2022./2023.mācību gads


Klātienē noritējusi bioloģijas valsts 45. olimpiāde

No 25. līdz 27. janvārim notika bioloģijas valsts 45. olimpiāde, kuru rīko Valsts izglītības satura centrs (VISC) sadarbībā ar Latvijas Universitātes (LU) Bioloģijas fakultāti. Valsts posmā bija aicināti piedalīties 151 skolēns, kuri ieguvuši augstākos  rezultātus olimpiādes novadu posmā 9., 10., 11., un 12. klasēs.

LEPOJAMIES! 9.a klases skolēnam Nikitam Baranovam – ZELTS, 1. pakāpes diploms.

Labdarības koncerts “Mīlestības pieskāriens”

Sestdien, 2023.gada 28.janvārī Rīgas Svētā Jēkaba katedrālē norisinājās labdarības koncerts “Mīlestības pieskāriens”. Koncerts tika organizēts, lai savāktu ziedojumus Rīgas Svētā Jēkaba katedrāles iekštelpu kapitālajam remontam, jo baznīca ir celta jau 12.gs. Kā teica projekta vadītājs Lūkass Mairis Marcinkevičs – mēs visi kopā katrs ar savu pienesumu, lielu vai mazu, varam darīt lielas lietas. Arī mūsu kora dalībnieki Rīgas 66.vidusskolas un personīgi direktores E.Guruli vārdā veica ziedojumu baznīcas remontam.

Klātesošos uzrunāja Romas Katoļu baznīcas Rīgas arhibīskaps metropolīts Zbigņevs Stankevičs. Pasākumu vadīja diktore Velta Puriņa un režisors Valdis Lūriņš. Tajā piedalījās plašs mūziķu un mākslinieku pulks: Sonora Vaice, Ieva Akuratere, Adrians Kukuvass un viņa meita Adrija, Alina Feodorova, grupas “Pērkons” dalībnieki Juris Kulakovs, Ieva Akuratere, Raimonds Bartaševičs, bērnu vokālā grupa “Dzeguzīte”, Rīgas 6.vidusskolas pūtēju orķestris, kā arī mūsu Rīgas 66.vidusskolas koris, u.c.

LTV1 ziņu dienesta Rīta panorāmā sarunā ar projekta vadītāju Lūkasu Mairi Marcinkeviču un komponistu Māri Lasmani varēja uzzināt par koncerta ideju. Savukārt mūziķi Inguna Kalniņa, Alina Feodorova, Adrians Kukuvass, trompetists Kristers Mucenieks un “Dzeguzēni” iepazīstināja ar šī labdarības pasākuma himnu “Mēs esam kopā”.

Intervija un himna >>>ŠEIT

Koncerta dienā mūsu kora dalībnieki jau savlaicīgi pulcējās skolā, lai saģērbtos koncerta tērpos, paņemtu nepieciešamās lietas un kopā ar skolotājām dotos uz Rīgas Svētā Jēkaba katedrāli. Jau plkst.14.00 bija paredzēts pirmais mēģinājums. Pirmo reizi tikāmies ar komponistu Māri Lasmani, kura dziesmu bija paredzēts dziedāt koncertā. Komponists pats spēlēja klavieru pavadījumu mūsu izpildījuma laikā. Plkst.15.00 visi koncerta dalībnieki pulcējās uz kopmēģinājumu.

Koncerts bija ļoti apmeklēts, cilvēki stāvēja pat uz trepēm, bet daži pat priekštelpā, jo nevarēja tikt iekšā. Skatītāji neskopojās ar aplausiem. Tie bija vienādi skaļi un sirsnīgi gan tad, kad uzstājās skolēni, gan tad, kad uzstājās slaveni mākslinieki.

Paldies mūsu skolēniem par brīnišķīgo uzstāšanos! Paldies mūzikas skolotājām Zigrīdai Lūsei un Baibai Lasmanei par skolēnu sagatavošanu pasākumam! Paldies vecākiem, kas nodrošināja bērnu ierašanos!

Pirmā palīdzība un pašaizsardzība sporta stundās

Mācību stundā Sports un veselība, izglītojamie ne tikai uzlabo savu veselību un attīsta fiziskās īpašības, bet arī apgūst pašaizsardzības prasmes un pirmo palīdzību.

Vispirms stundās tika izrunāts, kādas bīstamas situācijas var gadīties ikdienā, kad skolēns ir viens. Šādas situācija var rasties gan uz ielas, gan kāpņu telpā, gan mājās. Kā rīkoties un kur zvanīt, kā  un kam lūgt palīdzību?

Pašaizsardzības moduļa noslēgumā 1. – 2. klašu izglītojamie praktiski izmēģināja brūču apkopšanu lellei “Lolai”. Viņi praktiski sagatavoja brūci plākstera uzlīmēšanai, to attīrīja un dezinficēja, kā arī izvēlējās atbilstošus plāksterus, lai nosegtu brūci. Pāris dienās “Lola” kļuva ļoti iemīļota sākumskolas jaunākajās klasēs.

Otra šī moduļa sadaļa saistās ar pašaizsardzības prasmēm. Visa pamatā ir kustību veiklums un kritiskā domāšana, sporta modulī “pašaizsardzība” tam ir liela loma. Pašaizsardzības prasmes tiek apgūstas tikai kā aizsardzības veids, un tās nekad netiek izmantotas uzbrūkot.

Sākumskolas skolēniem šo iemaņu pamatus, kurus viņi turpinās nostiprināt, demonstrēja mūsu kolēģis – starptautiskās klases tiesnesis un Latvijas karatē federācijas pārstāvis Aleksandrs Drozdovs. Aleksandrs soli pa solim atklāja pašaizsardzības būtību un pamatus. Vispirms visi dalībnieki kopā ar treneri iesildījās skrienot un izpildot vispār attīstošo vingrojumu kompleksu. Sekoja īss skaidrojums par to, ko ietver pašaizsardzība. To veido trīs savstarpēji saistītas daļas. Vispirms jau drošu pārvietošanos, piemēram tumšā telpā vai ikdienas gaitās pa slidenām virsmām. Treneris nodemonstrēja, un visi kopā izmēģinājām pareizu stāju un kāju darbību, lai droši pārvietotos tumšās telpās vai naktī. Izglītojamie mācījās, kā sagrupēties un krītot sevi aizsargāt, amortizējot kritienu ar rokām.

Otrajā pašaizsardzības nodarbības daļā uzmanība tika pievērsta tam, kā atbrīvoties no uzbrucēja satvēriena.

Audzēkņi izmēģināja atbrīvoties no satvēriena, kurš izpildīts ar tajā pašā pusē esošo roku un, ja satvēriens izdarīts ar pretējo roku.

Visbeidzot izglītojamo uzmanība tika vērsta uz to, kā atvairīt jeb bloķēt sitienu, izskaidrojot arī to, kāpēc kaitējums rokai vai plaukstai salīdzinoši ir daudz mazāks nekā galvai vai iekšējiem orgāniem.

Nodarbības beigās visi dalībnieki izspēlēja veiklības spēli, un noslēgumā teica paldies par interesanto un noderīgo nodarbību.

Turpinot apgūt pašaizsardzību, izglītojamie mācīsies un nostiprinās aizsardzības stājas un pārvietošanās veidus, satvērienus un sitiena veidus, pretpaņēmienus, kā arī prasmes pārvietojoties izvairīties no partnera mēģinājumiem pieskarties jebkurai ķermeņa daļai – prasmes atbrīvoties no dažāda veida satvērieniem.

Par prieku sev un citiem

Vācu valodas stundu ietvaros 4.a., 5.a un 6.a klases skolēni kopā ar skolotāju Svetlanu Golovanovu rakstīja Ziemassvētku apsveikumus skolēniem Polijā un Francijā, kas arī mācās vācu valodu. Viņi mūsu kartiņas saņēma laicīgi pirms Ziemassvētkiem. Mēs diemžēl ar nelielu kavējumu – atbilde no Francijas (5.klasei) pienāca uzreiz pēc ziemas brīvlaika, no Polijas (4. un 6.klasēm) – tikai šonedēļ.

Mūsu bērniem bija milzīgs prieks un pārsteigums, it īpaši tāpēc, ka poļu skolēni katram bija sagatavojuši savu kartiņu. Kā attīstīsies mūsu starptautiskā draudzība tālāk, pagaidām grūtu spriest. Jebkurā gadījumā tā bija lieliska pieredze bērniem, lai saprastu, ka valoda ir unikāls rīks, lai veidotu jaunas attiecības.

Labdarības koncerts

Labdarības koncerta “Mīlestības pieskāriens” afiša

Esiet mīļi gaidīti labdarības koncertā “Mīlestības pieskāriens”!

Kad? 2023. gada 28. janvārī  plkst.16:00

Kur? Sv.Jēkaba katedrālē, Rīgā, Jēkaba ielā 9.

Koncertā piedalīsies arī mūsu skolas koris.

Ar cieņu Zigrīda Lūse un Baiba Lasmane

Aicinām piedalīties izlietoto bateriju konkursā

Jau vairāku gadus mūsu skolas skolēni un skolotāji izlietoto bateriju vākšanas konkursā “Tīrai Latvijai!”. “Tīrai Latvijai!” ir plašākais un vērienīgākais otrreizējo izejvielu vākšanas un vides izglītības aktivitāšu projekts, ko organizē “Zaļā josta” sadarbībā ar AS “BAO” un Valsts izglītības satura centru.

