mirkli uzkavējušies Rožu laukumā, kur vērojām ūdens strūklakas, devāmies uz Cēsu pils kompleksu.

Cēsu pils kompleksa apskati sākām ar Jauno pili, kur gide pastāstīja un pievērsa uzmanību pils pirmsākumiem un senajiem atradumiem arheoloģisko izrakumu laikā. Nemanāmi, klausoties vēsturiskajā stāstījumā, nonācām pils ekspozīciju telpā, kuras interjers ir gan restaurēts, gan rekonstruēts.

Īpaši izcēlās Kafijas istaba ar interesanto sienu un griestu dekoratīvo apdari. Savukārt, bibliotēkas telpā aplūkojami senie Jaunās pils ozolkoka grāmatu skapji.

Pēc ielūkošanās Jaunās pils virtuves aprīkojuma ekspozīcijā, kāpām Lademahera tornī. No tā paveras gan skats uz Cēsu Viduslaiku pili, gan Cēsu pils panorāma. Torņa mastā kopš 1988.gada plīvo sarkanbaltsarkanais karogs, atgādinādams, ka Cēsis ir Latvijas karoga dzimtene.

Pirms Viduslaiku pils apskates saņēmām lukturīšus, lai labāka redzamība. Pils kompleksa iekšpagalmā aplūkojām Viduslaiku pils maketu, pie kura gide īsi pastāstīja par vairāk nekā 800 gadu garo pils vēsturi.

Vispirms izstaigājām senās jeb Viduslaiku pils zemākos stāvus un Rietumu tornī esošo bijušo dzīvojamo telpu ar greznu zvaigžnu velvi un sienu gleznojumiem. Šajā telpā viens no skolas biedriem tika iecelts bruņinieku kārtā, un mēs pārējie mācījāmies cienīgi paklanīties.

Visbeidzot kāpām Dienvidu tornī, kur noskatījāmies krāšņu multimediālu izrādi par pils vēsturi. Viss iepriekš stāstītais tika vizualizēts uz torņa sienas.

Senās pils stāstu papildināja arī senās kauliņu spēles apgūšana. Spēlējām ar reāliem “aitas” kauliņiem, skaitījām punktus, un uzvarētāja titulu saņēma Liene no 9.a klases.

Nemanāmi bija paskrējušas nepilnas trīs stundas un, pirms aiziešanas no Cēsu pils kompleksa un atvadoties no gides, vēlreiz visi veicām rituālu, izrādot cieņu bruņiniekam.

Atgriežoties skolā lūdzu skolēniem izteikt savu viedokli par šo braucienu. Šeit seko viņu domas un emocijas:

  • Ekskursija likās ļoti jautra, uzzināju daudz ko par Cēsu pils vēsturi.
  • Ekskursija likās visinteresantākā, bija jautri un ļoti daudz skaistu vietu, gribētos vēl vairāk šādu ekskursiju.
  • Bija patīkami pastaigāt pa Līgatni. Otrajā apstāšanās vietā, pica bija garšīga un bija interesanti paklausīties picas veidošanās vēsturi. Cēsu pilī atcerējos par Livonjjas Ordeņa bruņiniekiem no vēstures stundām. Bija patīkami Cēsu pils pagalmā paglaudīt kaķenīti.
  • Ekskursija uz Cēsu pili, manuprāt, bija ātra, tomēr varēja uzzināt seno Cēsu vēsturi un apskatīt senas lietas. Visvairāk man patika animācija.
  • Ekskursija uz Cēsīm bija diezgan interesanta. Visvairāk patika, kur mēs picu taisījām, un, protams, arī Cēsu pils bija interesanta. Uzzināju vairāk informācijas par savu valsti. Ja brauktu vēlreiz, tad tikai pēc padsmit gadiem, jo informāciju man bija viegli saprast un iegaumēt.
  • Man ļoti patika šī ekskursija uz Cēsīm. Es varu teikt, ka šī bija mana vislabākā ekskursija, kāda man pēdējā laikā ir bijusi. Es labprāt brauktu vēl šāda veida ekskursijās. Man personīgi šajā ekskursijā bija ļoti jautri un interesanti. Šīs ekskursijas laikā es nejutu nekāda veida nogurumu, bet gan daudz enerģijas. Es iesaku šāda veida ekskursijas.

