31. oktobrī piedalījāmies Swedbank tiešsaistē rīkotajā iniciatīvā 2.–4. klašu skolēniem “Naudas diena”. Noskaidrojām, kas ir ienākumi, kas izdevumi, un kā tie kopā veido budžetu skolēnam, ģimenēm, skolām utt. Pārrunājām galvenos budžeta veidošanas iemeslus un arī situācijas, kad mēdz pietrūkt naudas, vai arī veidojas pārpalikums. Vēlmes un vajadzības ir dažādas, bet budžeta plānošana palīdz izprast situāciju, izvirzīt mērķus un tos sasniegt.
Izzinājām dažādus ienākumu gūšanas veidus: strādājot algotu darbu, nodarbojoties ar uzņēmējdarbību un meklējot iespējas piepelnīties/gūt papildu ienākumus. Noskaidrojām, kādi mēdz būt uzņēmumi un kā tajos tiek pelnīta nauda.
Apskatījām dažādus izdevumu veidus un kopā noskaidrojām, vai izdevumus iespējams samazināt, un vai ir tādi izdevumi, ko nevar paredzēt, bet bez kā nevaram iztikt. Aplūkojām, kam cilvēki visvairāk tērē savu naudu.
Atgriezeniskā saite un iesaiste stundā norisinājās ar programmas Mentimeter palīdzību.
Aktivitāšu rezultātā bērni izveidoja izdevumu sarakstu klases ekskursijai un ekskursijas budžeta plānu.
Noslēgumā izdejojāmies un izdziedājāmies kopā ar grupu “Bermudu Divstūris”.