Konkursa organizētāji raksta: “Piedaloties konkursā, ikkatrs tā dalībnieks veicinās videi kaitīgu preču nenonākšanu dabā un to pārstrādi otrreizējās izejvielās, saudzējot vidi un taupot resursus”.

Arī mums, nododot izlietotās baterijas, ir iespēja padarīt mūsu vidi tīrāku .

Izlietoto bateriju vākšana norisinās līdz 2023. gada 15. martam.

Konkursa uzvarētājus noteiks 2 nominācijās:

  • gan pēc savāktā izlietoto bateriju apjoma uz 1 izglītības iestādes izglītojamo,
  • gan pēc kopējā izglītības iestādes savāktā bateriju apjoma. 

Konkursa rezultāti tiks apkopti un paziņoti 2023. gada 9. maijā.

Sporta stafetes 1.un 2.klašu skolēniem kopā ar vecākiem “Skolā droši” 

Mācību gada sākumā skolas pirmo un otro klašu audzēkņu vecākus aicinājām piedalīties sporta stafetēs kopā ar bērniem. Skolēniem ir liels prieks, ka viņiem ir iespēja darboties kopā ar vecākiem, arī vecākiem ir pozitīvas emocijas.

Šogad sporta dienā piedalījās ļoti daudz vecāku, ģimenes pārstāvēja gan tēvi, gan māmiņas, dažiem skolēniem piedalījās abi vecāki. Diemžēl, dažiem skolēniem neviens no ģimenes nevarēja ierasties. Viņus atbalstīja klases audzinātājas.

Pirmie sporta aktivitātes ar vecākiem uzsāka 1.a, 2.a un 2.b klases skolēni.

Nodarbības sākumā skolotāja uzmundrināja visus dalībniekus, novēlot visiem sportisku garu un labu garastāvokli.

Skanot atraktīvai mūzikai, sākās iesildīšanās. Gan audzēkņi, gan vecāki izpildīja vispārattīstošo vingrinājumu kompleksu, un noslēgumā visi spēlēja sunīšus ar mainītiem noteikumiem.

Sporta aktivitātes bija organizētas atbilstoši skolēnu spējām. Bija gan individuāli veicami uzdevumi, gan arī uzdevumi, kuros bija jāparāda sadarbības prasmes kopā ar māmiņu vai tēti.

Viens no šādiem sadarbības uzdevumiem bija lidojošā šķīvīša pārnešana, uz kura novietota tenisa bumbiņa.

Uzdevumi ar baloniem vienmēr rada emocijas – vēl jo vairāk, ja balons ir jāpārvieto divatā.

Azartiska izvērtās arī “drēbju kāršana uz auklas”.

Noslēgumā katrs dalībnieks saņēma salduma balviņu, bet ģimenes – atzinības rakstus par dalību sporta stafešu dienā “Skolā droši”.

Vecāki no sirds teica paldies par iespēju darboties kopā ar bērniem, kā arī pieminēja, ka bijis patīkami izjust skolas gaisotni.

Nākošajā dienā sportiskās aktivitātes turpināja 1.b klases skolēni ar vecākiem. Šai klasei sportiskās aktivitātes tika pielāgotas īpaši, lai vienlīdz labi varētu piedalīties visi skolēni. Skolēniem šajā dienā bija 100% atbalsts no vecākiem. Visiem skolēniem bija ieradies kāds no vecākiem.

Tieši tāpat kā iepriekš, sportiskās aktivitātes sākās ar kopēju iesildīšanos. Atšķirībā no iepriekšējās dienas stafešu uzdevumi bija vairāk individuāli un veicami kopā ar vecākiem vai asistentiem.

Viens no uzdevumiem bija bumbas ieripināšana noteiktā laukumā, tādejādi krājot punktus.

Citā, ripinot bumbu, ar to bija jānogāž pēc iespējas vairāk ķegļu. Rezultātus skaitījām kopā vecākiem un bērniem.

Skaļāka un emocionālāka, nekā bijām paredzējuši, bija balona spēlēšana pāri auklai.

Arī šoreiz noslēgumā visi dalībnieki saņēma pārsteiguma balvas, bet ģimenes – atzinības rakstus par dalību.

 Tāpat kā iepriekšējā dienā, vecāki bija smaidīgi un teica paldies par iespēju sportot kopā ar bērniem.

12.a klases piparkūku darbnīca

Ja skolā sāk smaržot piparkūku aromāts, tad ir skaidrs, Ziemassvētki nav aiz kalniem. Šogad būtu divpadsmitā reize, kad klase kopā ceptu piparkūkas, tomēr pandēmija divus gadus diktēja savus noteikumus.

Skatoties iepriekšējo gadu foto, tagad varam uzelpot, jo pirms gada piparkūrkas cepām maskās.

Kā teica Laura “Nav jau svarīgi tās piparkūkas pēc tam apēst, bet kopā darbojoties tās cept.”

Smaržīgajai nodarbei izvēlējāmies pēdējo 1.semestra mācību dienu, kad vairs nav jādomā par neizdarītiem darbiem un atzīmēm.

Mūs nelielais pulciņš, gan bija pavisam mazs, jo Raiti un Jāni iepriekšējās dienās bija “noķēris” vīruss.

Cepšanas procesa laikā atcerējāmies iepriekšējos gadus. Lielākās emocijas bija par gadu, kad pēc piparkūku darbnīcas devāmies uz Ķekavas novada Jenčiem, vedot burkānus un kartupeļus meža zvēriem kā simboliskas Ziemassvētku veltes.

Atcerējāmies arī reizi, kad piparkūkas tika rotātas ar krāsaino, pašu taisīto glazūru.

Guntas pārdomas “Ka šī ir pēdējā reize, kad kopā skolā cepam piparkūkas”, iekustināja tēmu par tuvākiem un tālākiem nākotnes plāniem.

Čakli darbojoties, pāris stundās piparkūkas bija izceptas un salīdzinoši ātri tās arī tika apēstas.

1.-4.b klase Ziemassvētku gaidās

Vispirms skolēni piedalījās izstādē „Mans ziemas apģērbs”, kur paši izdomāja dizainu savai cepurei un cimdiem.

Ziemassvētku laiks ir īpašs skolēniem: tas ir gan egles rotāšana, gan Adventes kalendāra sagaidīšanas prieks un, protams, skolas un klases Ziemassvētku pasākumi. Šie Ziemassvētki bija krāsaini un jautri!

Sākot ar 28. novembri sadarbībā ar skolēnu vecākiem tika īstenots Adventes kalendārs, kur klases audzinātāja piepildīja Ziemassvētku zeķi ar suvenīriem un mazām  dāvaniņām skolēniem visas 4 nedēļas pirms Ziemassvētkiem.

15. decembrī skolas gaiteņos smaržoja pēc piparkūkām, jo sākumskolai bija tradicionālais piparkūku cepšanas pasākums.

21. decembrī notika gan liels Ziemassvētku koncerts, kur 1.-3.klašu skolēni sadarbībā ar klases audzinātājiem un mūzikas skolotāju veidoja priekšnesumus, gan paši skolēni piedalījās interaktīvā Ziemassvētku pasākumā.

23.decembrī skolēnus gaidīja noslēguma pasākums klasē, kur notika liecību izsniegšana, apbalvošana par dalību izstādēm, piedalīšanās konkursos, jautrā pasēdēšana klasesbiedru pulkā.

4.a klase Ziemassvētku noskaņās

Jau tradicionāli, gatavošanās Ziemassvētkiem notiek, izvēloties ludziņu, ko iestudēt. Šogad izvēlējāmies lugu pēc Margaritas Stārastes pasakas motīviem “Rūķis – sveču lējējs”. Katrs skolēns atrada lomu, atbilstošu savām spējām.

2. decembrī, jau otro reizi, devāmies uz Latvijas valsts mežu vēstniecību Rīgā, kur Kalsnavas arborētuma darbinieku vadībā piedalījāmies Adventes vainagu darināšanas darbnīcā. Katrs skolēns izgatavoja savai ģimenei skaistu Adventes vainagu.

Dizaina un tehnoloģiju, vizuālās mākslas stundās skolēni  izgatavoja gan logu, gan klases dekorus un izdekorēja klasi svētkiem. Šogad rotājumu tēma bija “Ziemassvētku rūķi” Tāpat, tika gatavoti apsveikumi vecākiem, kuru izšūšanā aizņēma vairākas nedēļas.

19.12. skolēni piedalījās daiļrunas konkursā “Pie eglītes”. Bērni Ziemassvētku dzejoļus izvēlējās un sāka mācīties jau novembra izskaņā. Pilnveidojot prasmi runāt atbilstoši situācijai, ievērojot runas kultūras un uzvedības etiķetes normas,  uztvert valodas un runas būtību, runas veidus, runas tempu un tembru, loģisko uzsvaru tekstā. 1.vietu  ieguva Dāvids, 2.vietu- Kitija , bet 3.vietu -Emīls.

Sociālās zinībās un vēsturē izglītojamie iemācījās, kā plānot un organizēt svētkus. Šīs mācību stundas tēmu, skolēni ne tikai saplānoja teorētiski, bet arī noorganizēja Ziemassvētku klases vakaru. Šoreiz par vakara vadītāju ievēlēja Katrīnu Detlavu. Katram skolēnam tika iedalīti savi pienākumi  gan plānojot, gan organizējot Ziemassvētku klases pasākumu. Bērni izlozēja slepeno draudziņu, kam jāsagādā dāvaniņa. Sagatavoja priekšnesumu un spēles. Pasākums izdevās pārsteidzoši jautrs un interesants. Pasākumam beidzoties, bērni jau sāka plānot nākamo.