Valsts aizsardzības mācība

2023. gada septembrī Rīgas 66.vidusskolas 10.klašu skolēniem notika pirmās nodarbības Valsts aizsardzības mācībā jeb VAM. Mūsu instruktoru Ārija Prūse un Aleksandra Olehnoviča vadībā diena paskrēja nemanot.

Pēc pirmās nodarbību dienas skolēni bija guvuši ieskatu VAM un veikuši praktiskos uzdevumus.

Dienas laikā instruktori skolēnus iepazīstināja ar VAM mērķi, struktūru, mācību bloku tēmām un apgūstamajām zināšanām, prasmēm un iemaņām. Par vispārīgiem drošības noteikumiem VAM nodarbībās, par vērtībām un standartiem VAM ietvaros. Skolēni mācījās sagatavot kājnieka individuālo ekipējumu uzdevumam.

Nodarbības notika ne tikai klasē, bet arī skolai pieguļošajā ārā teritorijā, kur tika apgūtas ierindas prasmes. Skolēni uzzināja par karavīra pienākumiem pirms stāšanās ierindā un ierindā. Mācījās izpildīt komandas pamatstāja un stāvoklis „brīvi”, apguva ierindas prasmes,  kā izpildīt pagriezienus uz vietas, kā arī pārvietošanos (soļu veidus).

Dienas noslēgumā, atgriežoties klasē, bija teorētiskā nodarbība par noturību krīzes situācijās un vadību, līderību. Skolēni uzzināja atšķirību starp vadītāju un līderi un noskaidroja, kas ir vadīšana.

Nodarbībā tika izmantots grupu darbs, bez tam skolēni saņēma mājas darbu, kurš paveicams sadarbojoties grupas ietvaros.

Skolēnu izteiktās domas pēc nodarbības liecina par pilnvērtīgi pavadītu dienu apgūstot jaunas zināšanas un prasmes. Lūk, ko pēc pirmās VAM norises dienas domāja 10.a klases skolēni:

“Man likās ļoti interesanti. Es daudz ko iemācījos par to kā izdzīvot dabā. Visvairāk man patika maršēšanas apmācības, lai gan man tas likās ļoti grūti. Kopumā man patika, un es daudz ko iemācījos.

Es domāju, ka bija diezgan forši un interesanti. Es gaidīju, ka visu dienu runāsim klasē, bet mēs arī ārā strādājām, un man tas ļoti patika. Es tikai sākumā nevarēju saprast, ko nozīmē ‘’ņemt kreiso kāju”, bet tad sapratu. Tā mūsējie instruktori bija forši, labi visu skaidroja un varēja visu saprast. Ceru, ka nākamā stunda lielākoties būs ārā, bet to vēl redzēsim. Bet man visvairāk interesē, kā mēs strādāsim nometnē, jo mani tas ļoti interesē, bet klasē strādāt nebija nemaz tik slikti.

Manuprāt bija ļoti interesanti veikt visādas disciplīnas vingrinājumus. Bija sarežģīti veikt sinhrono staigāšanu. Visiespaidīgākais, es domāju, bija demonstrējums ar dažādu ekipējumu, kur tas jāliek un kā vilkt, lai pielāgotos ķermenim. Veicot grupas darbu, bija interesanti uzzināt, kādam jābūt līderim, un cik tas ir svarīgs militārā mācībā. Es nebiju domājusi, ka kodekss būs tik īpašs ar dažādiem nosacījumiem.

Nodarbība bija ļoti interesanta. Man nebija lietas, kas man nepatiktu. Kopumā ar visu esmu apmierināta. Es ieguvu daudz zināšanu, kuras man dzīvē noderēs. Man patika, ka varēja strādāt kā komanda.

