Skip to content
Aicinām mācīties Rīgas 66. vidusskolā!

Rīgas 66. vidusskola

67334007, 67474496
r66vs@riga.lv
Katrīnas iela 4, Rīga, LV - 1045
  • Skola
    • Notikumi
    • Dokumenti
    • Skolas vēsture
    • Administrācija un atbalsta personāls
    • Ēdināšana
    • Projekti
    • Vakances
    • Kontakti un Rekvizīti
  • Uzņemšana
    • Par VPMK
    • Nepieciešamie dokumenti
  • Mācības
    • Speciālās izglītības programmas
    • Stundu laiki
    • Klases un telpas
    • “Latvijas skolas soma”
    • Sasniegumi mācībās
    • Sports
    • Karjeras izglītība
    • STEM

STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei- lomu spēle “Viena pasaule visiem”

Rīgas 66. vidusskola > Notikumi > Notikumi 2025/2026 > STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei- lomu spēle “Viena pasaule visiem”

STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei- lomu spēle “Viena pasaule visiem”

Pievienots 17.12.202518.12.2025 Autors: Inese
0

Rīgas ZOO ieradāmies, lai kopā ar gidu izprastu, kā dažādu sabiedrības grupu un katra paša pieņemtie lēmumi ietekmē gan cilvēku, gan dzīvnieku nākotni. Bijām pieteikušies uz lomu spēli “Viena pasaule visiem”.

Pie Rīgas ZOO ieejas apskatījām lielu stendu ar dzīvnieku sugām, kuras iekļautas Pasaules sarkanajā sugu sarakstā un ir apdraudētas. Gide pastāstīja, ka Rīgas ZOO piedalās daudzu Eiropas apdraudēto sugu turēšanā un vairošanā nebrīvē. Iepriekšējā gadā Rīgas ZOO pavairoja 17 dažādas sugas. Stenda attēlos redzējām jau savvaļā izmirušas gliemežu sugas, kuras Rīgas ZOO izdevies pavairot.

Pēc nelielā ievada devāmies Rīgas ZOO takās, pa ceļam piestājot pie dzīvnieku aplokiem. Kādā no pieturas punktiem skolēni sadalījās trīs grupās ieņemot noteiktas lomas. Vieni kļuva par valdības pārstāvjiem, citi par vietējiem iedzīvotājiem, bet vēl citi par vides aizsardzības organizāciju pārstāvjiem. Visi saņēma aprakstus ar pasaulē aktuālajām dabas aizsardzības un sugu saglabāšanas problēmām, kā arī iespējamos risinājumus tiem un arī balsošanas kartiņas.  Vispirms tika izspēlēta situācija, kurā bija jārisina problēma, ka visā pasaulē lietusmežus strauji izcērt, lai iegūtu kokmateriālus, ierīkotu plantācijas un ganības, iegūtu derīgos izrakteņus un būvētu ceļus. Mežus izcērt straujāk, nekā tie spēj atjaunoties, tāpēc to platība samazinās. Grupu dalībnieki apspriedās, diskutēja savā starpā un pamatojot to pārējiem, balsoja par lēmumu.

STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei “Lomu spēle “Viena pasaule visiem”Turpinājumā grupas mainīja lomas un risināja nākošo uzdevumu, kurā tika apskatīta nīlzirgu vairošanās problēma. Kolumbijas ziemeļrietumu iedzīvotājiem aizvien lielākas grūtības sagādā nīlzirgi, kuri tika no ievesti no Āfrikas. Sākumā tie bija četri eksotiskie dzīvnieki, kuri vēlāk devās brīvībā pa apkārtējām upēm un purviem. Klimats nīlzirgiem izrādījies ļoti piemērots, dabisko ienaidnieku, gluži tāpat kā Āfrikā, viņiem nav. Dzīvnieki sākuši vairoties. Tiek izpostīti sējumi, dzīvnieki ir agresīvi un uzbrūkot cilvēkiem gan uz sauzemes, gan upēs. Nīlzirgu skaits sasniedzis jau 150 īpatņus, bet neoficiāli tiek runāts, ka to skaits ir jau ap pieciem simtiem.

Visbeidzot, trešā problēma, kuru skolēni risināja, kā saglabāt Himalaju kalnos mītošās vītiņragu kazas. Sevišķi to skaits samazinājies Pakistānā. Tās tiek medītas gan gaļas un ādas ieguvei, gan ragu dēļ, ko Āzijā izmanto tautas medicīnā. Šī suga ir arī iekārota medību trofeja. Kazas apdraud arī starptautiskā tirdzniecība.

Pēc diskusijām skolēni izteica viedokļus par to, cik grūti vai viegli dažādām sabiedrības grupām vienoties par vienotu modeli sugu saglabāšanai un problēmu risināšanai.