20.12. Adventes laikā un Ziemassvētkos viens no populārākajiem konditorejas izstrādājumiem ir piparkūkas. Šajā dienā  arī 4. klase cepa piparkūkas,  ar kuru īpašo smaržu piepildīja visu skolu.

21.12. pie 4. klases viesojās Ziemassvētku vecītis, kurš apmaiņā pret dāvanām, vēlējās dzirdēt Ziemassvētku dzejolīti. Skolēni  dejoja un gāja rotaļās un fotografējās kopā ar Ziemassvētku vecīti.

22.12. skolēni piedalījās bibliotekāres sagatavotajā  viktorīnā ”Svētki nāk”.

23.12. sākumskolā norisinājās folkloras Ziemassvētku pasākums. Skolēni bija sagatavojuši Ziemassvētku tautasdziesmas, kuras noskaitīja pie skolas lielās egles. Tā kā viena no Ziemassvētku tradīcijām ir maskošanās, skolēni bija tērpušies dažādās dzīvnieku maskās. 4. klase iepazīstināja ar Ziemassvētku ticējumiem, stāstīja, kā tas saskan ar mūsdienām.  Ar lielu interesi skolēni izmēģināja  Ziemassvētku zīlēšanas tradīcijas. Jautrībai notika spēles un rotaļas, neizpalika arī dziedāšana.

3.a klases decembra notikumi

Ziemassvētkiem sākām gatavoties jau pēc 18. novembra, Latvijas dzimšanas dienas ,nosvinēšanas. Skolotāja Gita pēc  A.A. Milna grāmatas “Vinnijs Pūks” motīviem sarakstīja ludziņu, kas bija pielāgota tieši 3. a klases skolēniem. Bērni noklausījās ludziņas lasījumu un izvēlējās sev vispiemērotāko ludziņas tēlu. Tā aizsākās gatavošanās lielajam Ziemassvētku koncertam.

2. decembrī devāmies uz Latvijas valsts mežu vēstniecību Rīgā, kur Kalsnavas arborētuma darbinieku vadībā piedalījāmies Adventes vainagu darināšanas darbnīcā. Katrs skolēns izgatavoja savai ģimenei skaistu Adventes vainagu.

8.decembrī bērni piedalījās sniega skulptūru izgatavošanā.

Dizaina un tehnoloģiju, vizuālās mākslas stundās bērni izgatavoja gan logu, gan klases dekorus un izdekorēja klasi svētkiem. Šogad rotājumu tēma bija “Eņģeļi”

Šajā  pašā laikā sākās arī apsveikumu izgatavošana. Skolēni tos izšuva.

16.12. cepām piparkūkas, kur katrs skolēns parādīja piparkūku mīlas rullēšanas, piparkūku gatavošanas un rotāšanas prasmi.

19.12. skolēni piedalījās daiļrunas konkursā “Pie eglītes”. Bērni ļoti cītīgi mācījās Ziemassvētku dzejoļus, mēģināja deklamēt ne tikai izteiksmīgi, bet savā runā iesaistīja gan žestus, gan mīmiku, pieskaņoja arī tērpus. 1. vietu jau vairākus gadus pēc kārtas ieguva Roberts Alfrēds Aveniņš. 2. vietu- Ričards Balašonoks, bet 3. vietu -Linda Ponomarčuka.

Ar gatavošanos šim konkursam, katrs skolēns iemācījās vienu Ziemassvētku dzejoli, ko vēlāk varēs izmantot gan skolā, gan mājās, tiekoties ar Ziemassvētku vecīti.

            Šajā paša dienā norisinājās Ziemassvētku klases vakars, kuram katrs skolēns gatavojās individuāli.  Kopā ar vecākiem sagatavoja cienastu un iesaiņoja dāvanu loterijai, izdomāja un sagatavojās  spēlei  vai atrakcijai. Pēc šādiem sagatavošanās darbiem izdevās ļoti jautrs pasākums.

            21.12. 3. klasi apciemoja Ziemassvētku vecītis, kas noklausījās bērnu deklamētos dzejoļus un izdalīja dāvanas. Skolēni viņam iemācīja dažas rotaļas un kopā tās izspēlēja.

            22.12. skolēni piedalījās bibliotekāres sagatavotajā  viktorīnā ”Svētki nāk”

Diemžēl skolēnu slimošanas dēļ lielais Ziemassvētku koncerts tika atcelts, tāpēc ludziņas izrādīšana izpalika.

            23.12. sākumskolā norisinājās folkloras Ziemassvētku pasākums. Katra klase bija sagatavojusi Ziemassvētku tautasdziesmas, kuras visiem pie lielās egles arī noskaitīja. Skolēni bija tērpušies dažādās dzīvnieku maskās. 4. klase iepazīstināja ar Ziemassvētku ticējumiem, ko var izmantot arī mūsdienās.  Visinteresantākā bērniem šķita Ziemassvētku zīlēšanas tradīcija, ko varēja arī izmēģināt. Neizpalika arī rotaļas un dziedāšana.

Piparkūku cepšana 1.-4.klasē

Jau kuru gadu pēc kārtas, Rīgas 66. vidusskolā tiek glabātas un skolēniem nodotas dažādas tradīcijas. Adventes laikā skola piepildās ar piparkūku smaržu, jo skolēni sadarbībā ar skolotājām cep piparkūkas. 

No paša rīta klasē valdīja zināms satraukums un  patīkamas gaidas. Šajā dienā skolēniem bija paredzētas dažādas aktivitātes. No rīta skolēni pārbaudīja, vai ir līdzi viss nepieciešamais cepšanai: mīklas rulli, dvieļus,  formiņas.  Piparkūku cepšana ir skolēnu vismīļākā nodarbība pirms Ziemassvētkiem.

Vispirms ar klases audzinātājas palīdzību, izrullēja mīklu plānu, tad sāka veidot cepumu ar formiņām. Kad cepumi bija gatavi,  visu novietoja uz paplātes un skolotājas ievietoja paplāti krāsnī. Pēc stundas piparkūkas bija gatavas un skolēni varēja tos izrotāt.

Pēc piparkūku pagatavošanas daļa tika iesaiņota un nodota kā dāvana skolēnu ģimenēm.

6.a klase Igaunijā

Agrā 2. novembra rītā mūsu 6. a klase, kopā ar 9. a klasi un audzinātājām, kāpa autobusā, lai dotos uz AHHAA centru Tartu pilsētā. Dažiem Igaunijas apciemojums bija pirmo reizi mūžā, kas šo braucienu padarīja īpaši svarīgu. Ceļš bija garš, bet pagāja ātri. 
Ļoti interesants bija moments, kad autobusa priekšgals jau atradās Igaunijas Valgā, bet aizmugure- Latvijas Valkā.

Ierodoties AHHAA centrā, mūs sagaidīja gids, kurš visu paskaidroja un piedzīvojums varēja sākties. 

   ,,Šajā ekskursijā Zinātnes centrā man visvairāk patika krēsls, kurā tu iesēdies un ar striķi sevi velc apm. 8 metrus augšā. Pirmo reizi pašā augšā bija mazliet bail, bet pēc tam viss bija jautri. Man arī ļoti patika tas, ka tur bija tāda liela bumba, kurā tu kāp iekšā un viņa sāk griezties tā, ka vienā brīdī tu esi ar kājām gaisā un tad piespiežot pogu samainās virziens.” 

                                                                                                                  Matilde

   ,,Ekskursijā man visvairāk patika zemestrīču māja un vieta, kur varēja skriet kā kāmis. Vēl man ļoti patika spoguļu istaba. Ļoti bailīgi bija braukt ar riteni pa debesīm.”

                                                                                                                  Hugo

Pēc vairākām stundām, ko pavadījām zinātnes centrā, devāmies apskatīt Tartu vecpilsētu, kā arī paēst pusdienas.

      ,,Mēs pastaigājāmies pa Tartu vecpilsētu. Izrādās, ka senos gados te mācījušies daudzi latvieši. Mēs apskatījām Šķībo māju, kur tagad ir Mākslas muzejs. Šokolādes veikalā Kalev, nopirku sev saldumus.”

                                                                                                                  Agate

Jau stipri krēsloja, kad sēdāmies autobusā , lai sāktu ceļu mājup. 

    ,, Vakarā, kad ārā bija tumšs, autobusā bija interesantāk. Apgaismojumā dega dažas zilas lampiņas, daži aizmiga, daži sarunājās. Mums visiem ļoti patika šī ekskursija. Gribam atkal kaut kur tālu braukt!”

                                                                                                                  Mārcis

1.-4.b klases nodarbībā “Zinātnes un mākslas krustpunkti”

06.12. Rīgas 66. vidusskolas sākumskolas skolēniem un pedagogiem bija unikālā izdevība projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros vērot dažādus zinātniskus eksperimentus nodarbībā “Zinātnes un mākslas krustpunkti” neizejot no skolas telpām, jo skolā viesojās komandas LABORATORIUM.lv pārstāvis.

Iesaistot skolēnus diskusijā, zinātnieks skolēniem atklāja, kādos veidos zinātne un māksla ir saistīti. Ar piemēriem no kino un teātra aizkulisēm, skolēniem bija iespēja vērot, kā, izmantojot dažādas vielas, var veidot mākslīgu sniegu. Vislielākais atklājums bija, ka tieši šo pašu materiālu izmanto autiņbiksīšu ražošanā. Tad skolēnu acu priekšā zinātnieks vienai no skolniecēm izveidoja brūci ar asinīm, bet otrai “aizdedzināja” roku, taču skolniecēm tas neradīja nekādu kaitējumu.