Bija interesanti. Prezentācijas un viss, ko stāstīja, likās lietderīgi. Uzzināju daudz ko jaunu. Visforšākais brīdis priekš manis bija, kad mēs strādājām grupās un devāmies nodarboties ārā.

Kopumā, par VAM varu teikt, ka tas ir ļoti interesanti. Es negaidīju, ka tur būs tik aizraujoši piedalīties un klausīties. Domāju, ka man nepatiks un apniks, bet izrādījās viss savādāk. Vienīgais, kas man nedaudz nepatika, ka manuprāt priekš pirmās reizes bija par nedaudz par daudz. Taču viss bija jautri un es labprāt gribētu šo biežāk.

Man patika apmācības un manuprāt bija ļoti noderīgi iemācīties stāju, komandas, ētiku. Bet man likās, ka būs savādāk, ka mums dos pistoles salikt, sakārtot utt. Es gribētu teikt, ka man patika pieredze, un viss bija forši, kā arī labāk bija nekā rēķināt matemātiku. Temats bija noderīgs, zinot, ka ir obligātais dienests un man šis viss noderēs tuvākajā nākotnē.

Man stundas patika. Pirms tam, es domāju ka vairāk stāstīs, kā pilsonim glābties kara gadījumā. Bija interesanti paklausīties, ko cilvēki dara armijā. Vēl patika instruktoru attieksme pret mani.”

Ar nepacietību gaidām nākošo nodarbību un turpmākos izaicinājumus!

Sēru vēsts

„Es klejošu zvaigznēs gadu tūkstošiem ilgi, visās formās un valodās tērpšos,

lai tikai kādu dienu atkal sastaptu Tevi.”

(Frīdrihs Helderlīns)

Dziļās skumjās paziņojam, ka mūžībā devusies bibliotekāre DAIGA  BĒRZIŅA

(1970. gada 13. jūnijs – 2023. gada 26. septembris)

Septembris – Dzejas dienu mēnesis

Dzejas dienu tradīcijai ir jau 58 gadi. Pirmo reizi Dzejas dienas atzīmēja 1965.gadā, atzīmējot Raiņa 1oogadi. Dzejas dienās pieņemts tikties ar dzejniekiem, klausīties dzejas lasījumus, pašiem piedalīties dzejas lasījumos.

Mūsu skolā 12. septembrī uz tikšanos ar skolēniem bija ieradusies Dace Micāne – Zālīte, kas ir ne tikai dzejniece, bet arī režisore, dramaturģe un folkloriste, kā arī docētāja Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā.

Tikšanās ar dzejnieci tika organizēta divās daļās, 4.-6.klasēm un 7.-9.klasēm, jo skolēnu intereses vecumposma grupās ir atšķirīgas. Ņemot vērā, ka no šī mācību gada 4. un 7. mazākumtautību klašu skolēni visus mācību priekšmetus apgūst valsts valodā, mēs skolā pievēršam īpašu vērību šo skolēnu iesaistīšanā dažādos kultūras pasākumos, lai nodrošinātu viņiem iespējas maksimāli efektīvi piedalīties sabiedriskajā un kultūras dzīvē.

Tā kā Dace ir arī Ojāra Vācieša muzeja izglītības programmu kuratore, viņa 4.a, 4b, 5.a un 6.a klašu skolēniem pastāstīja par memoriālo muzeju, kāpēc tāds nosaukums.  Stāstīja par O.Vācieša dzīvi un rādīja fotogrāfijas, lasīja viņa dzeju. Skolēni klausījās, uzdeva jautājumus, aktīvi iesaistījās diskusijā. Lielu skolēnu interesi izraisīja O.Vācieša dzejoļu burtnīcu iespaidīgais skaits – 318, kas rakstītas diezgan rūpīgā, kārtīgā rokrakstā, ar maz labojumiem. Vēl skolēnus pārsteidza veids, kādā O.Vācietis bija rakstījis savu dienasgrāmatu – uz lapiņām, kas katra izrotāta ar dažādiem rakstiem un ornamentiem.