Pēc lomu spēles beigām izbaudījām pastaigu Rīgas ZOO.

Pēc Rīgas ZOO apmeklējuma 12.a klases skolēni dalījās savās atziņās:

  • Bija iespēja uzzināt, ko vairāk par dažādiem dzīvniekiem un, kas notiek pasaulē ar tiem. Piemēram par begemotiem, ka to ir ar katru dienu arvien vairāk un strauji pieaug to skaits. Varēju uzzināt, kurš kā aptuveni rīkotos pasaulē saistībā ar dzīvniekiem, un bija iespēja brīvajā laikā apskatīt dzīvniekus. Kopumā diezgan interesanti, pat varēja paturēt rokās smagu nīlzirga zobu.
  • Es uzzināju, ka nīlzirgi ir aizsargājami, bet tie katru gadu nogalina 500 cilvēkus. Man likās interesanti tas, ka mūs saliedēja liekot sadalīties trīs dažādās grupās un apspriest dažādas dabas problēmas no dažādām pozīcijām. Beigās bija jauki, ka mēs varējām apskatīt dzīvniekus, kuri var izturēt ziemu. Mans mīļākais dzīvnieks tur bija vikunja.
  • Rīgas Zooparkā bija ļoti interesanti. Salīdzinot ar iepriekšējām reizēm, kad es tur biju. Tagad, kad es zinu vairāk par viņiem, bija interesantāk un tāpēc, ka biju ar draugiem, bija vēl labāk.
  • Zoodārzā man bija interesanti iesaistīties mūsdienīgajās pasaules situācijās par dzīvniekiem un izrunāt to, kā rīkojas valdība saskaroties ar dzīvniekiem, kuri izraisa dažādus dzīves sarežģījumus, un bija interesanti paskatīties uz dzīvniekiem zoodārzā.
  • Ekskursija bija ļoti interesanta, uzzināju daudz ko par apdraudētu sugu aizsardzību.
  • Ekskursija uz zoodārzu bija diezgan interesanta. Daudz un dažādi dzīvnieki, interesanti gida uzdevumi un jaunumi par ZOO. Kopumā viss patika!

Dažas 10.a klases atziņas:

  • Man apmeklējums īpaši nepatika. Vietām bija netīrs, dzīvnieku bija maz, visi tie bija diezgan apātiski. Gide stāstīja garlaicīgi, un brīžiem viņu nevarēja sadzirdēt. Būtu daudz labāk, ja mēs būtu atnākuši pavasarī.
  • Man zoodārzā ļoti patika tās situācijas, kurās vajadzēja iejusties lomās. Bija ļoti interesanti!
  • Zoodārzā man patika staigāt apkārt un apskatīt dzīvniekus. Bet man traucēja tas, ka tajā dienā bija auksti. Staigājot pa zoodārzu, kamēr mēs ar pasniedzēju spēlējām spēli.  Būtu bijis interesanti, ja man nesaltu rokas un kājas! Tāpēc es gribēju tikai pēc iespējas ātrāk sasildīties.
  • Zoo apmeklējums bija interesants ar to, ka mēs veicām uzdevumus, par to kā atrisināt problēmas, kas saistītas ar dabu un dzīvniekiem. Mums visu šo stāstīja gide, un mums viņa pat parādīja dažādus dzīvniekus. Bija mums visiem jāsadalās trīs grupās, kur ietilpa iedzīvotāji, valdība un dabas aizstāvji, un mums kopā bija jārisina problēmas. Kopumā ekskursija uz ZOO bija interesanta, izklaidējoša un nebija garlaicīga. Tikai es ceru, ka nākamreiz varēs vairāk izpētīt dzīvniekus kopā ar klasi.

Ko lai saka, cik dalībnieku tik viedokļu! Esam ļoti atšķirīgi, ar dažādām interesēm. Novēlam turpmāk katram atrast sev interesējošu nodarbi!

  • STEM

    • STEM 2025/2026
  • Skola
    • Notikumi
    • Dokumenti
    • Skolas vēsture
    • Administrācija un atbalsta personāls
    • Ēdināšana
    • Projekti
    • Vakances
    • Kontakti un Rekvizīti
  • Uzņemšana
    • Par VPMK
    • Nepieciešamie dokumenti
  • Mācības
    • Speciālās izglītības programmas
    • Stundu laiki
    • Klases un telpas
    • “Latvijas skolas soma”
    • Sasniegumi mācībās
    • Sports
    • Karjeras izglītība
    • STEM
Kontakti
Katrīnas iela 4, Rīga, LV – 1045
67334007, 67474496
r66vs@riga.lv

Piekļūstamības paziņojums
Tīmekļvietne r66vs.riga.lv atrodas Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta pakļautībā
© 2025 Rīgas 66. vidusskola