Lai gan tas viss šķita kā viens nebeidzams brīnums, skolēni bija sajūsmā par to, cik daudz var paveikt, zinot ķīmijas un fizikas pamatus.

Protams, ka pats iespaidīgais eksperiments skolēnus gaidīja beigās, kad sprāga balons un radīja lielu blīkšķi.

Neskatoties uz iespaidīgumu, zinātnieks skolēniem stāstīja arī par drošības noteikumu ievērošanu, jo jebkurš eksperiments prasa ne tikai zināšanas, bet arī pieredzi un sagatavotību.

Visi eksperimenti skolēniem radīja izbrīnu, pozitīvu emocionālo satraukumu un vēlmi eksperimentēt.

7.a klase Riga International Biennial of Contemporary Art organizētajā meistarklasē

Decembra sākumā saņēmām piedāvājumu apmeklēt RIBOCA (Riga International Biennial of Contemporary Art) organizētās nodarbības par dažādām tēmām. Mēs izvēlējāmies Māksla+Zinātne, jo šogad 7.a klase sāk iepazīties ar STEM. Nodarbības tika organizētas ļoti tuvu skolai – Andrejostā, kopienas centrā COMMON GROUND. Tā kā mums ir izveidojusies draudzība ar 8.a  un 12. a klasi, uzaicinājām viņus sev līdzi.

Ierodoties, mūs sagaidīja divas smaidīgas, jaukas jaunietes, kas izrādījās mūsu lektores. Viņas viesmīlīgi izrādīja mums telpas, palīdzēja iekārtoties nodarbībai.

Ievadā iesildoties mēģinājām atbildēt uz 2 vienkāršiem jautājumiem:

  • Kādus uzdevumus ir viegli veikt cilvēkam, bet grūtāk datoram?
  • Kādus uzdevumus veikli izpilda dators, bet kas sagādā grūtības cilvēkam?

Tālāk skatījāmies mākslinieka Kristapa Ancāna darbu “⚠️Par ko es sapņoju? Mākslīgais intelekts un sapņi” video versiju. Lektore lika aizdomāties, kāpēc nosaukuma sākumā ir iestrādāta izsaukuma zīme, par to, vai mēs sapņojam, cik bieži tas notiek, par ko visbiežāk sapņojam, utt. Uzzinājām, ka mākslīgā intelekta sistēmas piedalās kultūras norisēs – rada skaņdarbus un gleznas, vēl mākslīgo intelektu jau izmanto klientu apkalpošanai internetā –  ir pieejami virtuālie konsultanti, tulkošana utt. Tālāk saruna risinājās par mākslīgā intelekta spējām, par to, vai ir droši, ka mašīna varētu domāt.

Nodarbības otrajā daļā katram bija jācenšas izdomāt kāda ierīce, kam piemistu mākslīgais intelekts, tā jācenšas uzzīmēt un nobeigumā prezentēt savu izgudrojumu pārējiem.

Neatbildēts palika jautājums, vai mēs tiešām gribētu, ka mašīnas varētu attīstīt sajūtas un ilgas, ko parasti piedēvē cilvēkam?

1.-4.b Latvijas Nacionālajā dabas muzejā

16.novembrī 1.-4.b klašu skolēni kopā ar klases audzinātājām devās uz Latvijas Nacionālo dabas muzeju ar mērķi uzzināt par Latvijā esošiem putniem. Ekskursijas laikā skolēniem bija fantastiska iespēja iepazīties ar muzeja ekspozīciju un uzzināt daudz interesantu faktu par putnu dzīvi.

Gida pavadībā, aktīvi piedaloties, skolēni gan papildināja esošās zināšanas par putniem, gan uzzināja daudz interesantu faktu par pilsētā, mežā un jūras tuvumā mītošajiem putniem. Visvairāk skolēnus pārsteidza un fascinēja neparasta informācija par putnu dzīves gājumu un smieklīgi fakti. Skolēni uzzināja par putnu uzbūvi, ēšanas paradumiem, gredzenošanas iemesliem, dažādām ligzdošanas un mājošanas vietām, par dažādām sadarbībām putnu starpā, kā arī par putnu ieguldījumu meža saglabāšanā. Interesanti bija klausīties par putnu vairošanās veidiem un uzzināt, ka ne visi putni dēj olas. Uzzināja kā putni sarunājas savā starpā un kā radās dažādu putnu nosaukumi.

Šīs ekskursijas lielākais labums bija bērnu aktīva dalība un zinātkāres atraisīšana.

Apsveikums

Rīgas 66. vidusskolas kolektīvs sveic visus

Latvijas 104. dzimšanas dienā!

7.a klase par Motormuzeja apmeklējumu Patriotu nedēļā

11.novembra rītu mēs iesākām tradicionāli ar piemiņas brīdi, kuru ar dzejoli atklāja mūsu klases Daniels, bet pēc tam noliekot svecītes Latvijas kontūras formā.

Pēc svētbrīža mēs ar klasi gājām uz Motormuzeju “Latvijas skolas somas” ietvaros. Ar mums kopā nāca 8.a un 12.a klase. Motormuzejā mēs ieradāmies laicīgi, īsi pirms plkst. 10.00, kad bija plānots sākums. Kad iegājām muzejā, noģērbāmies un devāmies uz konfereņču zāli. Mums pastāstīja dienas plānu. Sākumā uzrakstījām novēlējumus Latvijai uz sarkanām un baltām lapām un piestiprinājām pie stikla margas, lai veidojas Latvijas karoga krāsas.

Tad sadalījāmies komandās (pa klasēm), un sākām pirmo aktivitāti – Motormuzeja orientēšanās spēli, kas bija interaktīvā kartē telefona aplikācijā,  – pildījām uzdevumus un jautājumus par Motormuzeju un visādiem auto. Motormuzeja orientēšanās spēle nebija pārāk viegla, bet 7.a klases komanda ieguva 1. vietu. Kā balvu par pirmo vietu dabūjām atklātnes ar foto no muzeja fondiem.

Tālāk mums bija ekskursija ar gidu. Izrādījās, ka gide arī ir beigusi mūsu skolu! Apskatījām svarīgākos muzeja eksponātus, kas saistīti ar Latvijā un pasaulē radītajiem auto. Runājot par to, kas nepieciešams, lai auto iepatiktos lietotājam, nonācām pie secinājuma, ka būtiska loma ir dizainam, jo vispirms mums iepatīkas izskats, bet tikai tad novērtējam ērtības.

Pēc apskates mēs devāmies pusdienās ēst plovu, ko bija gatavojuši LV Zemessargi. Plovs ar gurķi un tēju bija garšīgs. Pēc tam mums bija brīvais laiks, kad mēs varējām pastaigāt pa muzeju.

Kopumā mēs dienu pavadījām ļoti labi, vienīgi žēl, ka pati muzeja ekskurija likās ļoti īsa. Mēs visiem ieteiktu doties apskatīt motormuzeju, jo tur ir ko redzēt! Mums tur patika!

Adrians, Kate, Elīza no 7.a

8.b un 9.b Modes muzejā

Modes muzejā mēs uzzinājām, kā apģērbs nonāk līdz veikaliem. Uzzinājām arī par dažādiem audumu veidiem.  Izpētījām, kas ir auduma sastāvs un kāpēc tas jāzina.  

Nodarbībā runāja par profesijām, kas saistītas ar apģērba tapšanu. Uzzinājām, kāda loma ir modes dizaineram, konstruktoram un tehnologam, ar ko viņi nodarbojas.

Noslēgumā apskatījām Modes muzeja izstādi un kopā meklējām atbildi uz jautājumu: «Kas ir mode?»

Karjeras nedēļa. START STRONG seminārs.

Karjeras nedēļas ietvaros mūsu skolas divas komandas no 9., 10.un 12.klases kopā ar skolotāju Z. Lūsi piedalījās klātienes START STRONG seminārā/nodarbībā uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanai Rīgas Valsts Klasiskajā ģimnāzijā. “START STRONG ir starptautiska apmācību programma jauniešiem un pieaugušajiem par tēmām “Karjera”, “Bizness” un “Attiecību veidošana”. Seminārus vada praktiķi – dažādu nozaru profesionāļi, kuriem ir ilggadīga veiksmīga karjera vai uzņēmējdarbība savā jomā,” rakstīts organizatoru mājas lapā. Nodarbības laikā iepazināmies ar veiksmīgas karjeras veidošanas pamatprincipiem, uzzinājām, kā mainīt savu dzīvi uz labu.

“Uzņēmējspējas ir prasme, uz ko skolā neliek lielus akcentus, tādēļ biju priecīga dzirdēt par šādu tematu. Lektors bija ļoti atraisīts, brīvs un nodarbības formāts bija atšķirīgāks nekā manā skolā. Piemērus par darba izpildi un kā darbā sasniegt vairāk, ņēma no kopēja uzdevuma. Piem., kā kolektīvam piecelties. Sākumā pārsvarā visi bija miegaini, neziņā, cilvēkos parādījās slinkums un piecelšanās process ilga apm. 5 sekundes. Savukārt, kad cēlāmies ar enerģiju, entuziasmu, smaidu un vēlmi, process ilga apm. 1 sekundi. Respektīvi, ja visu darām ar entuziasmu, enerģiju, smaidu un atdevi, visas lietas apkārt liksies daudz labākas,  ja darbus pildīsim ar EES (entuziasmu, enerģiju, smaidu), tad tā izpilde būs daudz labāka un ātrāka.