Vairāki mūsu skolēni bija mācījušies O.Vācieša dzejoļus, ar kuriem veiksmīgi uzstājās tikšanās laikā. Paldies Esterei, Ksenijai un Tomam no 6.a klases, kā arī Emīlam no 5.a klases!

7.a, 7.b, 8.a un 9.a klases skolēniem dzejniece stāstīja par to, kā bērnībā spēlējusi flautu, bet kādā brīdī sapratusi, ka negrib būt mūziķe, bet grib būt režisore. Viņasprāt režisors esot profesija, kurā ir milzīga domas un rīcības brīvība. Šo sapni viņa veiksmīgi realizēja.  Stāstīja kad un kāpēc sākusi rakstīt dzeju, kā baidījusies, šaubījusies vai dzejoļi būs interesanti lasītājam. Stāstīja, kā sākusi interesēties par folkloru. Dace stāstīja par saviem režisētajiem darbiem, pieminēja sarakstītos libretus bērnu uzvedumiem “Īkstīte” un “Reiz bija…” Protams, neizpalika arī savas dzejas lasījumi.

D. Micāne –Zālīte uzdāvināja skolai savu dzejoļu krājumu “Zalktenes divas saules”, kas ir biogrāfisks, sakņojas folkloras un latviskās dzīvesziņas vērtībās. Grāmata ar autores ierakstīto veltījumu nonāca skolas bibliotēkā, kur to var lasīt visi interesenti. Galvenais dzejnieces vēlējums – nebaidīties meklēt sevī radošo dzirksti, jo katrā tā ir! Izpausties visos iespējamos veidos. Galvenais – darīt, darīt, darīt un apstāties tikai lai domātu!

Pateicība no Uzdevumi.lv

Rīgas 66. vidusskola ir saņēmusi pateicību no lielākā Latvijas izglītības portāla direktora E. Škutāna par aktīvu portāla iespēju izmantošanu un mācību procesa modernizēšanu.

2022./2023. mācību gadā portālā Uzdevumi.lv skolēni atrisinājuši 149733 uzdevumus un skolotāji uzdevuši 296 pārbaudes darbus.

Paldies par aktivitāti!

Atbalstām Latvijas basketbola komandu

No 25. augusta līdz 10.septembrim Indonēzijā norisinās FIBA pasaules kauss basketbolā. Mūsu skolā pēc skolēnu ierosinājuma ar pedagogu piekrišanu trešdien un ceturtdien notika kolektīva Latvijas valstsvienības spēļu ar Vāciju un Itāliju skatīšanās. Neatkarīgi no tā kāda ir bērnu dzimtā valoda, visi vienbalsīgi juta līdzi, skandējot “Latvija, Latvija!”

1.septembris-Zinību diena

   Zinību dienas svinīgais pasākums 1. – 12. klasēm norisināsies 01.09.2023. plkst. 10.00 skolas laukumā (no parka puses), klases stunda no plkst.10.10 līdz plkst. 11.00.

   Ja līs lietus, skolēni dosies uz savām klašu telpām no plkst. 9.45, klases stunda no plkst.10.00 līdz plkst. 10.50.

Sadarbība ar biedrību “Yothparasports.lv”

Pirms vairākiem gadiem aizsāktā sadarbība ar parasporta entuziasti un Youthparasports.lv prezidenti Nataļju Novikovu daudziem mūsu skolas skolēniem devusi iespēju būt aktīvākiem un sabiedriskākiem.

Biedrības Youthparsaports.lv darbības mērķi: Iesaistīt bērnus un jauniešus ar invaliditāti sportiskās aktivitātēs un veselīgā, aktīvā dzīvesveidā; Veidot izpratni sabiedrībā par sportu, sportiskām aktivitātēm un veselīgu dzīvesveidu kā nepieciešamo līdzekli bērnu un jauniešu ar invaliditāti sociālajā integrācijā, fizisko un psiholoģisko spēju attīstībā, veselības uzlabošanā, labu ieradumu veidošanā, pašapziņas un pašvērtējuma celšanā, pašizaugsmē un panākumu gūšanā.

