Ir dažādas iespējas uzzināt par dažādām profesijām, bet vislabākā ir iespēja pabūt darba vietā un pašiem redzēt, kas īsti notiek. Mūsu izvēlētais mērķis bija viens no Rīgas satiksmes uzņēmumiem – specializētais 5.tramvaju un trolejbusu depo.
Ekskursija sākās ar gida stāstījumu un prezentāciju par sabiedriskā transporta vēsturi Rīgā. Par to, kā tas pilnveidojies un turpina attīstīties joprojām. Uzzinājām, ar ko nodarbojas Rīgas satiksme, kam paredzēta par biļetēm iekasētā nauda. “Rīgas satiksme” organizē pasažieru pārvadājumus tramvaju, trolejbusu un autobusu maršrutos, apsaimnieko pašvaldības autostāvvietas un iznomā transportlīdzekļus. Rīgas ielās 80 maršrutos diendienā kursē 700 sabiedrisko transportlīdzekļu. Lai tramvaji, trolejbusi un autobusi būtu tehniski droši un tīri, tiek ieguldīts daudzu cilvēku darbs.
Pirms atstāt prezentācijas telpu, visi parakstījāmies par drošības noteikumu ievērošanu teritorijā un saņēmām atstarojošās vestes.
Teritorijā ir plaša un šeit izvietojušies ļoti daudzas un dažādas nodaļas. Pabijām cehā, kurā notiek reklāmu līmēšana uz tramvajiem, redzējām tramvaja mazgāšanas procesu. Bija iespēja pabūt vadītāja kabīnē, nospiest brīdinājuma signālu un sekot līdzi kamerās redzamajam. Apskatījām, gan remontvagonu, kurš izbrauc uz notikuma vietu, gan sliežu tīrīšanas un mācību tramvaju. Vēl mēs izmantojām iespēju un iekāpām retro tramvajā, kurā vadītāja pultis atrodas abos vagona galos.
Transporta remontam daudzas detaļas tiek gatavotas uz vietas, tās tiek ražotas pēc rasējumiem, teritorijā ir arī savs kalējs un smēde. Riteņu apmales vidēji tiek atjaunotas ik pēc 4 mēnešiem. Varējām salīdzināt nodilušos un jaunos riteņus. Redzējām jauno riteņu slīpēšanas procesu.
Mūsu ekskursijas diena sakrita ar grāmatas atvēršanas svētkiem par Rīgas sabiedrisko transportu. Grāmatā, kura tapusi trīs gadus, ir apkopota visa sabiedriskā transporta vēsture, kas papildināta ar ļoti daudzām vēsturiskā fotogrāfijām.
Tā kā ekskursijas laikā bijām parādījuši sevi no labākās puses, bijām organizēti un apzinīgi, noslēgumā uzkāpām pa kāpnēm uz balkoniņa no kura varēja redzēt, kas atrodas uz tramvaju jumta. Zemās grīdas tramvajiem tur atrodas visa vadības sistēma.
Gide novēlējuma mums apzinīgi mācīties, jo viņiem nepieciešami zinoši un spējīgi speciālisti.