Lai sasniegtu rezultātus ir jāseko šādai shēmai: palīdzi citiem -> 100% uzmanība -> 100% atdeve, kas noved pie rezultātiem. Lektors stāstīja daudz dažādu piemēru no dzīves, kā jaunieši var izveidot uzņēmumu, darot lietas, kas viņiem sagādā lielu prieku un interesē.

Izskatījām vēl vienu shēmu-  Prieks -> Enerģija -> Motivācija. Šāda tipa domāšanas veids ir tikai 10% iedzīvotāju. Ja mēs šādi celsimies katru dienu, tad viss ap mums sāks kļūt daudzreiz labāks. Ja mēs citiem nesavtīgi palīdzēsim darīt lietas, dzīve mums piedāvās daudz jaunas opcijas (kā piemēram, jaunu darbu, projektus, ko uzņemties…).

Bija arī aktivitātes, kurās mēs varējām izsecināt komandas darba kļūdas, ko un mēs dzīvē varētu uzlabot. Ja mūsu domas nav vērstas vienīgi uz šo uzdevumu vai mērķi, bet uz citu lietu, tad noteikti nesanāks, jo līdz ar to nedarbojamies ar 100% atdevi un 100% uzmanību. Kopumā man ļoti patika šī nodarbība un bija prieks, ka varēju uzzināt jaunas idejas, kā uzlabot savas dzīves kvalitāti. Mēs uzzinājām par Facebook lapu, kurā varu uzzināt par daudziem jauniešiem, kas savu hobiju attīstījuši biznesā.”

M.L .Vītoliņa

Naudas diena 2.a, 3.a un 4.a klasē

31. oktobrī piedalījāmies Swedbank tiešsaistē rīkotajā iniciatīvā 2.–4. klašu skolēniem “Naudas diena”. Noskaidrojām, kas ir ienākumi, kas izdevumi, un kā tie kopā veido budžetu skolēnam, ģimenēm, skolām utt. Pārrunājām galvenos budžeta veidošanas iemeslus un arī situācijas, kad mēdz pietrūkt naudas, vai arī veidojas pārpalikums. Vēlmes un vajadzības ir dažādas, bet budžeta plānošana palīdz izprast situāciju, izvirzīt mērķus un tos sasniegt.

Izzinājām dažādus ienākumu gūšanas veidus: strādājot algotu darbu, nodarbojoties ar uzņēmējdarbību un meklējot iespējas piepelnīties/gūt papildu ienākumus. Noskaidrojām, kādi mēdz būt uzņēmumi un kā tajos tiek pelnīta nauda.

Apskatījām dažādus izdevumu veidus un kopā noskaidrojām, vai izdevumus iespējams samazināt, un vai ir tādi izdevumi, ko nevar paredzēt, bet bez kā nevaram iztikt. Aplūkojām, kam cilvēki visvairāk tērē savu naudu.

Atgriezeniskā saite un iesaiste stundā norisinājās ar programmas Mentimeter palīdzību.

Aktivitāšu rezultātā bērni izveidoja izdevumu sarakstu klases ekskursijai un ekskursijas budžeta plānu.

Noslēgumā izdejojāmies un izdziedājāmies kopā ar grupu “Bermudu Divstūris”.

Karjeras mēnesis 7.a klasē. Tikšanās ar kouču D.Apsīti-Pīču.

Šī gada 6. oktobrī karjeras nedēļas ietvaros 7.a klases skolēni skolas bibliotēkā tikās ar kouču Daci Apsīti-Pīču. Tā kā Dace ir ļoti pozitīvs un uz sadarbību vērsts cilvēks, uzaicinājām uz nodarbību arī dažus interesentus no 5.a klases.

Vispirms noskaidrojām, ko nozīmē vārdi “koučs un koučings”. Koučs, tas ir speciālists, kurš palīdz cilvēkam noticēt saviem spēkiem, paļauties uz sevi. Savukārt, koučings ir process, kurā kouča vadībā tiek veicināta un pozitīvi ietekmēta cilvēka attīstība, izaugsme un rezultātu sasniegšana.

Dace stāstīja par savu bērnības sapņu, profesiju. Tālāk – par to, kā sākusi strādāt, kāpēc to darījusi. Kā vienu no galvenajiem iemesliem viņa minēja finansiālo neatkarību, kas likusies ļoti svarīga. Tā kā vecāku ietekme 18-20 gadu vecumā vēl bijusi liela, vajadzēja savienot darbu ar mācībām augstskolā. Tagad, novērtējot tā laika izvēli, viņa saka, ka tas esot bijis pareizi. Pirmkārt tika iegūta ļoti laba izglītība, otrkārt – apgūta izturība, pacietība, precizitāte, māka sarunāties ar cilvēkiem, atbildības sajūta un daudzas citas praktiskas, dzīvei nepieciešamas prasmes.

Nodarbības laikā notika diskusija par to, kādas profesijas interesē skolēnus, kādas ir katra stiprās puses, kādas ir intereses un kā tas viss varētu ietekmēt turpmāko profesijas izvēli. Skolēni bija ieinteresēti, aktīvi iesaistījās diskusijā, atbildēja uz jautājumiem un paši uzdeva jautājumus.

Sporta diena “Skolā droši”

Novembrī notiks ikgadējā sporta diena “Skolā droši” sākumskolas jaunāko klašu skolēniem ar vecākiem:

  • 1.novembrī pulksten 8.30 – 1.a, 2.a un 2. b. klases skolēniem ar vecākiem;
  • 2.novembrī pulksten 8.30 – 1.b klases skolēniem ar vecākiem.

Lūdzam ievērot: vecākiem – maiņas apavi obligāti, sporta tērps – ieteicams!

7.a klase Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā (LNMM)

Šajā semestrī, izmantojot “Latvijas skolas soma” piedāvājumu, mēs, 7.a klases skolēni, apmeklējām Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.

Izmantojām muzeja ieeju no parka puses. Iegājām muzeja priekštelpā, nolikām somas speciālos skapīšos, drēbes atstājām garderobē un bijām gatavi doties apskatīt muzeju.

Kā pirmo ieraudzījām muzeja krātuvi. Sienas veidotas no betona un bruņotā stikla. Tajā var redzēt ļoti daudz gleznu, kas izvietotas uz vertikālām dzelzs restēm. Ārpusē bija brīdinājums “Uzmanīgi, gāze!” Uzzinājām, ka krātuve tiek piepildīta ar speciālu gāzi, lai gleznas labāk saglabātos.

Tālāk devāmies uz izstādi “Purvītis”. Bija tik daudz gleznu, ka neticējās, ka to visu gleznojis viens cilvēks! Dažās gleznās bija attēlots Ķeizardārzs, kas ir tagadējais Viesturdārzs; atpazinām arī liepu aleju, kas saglabājusies parkā vēl šodien. Daudzās gleznās bija attēlotas dabas ainavas, lauki ziemā vai pavasarī.

Vizuālās mākslas skolotāja bija uzdevusi nofotografēt gleznu vai tās fragmentu, kas katram pašam iepatīkas. Šo uzdevumu centāmies izpildīt pēc iespējas labāk.

Tad devāmies uz nākamo – Latvijas Bankas 100 gades izstādi “Vērtību zīmes”. Tur varēja uzzināt, kāda ir monētu tapšanas gaita, apskatīt skices, materiālus, no kā tās gatavo, kā arī gatavās monētas.

“Izstādes INTERAKTĪVAJĀ TELPĀ gan mazs, gan liels var ņemt rokās zīmuli, taktili sajust monētu reljefu, paņemt līdzi piemiņai savu zīmējumu, iepazīties ar ekspertu stāstiem un tuvāk apskatīt vides objektam “MŪSU SAULE” konkursā atlasītos zīmējumus,” rakstīts Latvijas Bankas mājas lapā.

Kolekcijas monētas bija izstādītas 4. un 5. stāva telpās stendos, kur tās levitēja gaisā (izmantotas magnētu pievilkšanās un atgrūšanās īpašības).

Katrā telpā bija muzeja darbinieki ar rācijām, kas apsargā muzeja eksponātus, pieskata apmeklētājus un rūpējas par kārtību kopumā. Mūsu klātbūtnē citas skolas skolēns mēģināja ar rokām izskart monētu, tika izjaukts magnētu balanss un tā nokrita. Redzējām, cik ātri tiek ziņots apsargiem, sīki aprakstītas notikums, novērsts bojājums. Labi, ka mēs bijām iepazinušies ar uzvedības noteikumiem un centāmies tos ievērot!

Katram no mums bija sava monēta, kas visvairāk patika: Medus monēta, Pieci kaķi, Veiksmes monēta u.c.

Medus monēta ir viena no Latvijas Bankas izdotajām monētām. Interesanti likās tas, ka monētas nominālvērtība ir 5 eiro, bet monētas cena Latvijas Bankas kasēs – 53.00 eiro. Diemžēl šobrīd monētu var nopirkt tikai no kolekcionāriem jau par daudz lielāku summu. Taču veikalā ar šo monētu var iepirkties 5 eiro vērtībā. Domājams, ka ar kolekcijas monētu neviens prātīgs cilvēks iepirkties neies!

Vienā no telpām bija zīmēšanas “sienas”, kurās iestrādāts plauktiņš papīram un zīmuļiem vai krītiņiem, papīra turētājs un metāla plāksne ar iegravētu kādas monētas attēlu. Uzliekot papīru un krāsojot, varēja iegūt monētas nospiedumu, tas bija viegli. Šajā telpā pavadījām diezgan daudz laika. Bija interesanti!