Septembrī biedrības pārstāvji skolā prezentēja dažādus sporta veidus un aicināja jauniešus un viņu vecākus iesaistīties biedrības rīkotajās aktivitātēs.

Daži skolēni biedrības aktivitātes jau apmeklēja arī pagājušajā gadā, bet pēc biedrības aktivitāšu prezentācijas, mūsu skolēni pakāpeniski papildināja sportotāju rindas.

Biedrības aktivitātes notiek netālu no skolas esošajā Olimpiskajā sporta centrā. Skolēnu rudens brīvdienās notiekošajā nometnē piedalījās Emīls 4.a un Mikus 9.a.

Pēc Valsts svētkiem, novembrī Ogrē norisinājās ParaSporta svētki. Dalībnieki trīs stundas pavadīja jautrās sacensībās, starp sporta veidiem bija ratiņbasketbols, paravieglatlētika, boccia, ratiņteniss, parabadmintons, para galda teniss, loka šaušana. Sporta svētku dalībnieku vidū bija arī Marjana 1.b, kura izmēģināja vairākus sporta veidus, starp tiem arī loka šaušanu.

Biedrība organizē ne tikai sportiskās aktivitātes, bet arī projektu ietvaros rīko izglītojošus pasākumus, kā arī kopā tiek svinēti svētki. Tuvojoties Ziemassvētkiem, biedrības organizētos pasākumus apmeklēja Marjana un Emīls.

Marta sākumā Žagarkalnā nobraucienu ar monoslēpi izmēģināja Marjana.

Pavasara skolēnu brīvlaikā sportotgribētāju pulkam jau bija pievienojojies Damirs 1.b un Marija 2.b. Damirs sākumā lielāko interesi izrādīja par galda tenisu, bet Marija bija aktīva dažādos sporta veidos.

Turpinot apmeklēt regulāras nodarbības, vienā no reizēm jauniešiem bija iespēja satikt Starptautiskās paralimpiskās komitejas prezidentu ENDRJŪ PĀRSONU, kurš viesojās Latvijā, lai tiktos ar mūsu valsts augstākajām amatpersonām, Paralimpisko komiteju un sportistiem, lai tuvāk iepazītu paralimpiskā sporta aktuālos izaicinājumus un attīstības iespējas Latvijā.

Pavasarī sportotāju pulku papildināja Dana 10.a, kura kopā ar citiem ieradās uz tikšanos ar Latvijas ratiņbasketbola izlasi.

Lieldienu laikā biedrībā notika ne tikai sporta aktivitātes, bet arī tematisks pasākums, un biedrības rindas papildināja Mihaylo 3.a un Boriss 1.b.

Jaunieši kopā ar biedrību iepazīst jaunas vietas. Pēc treniņnodarbības Jelgavā sportisti apskatīja Jelgavas mājīgās ieliņas un apmeklēja vietējos apskates objektus. Pabija Pasta salā, apmeklēja Novadpētniecības muzeju Svētās Trīsvienības tornī.

Mūsu jaunieši kopā ar biedrību piedalījās lielākajos skriešanas svētkos Rīgā – Rimi Rīgas maratonā.

Vasaras sākumā Dana Latvijas komandas sastāvā piedalījās Emil Open spēlēs Čehijas pilsētā Brno, kur notika Eiropas Jaunatnes starptautiskās spēles sportistiem ar invaliditāti no 10 līdz 26 gadu vecumam. Viņa startēja šķēpa mešanā un ierindojās 3.vietā ar rezultātu 7,10 metri, kas ir viņas labākais sasniegums šajā gadā.

Prieks, ka sportotāju rindās ir mūsu skolas iepriekšējo gadu absolventi Fricis Alliks, Diāna Kraukle, kā arī Linda Sniedze Posmakova, kuri turpina sportiskās aktivitātes un atbalsta veselīgu un aktīvu dzīvesveidu.

Visās šajās aktivitātēs liels atbalsts ir bērnu vecāki, kuri nodrošina viņu nokļūšanu sportošanas vietās.