2022.gada 11. janvārī piedalījāmies 2.semestra pirmajā tiešsaistes nodarbībā. Šoreiz nodarbība bija saistīta ar elektrības taupīšanu un elektropreču iegādi ievērojot energoefektivitāti. Nodarbību vadīja Elektrum Energoefektivitātes centra darbiniece Anna Luīze. Tiešsaistes nodarbība notika ZOOM platformā skolas datorklasē, tās laikā izmantojām Padlet un Quizizz rīkus, ko varēja atvērt datorā vai viedtālrunī – kā nu kuram ērtāk.
Nodarbības laikā skolēni iesaistījās diskusijās, risināja uzdevumus, analizēja video. Lai veiksmīgi tiktu galā ar uzdevumiem, jau laicīgi no lektores saņēmām informāciju, ka nodarbības laikā būs nepieciešams viedtālrunis, kalkulators un rakstāmpiederumi, kā arī darba lapa ar uzdevumiem.
Sākumā bija grūtības ar pieslēgšanos nodarbībai, jo pēc brīvlaika dažiem bija aizmirsušies piekļuves dati skolas datoram. Nav jau brīnums, jo pirms brīvlaika kādu laiku pavadījām mājās karantīnā! Labi, ka kopā ar mums šajā nodarbībā bija dabaszinību skolotāja E.Segliņa.
Pēc iepazīšanās un iesildīšanās uzdevumiem, noskatījāmies video un pēc tam noskaidrojām, kura filmas varoņu rīcība bija saistīta ar enerģijas lietderīgu, kura ar nelietderīgu patēriņu, kā arī noskaidrojām, kā būtu pareizi jārīkojas.
Pēc tam pildījām uzdevumu, kura laikā uzzinājām, ka ne vienmēr lētāk nopirktā spuldzīte ilgtermiņā veidos lētu samaksu par iztērēto elektroenerģiju un otrādi. Īsāk runājot, izvēlies LED spuldzi, kaut arī veikalā tā liekas dārga, jo rezultātā būs mazāki rēķini! Noskaidrojām, ka LED spuldzēm var izvēlēties spožumu un gaismas krāsu (baltāka, dzeltenāka jeb vēsāka, siltāka).
Diezgan grūti bija veikt uzdevumu, kurā bija grafiks ar elektroenerģijas patēriņa atspoguļojumu mēneša laikā. Nodarbības vadītāja izskaidroja, ko šāds grafiks attēlo, ko no tā var uzzināt.
Nobeigumā savas jauniegūtās zināšanas pārbaudījām Quizizz viktorīnā. Tajā bija gan jautājumi ar atbilžu izvēlēm, gan atklātie jautājumi, kuros bija jāizvērtē savi ieguvumi un nodarbība kopumā.