Tālāk izstaigājām muzeju, aplūkojot pamatekspozīciju – dažādu autoru gleznas, skulptūras un fotogrāfijas. Redzējām arī muzeja bibliotēku, kas viena stāva ietvaros bija iebūvēta divstāvīga.

Gaidām nākamo ekskursiju!

Ekskursija uz Vecrīgu

4.a klase latviešu valodas stundās, izlasot fragmentus no A. Akmentiņa grāmatas “Trīs brāļi” un fragmentus no G. Sējas grāmatas ”Mana Rīga”, kopā ar skolotāju M. Bileskalni nolēma doties uz Vecrīgu un apskatīt Vecrīgu un grāmatu fragmentos pieminētās ēkas.

Vislielāko sajūsmu izraisīja dzīvē ieraudzīt “Trīs brāļus”. Skolotāja Lolita Sīmane par tiem mācēja saistoši pastāstīt. Izrādījās, ka “Vecākajā brālī” var ieiet iekšā un redzēt Manteļskursteni, kā arī seno ēku no iekšpuses. Pagalmā varēja ieraudzīt  vecāko Rīgas ģerboni.

Pārsteidzošākais šķita tas, ka dažas Vecrīgas ielas ir pārklātas ar stikla jumtiņu, dažas šauras, dažas platas, bet visas bruģētas.

Iespaidīga bija arī Doma un Pēterbaznīca. Noskaidrojām, kāpēc uz Melngalvja nama ir divi gadskaitļi. Pabrīnījāmies, cik milzīga ir bijusi Rīgas atslēga, ko redzējām pie Rīgas Domes!

Tā kā laukā bija pavēss, tad nolēmām turpināt Vecrīgas izpēti kādā siltākā dienā.

Etnomuzejā “Cepuru pasaule”.

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 1.a un 2.a klase oktobra sākumā apmeklēja etnomuzeju “Cepuru pasaule”.

Muzejs iecerēts kā ceļojums apkārt pasaulei pa piecām zālēm, kuru var veikt stundas laikā. Bet patiesībā, lai Rīgas dzīvokļa istabās savāktu visu tradicionālo galvassegu daudzveidību, nācās ceļot divpadsmit gadus. Daudzi eksponāti ir roku darbs, daudzi – burtiski noņemti no vietējo iedzīvotāju galvām, daudziem piemīt juvelierizstrādājuma vai antikvāra priekšmeta vērtība. Katrai cepurei, katram lakatam un galvasrotai te ir savs stāsts — spilgts un savdabīgs, reizēm pat detektīva cienīgs. Pēc visu zāļu izstaigāšanas, skolēniem tika novadīta praktiska nodarbība radošajā darbnīcā, kur katrs varēja pagatavot savu personīgo knaģu masku.

Rudens ekskursija uz AHHAA centru Tartu, Igaunijā

Zinātnes centrs AHHAA (igauņu: Teaduskeskus AHHAA) ir lielākais zinātnes centrs Igaunijā un Baltijas valstīs. Tas atrodas Tartu pilsētā. Zinātnes centra AHHAA mērķis ir popularizēt zinātni un tehnoloģijas, veicināt sabiedrības interesi un izpratni par zinātni. Ekspozīcija veidota, pielietojot interaktīvas metodes un spēles elementus. Lielākā daļa izstāžu veidotas pēc metodes “izmēģini pats”, kas nozīmē, ka mēs varēja paši visu izjust un izmēģināt.  Eksponāti tehnoloģiju zālē atklāj tehnoloģiskos sasniegumus, kas tiek izmantoti ikdienā. Parādīta trīšu sistēma, kas palīdz celt smagus priekšmetus. Uzstādīta pasaulē lielākā Hobermana lode, kā arī ir iespēja braukt ar velosipēdu pāri trosei pāri zālei. AHHAA zinātnes centrā ir organizētas darbnīcas, lai veicinātu apgūt zinātni. Mēs  apmeklējām  darbnīcu “Ziepju laboratorija”.

Centrs AHHAA gan piedāvā zinātni, aizraujošas nodarbības, piedzīvojumus un noderīgas iemaņas, gan dod iespēju patīkamai laika pavadīšanai.

Ekskursija uz filmu studiju “Bite Films” “projekta Latvijas skolas soma” ietvaros

Šodien mēs, 3.a un 4.a klases skolēni, visi kļuvām par īstām filmzvaigznēm, jo apmeklējām filmu studiju ”Bite Films” rīkoto nodarbību “Interaktīvā mācību filmu studija “Nofilmē savu filmu”” Rīgā, Anrejsalā.

Vispirms tikām iepazīstināti ar filmu veidošanas teorētisko pusi – kādas iekārtas, atribūti un arī zināšanas nepieciešamas, lai kļūtu par filmas režisoru. Tad varējām ķerties pie filmēšanas procesa. Mēs jau iepriekš bijām sagatavojuši priekšnesumu, ko vēlējāmies nofilmēt. Mūsu radītā filma bija ar literāru ievirzi.

Kad viss bija nofilmēts, bija iespēja izveidot titrus ar STOP MOTION paņēmienu. Izdevās lieliski!

Vēl – uzzinājām, ka pacietība, neatlaidība un precizitāte ir nepieciešama ne tikai mācībās, bet arī tad, ja izvēlēsimies strādāt kino industrijā.

Zinātnieku nakts 2022

Ik gadu notiek visā Eiropā norisinās „Zinātnieku nakts” pasākums, lai popularizētu zinātni un zinātnes sasniegumus. Plašākai sabiedrībai tiek atvērtas augstskolas un zinātniskie institūti, lai ikviens interesents var tikties ar pētniekiem, doties ekskursijās, skatīties šovus, piedalīties eksperimentos un diskusijās.

30. septembra novakarē Latvijas Universitātes (LU) Akadēmiskais centrs Torņakalnā gaidīs lielus un mazus apmeklētājus, lai aizraujošos eksperimentos, izzinošās lekcijās, diskusijās, spēlēs un darbnīcās piedzīvotu Eiropas Zinātnieku nakti.

https://www.lu.lv/zinatne/zinatnes-komunikacija/zinatnieku-nakts/

Vietnē www.zinatniekunakts2022.lv pieejamas visas pasākumu norises vietas un programmas.

Drošības mēnesis 1. klasēs

Septembris Latvijas skolās ir Drošības mēnesis. Arī mūsu skolā bija ieradušies pārstāvji no Rīgas pašvaldības policijas. Policijas darbiniekiem palīdzēja līdzi atnākušais suns Roko.

Kopā ar 1. klašu skolēniem tika pārrunāta drošība skolā, kā arī satiksmes drošība. Policijas pārstāvji rosināja būt uzmanīgiem uz ielas, jo tuvojas tumšais  periods. Svarīgi pārliecināties par drošu ceļu. Īpaši atgādināja, ka bērnu drošībai  ir svarīgi atstarojošie elementi.

Pēc nodarbības katrs skolēns saņēma nelielu dāvanu no Rīgas Pašvaldības policijas: atstarotāju un bukletu par drošību.

Aktuāli par ēdināšanu skolā

Lūdzam iepazīties ar aktuālo informāciju par ēdināšanu no š.g.1.oktobra Rīgas 66.vidusskolā!

>>>Vairāk šeit

(no title)

19. septembrī 1.-4.b klašu skolēni kopā ar klases audzinātājām devās uz Piemājas zoodārzu “Brieži”. Skolēniem bija iespēja iepazīties ar vietējiem un ārzemju dzīvniekiem un putniem.

Zoodārzā skolēni vēroja šādus dzīvniekus : truši, jūrascūciņas, vāveres, jenotus, munžakus, Holandes pundurkaziņas, Haidšnukes aitas, Šetlandes ponijus, ēzeli Žaku Paganelu un dambriežus. Zoo mitinās dažādi putni – zosis, pīles, vistas, fazāni un pāvi. Skolēniem bija iespēja arī barot dzīvniekus, kas sagādāja viņiem lielu prieku un gandarījumu.  Visvairāk skolēnus pārsteidza dzīvnieku barošana. Barojot, skolēni nonāca tuvā kontaktā ar dzīvniekiem. Līdz tam dažiem no skolēniem nebija tādas pieredzes.

Pēc dzīvnieku apskates skolēniem bija iespēja piedalīties dažādos saliedēšanas pasākumos.

Ekskursijas laikā skolēni uzzināja par vietējo saimniecību un par dzīvnieku uzturēšanas apstākļiem.

Dzejas dienas

Kopš 1965. gada Latvijā septembrī tiek cildināta dzeja un dzejnieki. Ievērojot skolā izveidojušos tradīciju piedalīties Dzejas dienu norisēs, 12. a klase devās uz Esplanādi, kur pie Raiņa pieminekļa 11. septembrī notika dzejas lasījumi un tikšanās ar dzejniekiem.

Savukārt, 4.a un 5.a klases skolēni literatūras stundās kopā ar skolotāju I. Želinsku devās uz skolas bibliotēku. Tur bibliotekāre D. Bērziņa bija sagatavojusi stāstījumu par dzejas dienu vēsturi un tradīcijām. Skolēniem pēc stāstījuma noklausīšanās bija jāvar atminēt krustvārdu mīkla.

Viena no Dzejas dienu tradīcijām ir dzejas lasījumi. Tāpēc arī bibliotēkā skanēja dzeja. Dzejoļus lasīja bibliotekāre un skolēni, kas izteica tādu vēlēšanos. Tradīcijai bija veltīts viens no uzdevumiem: vispirms jāsaliek puzle ar dzejoļa attēlu, pēc tam komandai dzejolis izteiksmīgi jānolasa.

Paldies skolotājiem, bibliotekārei un skolēniem, kas piedalījās Dzejas dienu tradīciju saglabāšanā!

>>>Foto ŠEIT

Rudens ekskursija uz Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju

Ar ekskursijas plānošanu sākumā negāja tik labi kā gribētos. Mūsu klases audzinātāja bija saslimusi. Palīgā nāca skolotājas Zigrīda Lūse un Silvija Seile. Kopīgiem spēkiem izplānojām, kur iesim, cikos satiksimies, kas jāņem līdzi.

Tā kā ārā laiks bija rudenīgs – brīžiem spīdēja saule, brīžiem lija- skolotājas atgādināja: “Bērni, neaimirstiet paņemt līdzi lietussargu, ūdens pudeli, ēdienu un e-talonu!”

Kad atnācām mājas, sākām gatavoties. Samanta prātoja: “Es paņemšu manu maku, kurā ir nauda un e-talons. Tad es paņemšu dzērienu un ēdienu. Tas laikam viss!” Beatrise domāja: “Hmmm, jāpaņem ēdiens, ūdens pudele, lietussargs un vēl…vēl…E-talons! Tas būs jautri!” Jānis plānoja, ko ņemt līdzi no ēdamā: “Paņemšu dažas bulciņas!” “Man patika gatavoties, jo mums sen nebija nevienas ekskursijas!” nodomāja Sofja.

Uz muzeju gājām lietainā laikā. Ļoti labi noderēja līdzi paņemtie lietussargi. Muzeja ēkai bija 2 stāvi. Tur bija daudz dažādu vēsturisku lietu. Par eksponātiem stāstīja gide. “Kamēr mēs gājām uz muzeju, es nosalu,” ar nepatiku atcerējās Ksenija. “Man muzejā visvairāk patika kuģu modeļi!” Gustavs teica. “Man patika vilkt mugurā bruņas!” Toms jautri atcerējās.

Pēc muzeja apmeklējuma mazliet pastaigājām pa Vecrīgu. Pēc tam aizgājām līdz Brīvības piemineklim. Pie Brīvības pieminekļa skolotājas ierosināja saskaitīt uz pieminekļa attēlotos tēlus. “Es saskaitīju 13 tēlus! Cik sanāca Tev? Vairāk? Mazāk?” bērni apsriedās.

Nobeigumā uzkāpām Bastejkalnā. No turienes pavērās skaists skats uz pilsētas kanālu un rudenīgo parku. No kalna augšas uz leju tecēja skaists strautiņš.

Ar nepacietību gaidīsim nākošo ekskursiju!

5. a klases skolēni

Rudens ekskursija uz LNMM

20. septembrī 7.b un 12.b klases skolēni kopā ar skolotāju I.Tribi apmeklēja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju, kur notika Latvijas mākslinieku darbu izstāde, kā arī atsevišķa izstāde veltīta Vilhelmam Purvītim.

Izrādās, ka tikai daži skolēni bija apmeklējuši muzeju pēc tā restaurācijas, tāpēc viņi bija ļoti ieinteresēti ne tikai apskatīt mākslas darbus, bet arī paša muzeja ēku.

Skolēni novērtēja Purvīša ainavas, it īpaši tās, kurās varēja atpazīt sev pazīstamas vietas, piemēram, Viesturdārzu dažādos gadalaikos, citas Rīgas ieliņas un Gaujas krastu ainavas. Interesanti bija tas, ka Purvītis savus darbus parakstīja krievu valodā, bet par mākslas darbiem skolēni informāciju muzejā lasīja angļu valodā.

Rudens ekskursija uz Zinātnes centru „Tehnoannas pagrabi”

Zinātnes centram „Tehnoannas pagrabi” ir 27 gadi. Tas atrodas Aristīda Briāna ielā 8, Rīga.

Tas ir viens no mazākajiem zinātnes centriem pasaulē un atšķiras no tiem ar īpašu atmosfēru un oriģināli izgatavotiem eksponātiem. Ekspozīcijā apvienojas māksla, zinātne un rotaļlietas.  Tas ir tikpat jautri, cik izglītojoši. Centrā atmodinās radošums katrā skolēnā, kas apmeklē „Tehnoannas pagrabi”. Pusotru stundu garais seanss ir   izrāde, kuras laikā var aizceļot uz zvaigznēm planetārijā, meklēt izeju labirintā zem Rīgas, nonākt ķīmijas amfiteātra pārsteidzošajā pasaulē  – katrs var atrast kaut ko, kas atbilst viņa interesēm.

Rudens ekskursija uz Jelgavu

 Ievērojot tradīciju, sākumskolas klases posās kārtējā rudens ekskursijā. Pienākot autobusam, 1.a, 2.a, 3.a un 4.a klases skolēni bija gatavi doties ceļā.

Lietains, nemīlīgs rīts, silta, saulaina pēcpusdiena un starp tiem vesela virkne piedzīvojumu un apskates objektu vienā dienā! Reti kad izdodas iepazīt, izgaršot un izbaudīt daudz lietu un vietu vienkopus : “Nākotnes parka” lidmašīnas, veco lietu krātuvi, “Milzu” pārslu  daudzveidību un gatavošanas procesu!

Tad Jelgavas panorāma no desmitstāvu baznīcas torņa augstuma un saldais piedzīvojums Karameļu darbnīcā. Bet kas gan būtu Jelgavas apskate bez Pasta salas izpētes!

Visbeidzot, lai iztērētu karameļu radīto enerģiju, kā  izcils dienas noslēgums nāk aktīvās atpūtas parks “Līči”, kas mūs sagaida ar interesantām atrakcijām, veiklības pārbaudes takām un brīnumskaistu rudens pēcpusdienu.

Rudens ekskursija uz Siguldu

Pienācis rudens, tas nozīmē, ka laiks tradicionālajai rudens ekskursijai. Šajā reizē izvēlējāmies doties uz Siguldu. Par ceļabiedriem uzaicinājām 12. a klasi.

Pats grūtākais bija transporta jautājums. Tā kā esam klases ar nelielu skolēnu skaitu, sapratām, ka dosimies ceļā ar vilcienu.

Apzinot apskates objektus un plānojot maršrutu, secinājām, ka Siguldā ir daudz tādu vietu, ko neesam redzējuši. Izvēlējāmies iepazīties ar uzņēmumu “Siguldas saldējums”, Spieķu darbnīcu, Siguldas Jauno pili un Livonijas ordeņa Siguldas pili. Tā kā visi šie objekti izvietoti tā saucamajā Pils kvartālā, izrādījās, ka varam apskatīt arī Ādas arteļa darbnīcu un vēl daudz ko citu.

“Tātad, ap pulksten 10:20 mēs satikāmies Centrālajā stacijā pie pulksteņa. Kopā ar mums ekskursijā devās arī 12. a klase ar savu klases audzinātāju Initu Purmali. Gvido kavēja, jo īsti nezināja, kur ir stacijas pulkstenis. Mēs viņu gaidījām. Mēs gājām pirkt vilciena biļetes bez Gvido. Kad viņš atnāca, izrādījās, ka viņš nezina, kā nopirkt biļeti. Skolotāja paskaidroja, bet pārējiem tas likās jocīgi.  Viss beidzās labi, biļetes bija nopirktas, un mēs devāmies uz vilcienu. Vilciens jau stāvēja, tāpēc mums nevajadzēja gaidīt. Ceļā gāja jautri, laiks paskrēja ātri. Pēc stundas bijām Siguldā.”

Daniels

 “Pirmais pieturas punkts bija “Siguldas saldējums”. Bija interesanti klausīties par pašu ražotni, par saldējuma rašanās vēsturi Latvijā un Siguldā. Mums stāstīja, ka piedevas saldējumam audzē turpat Siguldā, kā arī izmanto vietējo ražotāju pienu un saldo krējumu. Forši bija degustēt dažādus saldējumus, apmēram desmit. Mūsu mīļākie saldējumi bija ar ābolu pīrāga, rupjmaizes un upeņu-piparmētru garšu, piena saldējums.”

Gvido

“Pēc saldējuma degustācijas mēs devāmies uz spieķu darbnīcu, kurā mēs varējām apskatīties, kā veido Siguldas spieķu. Uzzinājām, ka tas ir pirmais Siguldas oficiālais suvenīrs. Mēs paši arī taisījām savu spieķīti ar savu vārdu.

Izejot no šīs darbnīcas, blakus ieraudzījām vēl vienu, tā bija Ādas arteļa darbnīca. Tur mēs iegādājāmies dažādus ādas suvenīrus, piem., atslēgu piekariņus, grāmatzīmes, u.c.”

Renārs

“Jaunā pils bija trešā pieturvieta mūsu lielajā rudens ekskursijā. Mēs iegājām pilī, samaksājām par ieeju. Dažiem no mums iedeva audio gidu. Katrs varēja staigāt pa pili kā patīk. Skolotājas sāka apskati no torņa uz leju. Es sāku ar 1. stāvā esošo ēdamzāli. Pēc tam es apskatīju pagrabu, kurā bija daudz interesantu telpu. Brīdī, kad likās, ka tālāk nekā nav, izrādījās vēl viena milzīga telpa. Pagrabā atgriezos vairākas reizes, un vienā reizē man izdevās pa jokam sabaidīt Gvido. Beigās uzkāpu tornī. Tā bija visinteresantākā vieta, jo no tās pavērās brīnišķīgs skats uz apkārtni.”

Elīza

Jaunajā pilī bija arī dažādas interaktīvas nodarbes, piemēram, galds, kuram gar malām bija rakstnieku portreti, bet blakus bija jānovieto atbilstošas kartītes ar viņu darbu nosaukumiem.

Vēl pils 2 istabās bija Ērikas Zuteres izstāde “Klusējošie stāsti”, kas bija diezgan neparasta, veltīta papīra lietām. Pirmo reizi redzējām augļu un dārzeņu papirusu! Tas bija apvienots ar audeklu, gleznojumu, zīmējumu un dažādām izšūšanas tehnikām.

Citā istabā bija gulta, kas, tuvāk pieejot, izrādījās interaktīvas spēles vieta, kurā varēja redzēt karti ar Siguldā esošiem apskates objektiem un, nospiežot uz izvēlētā,  apskatīt, kā tas izskatās, un izlasīt tā vēsturi. Vēl varēja izvēlēties salikt puzzli ar Jauno pili vai izkrāsot Madernieka ornamentu. Interaktīvajā vidē, ievadot savu e-pasta adresi, varēja sev nosūtīt atklātni ar Madernieka ornamentiem un sveicienu no Siguldas.

Protams, neviena pils neiztiek bez sava spoku stāsta vai spoka. Šajā pilī spokam pat piešķirta sava istaba. Tur nu tas vannā mierīgi var spokoties.

Tālāk devāmies uz turpat blakus esošo Livonijas ordeņa Seno pili, jeb kā teica kasē – uz veco pili. Tās gan izrādījās daļēji drupas, bet vietām bija nelieli uzlabojumi. Bija izbūvētas stabilas kāpnes, uzlikts jauns jumts. Vienā no stāviem pat bija milzīgs zobenbrāļu ordeņa krēsls, bet citā telpā iekārtota ēdamzāle. Tā kā tajā brīdī lija lietus, izmantojām to īsai pusdienu pauzei.

Atceļā gaidot Siguldas stacijā vilcienu, izmantojām izdevību uzspēlēt klavieres. Spriežot pēc tā, ka piestāja arī sveši klausītāji, izpildījums bija diezgan labs.

“Kopumā man šī ekskursija ļoti patika, jo bija ļoti laba kompānija un interesantas apskates vietas.” Renārs

“Bija interesantāk, nekā biju gaidījis.” Daniels

“Bija labi, jo varējām paši visu apskatīt.” Elīza

“Man  patika, jo bija interesanti. Varēja degustēt saldējumu, darboties ar  rokām – taisīt spieķi. Bija diezgan interesanti stāstījumi, tie nebija gari, bet daudz informācijas.” Gvido

“Es jau te biju bijusi agrāk, bet man vienalga patika.” Elvita

Rudens ekskursija uz zinātnes centru “Tehnoannas pagrabi”

Rudens ekskursijas dienā 8.b un 9. b klases skolēni kopā ar skolotājām M. Samuseviču un N. Boikovu devās uz zinātnes centru „Tehnoannas pagrabi”, kuram ir jau ir 27 gadi. Tas atrodas Aristīda Briāna ielā 8, Rīga.

Tas ir viens no mazākajiem zinātnes centriem pasaulē un atšķiras no tiem ar īpašu atmosfēru un oriģināli izgatavotiem eksponātiem. Ekspozīcijā apvienojas māksla, zinātne un rotaļlietas.  Tas ir tikpat jautri, cik izglītojoši. Centrā atmodinās radošums katrā skolēnā, kas apmeklē „Tehnoannas pagrabi”. Pusotru stundu garais seanss ir   izrāde, kuras laikā var aizceļot uz zvaigznēm planetārijā, meklēt izeju labirintā zem Rīgas, nonākt ķīmijas amfiteātra pārsteidzošajā pasaulē  – katrs var atrast kaut ko, kas atbilst viņa interesēm.

Rudens ekskursija uz Vecrīgu

20. oktobrī 11. klašu skolēni devās mācību ekskursijā uz Vecrīgu.

Katrai vecajai ēkai ir savs stāsts, savs arhitektūras stils. Mēs ieraudzījām Vecrīgu citām acīm. Paspējām apskatīt tikai daļu no vecpilsētas, jo mūsu Vecrīga atspoguļo Latvijas vēsturi, sākot jau no13.gs. Kulturoloģijas skolotāja L.Sīmane atklāja mums interesantus faktus par vecpilsētas dzīvi un kultūru.

Paldies skolotājai L. Sīmanei par kvalitatīvu un interesantu ekskursiju! Turpināsim iepazīt to, kas mums apkārt!

MEŽS KĀ DABAS DAUDZVEIDĪBAS EKOSISTĒMA

MĀCĪBU STUNDA DABASZINĪBĀS

Latvijas valsts meži jūnijā izsludināja pieteikšanos nodarbībai mežā 6.-7. klasēm. Sadarbojoties ar klases audzinātājām Sandru Jaroščuku un Inesi Želinsku, nolēmām pieteikt 6.a klasi un 7.a klasi nodarbībai mežā. Jau vasaras beigās saņēmām uzaicinājumu doties uz mežu. Mēs izvēlējāmies Rietumvidzemes mežniecības Vangažu meža iecirkni.

Pirms nodarbībām skolēniem bija jānoskatās 10 min. videofilma par Latvijas valsts mežiem, jānovada mācību stunda par mežiem, mežu nozīmi dabā un cilvēku dzīvē. Materiāli mācību stundai tika atsūtīti no Latvijas valsts mežiem.

8. septembrī no rīta jau bijām gatavi doties uz mežu. Bija jauka, silta rudens diena, saulaina, bez lietus. Uz Vangažiem devāmies ar autobusu, galamērķī ieradāmies nedaudz par agru. Bet labāk ierasties savlaicīgi un sagatavoties ekspedīcijai.

Meža darbinieki mūs sagaidīja ar nelielu stāstījumu par mežiem un pirmo uzdevumu – precīzi salasīt maisiņā 1 kg čiekurus. Precīzākajam lasītājam bija balva – pasaku grāmatiņa. Kad darbiņš bija paveikts, katram izsniedza mežu darba burtnīcu un mēs varējām doties ekspedīcijā – kopumā 2 km garumā.

Ekspedīcijas laikā darba stacijās skolēniem bija jāveic dažādi praktiskie uzdevumi, piemēram, jāaprēķina koka augstums, jānovērtē koku kvalitāte, jāaprēķina jauno stādījumu daudzums uz 1 ha. Kā paveikt šos darbus labāk un precīzāk, skolēniem stāstīja mežu darbinieki.

Bet visinteresantākais skolēnus gaidīja noslēgumā, priekšpēdējā stacijā – bija jābūvē pašnesošais Leonardo da Vinči tilts. Skolēni ļoti aizrautīgi to centās izdarīt, vēlāk paši to pārbaudīja. Ja uzbūvē pareizi, tilts iztur cilvēka svaru un nesagāžas. Mūsējiem ar pirmo reizi kaut kas nogāja greizi – tilts sabruka – jābūvē vēlreiz. Varbūt izdosies uzbūvēt vēlreiz! Otrreiz izdevās! Urā! Katrs meža ekspedīcijas dalībnieks varēja izmēģināt tilta izturību.

Ekspedīcijas noslēgumā mežinieku bija sagatavojuši piknika vietu. Skolēni varēja cept līdzi paņemtās desiņas un kārtīgi atpūsties. Un tad jau laiks uz mājām. Bijām jauki pavadījuši dienu, iepazināmies ar meža ekosistēmu, meža apsaimniekošanu un izmantošanu.

Atgriežoties skolā nākošajā dienā mācību stundā, skolēni novērtēja savu darbu meža ekspedīcijā. Visi bija ļoti apmierināti, bija daudz interesantāk nekā parādītajā video materiālā.

Zinību diena uzsākot 2022./2023. mācību gadu

  • 01.09.2022. svinīgais pasākums – Zinību klases stunda no plkst.10.00 līdz plkst.10.40 klašu telpās.
  • 02.09.2022. mācību stundas saskaņā ar stundu sarakstu.

Rīgas satiksme par Skolēnu kartēm

“Rīgas satiksme” pagarinājusi līdz 9. septembrim 1., 5. un 10. klašu skolēnu pieteikšanos Skolēna kartei, informēja “Rīgas satiksmes” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Pieteikšanās notiek portālā “eriga.lv”.

“Rīgas satiksme” skaidro, ka, aizpildot pieteikumu Skolēna kartes izgatavošanai portālā “eriga.lv”, dati par skolēnu un skolu, kurā bērns mācās, tiks atlasīti automātiski. Pieteikumam klāt jāpievieno tikai skolēna fotogrāfija. Balstoties uz saņemto pieteikumu, “Rīgas satiksme” izgatavotās Skolēnu kartes nogādās attiecīgajās skolās.

Skolēna karte ir skolēna apliecība Rīgas skolēniem, kas nodrošina bezmaksas braucienus “Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā. Karte ir jāsaņem visiem skolēniem, kuri uzsāk mācības 1. klasē. Tās nomaiņa jāveic, uzsākot mācības 5. un 10. klasē.

Jauna Skolēna karte jāsaņem arī tiem skolēniem, kuri maina izglītības iestādi vai kuriem mainās personas dati.