9.a un 9.b klases skolēni devās uz Latvijas Nacionālo dabas muzeju, lai piedalītos STEM tematiskajā nodarbībā par vulkānismu, tā izcelsmi un izpausmēm dabā. Nodarbības laikā skolēni padziļināja zināšanas par Zemes iekšējo uzbūvi, plātņu tektoniku, vulkānu veidiem un to ietekmi uz vidi un cilvēka dzīvi, sasaistot teorētiskās zināšanas ar reāliem piemēriem no pasaules ģeogrāfijas.
Ekskursijas laikā tika integrēti vairāki STEM aspekti – dabaszinības (vulkāniskie procesi un ieži), tehnoloģijas (vizuālie materiāli un video demonstrējumi), inženierzinības (vulkānu uzbūves un izvirdumu modeļi) un matemātika (mērogi, izvirdumu intensitātes salīdzināšana, attālumu un augstumu analīze). Skolēniem bija iespēja praktiski darboties, pētīt un salīdzināt dažādus vulkāniskos iežus, attīstot novērošanas prasmes un secinājumu izdarīšanu.
Nodarbība veicināja skolēnu interesi par dabas procesiem, kritisko domāšanu un izpratni par zinātnes nozīmi reālajā dzīvē. Īpaši vērtīga bija praktiskā daļa, kur skolēni varēja paši iesaistīties pētīšanas procesā un eksperimentēt.
Skolēnu atsauksmes apliecina nodarbības izzinošo un motivējošo raksturu:
- Man ļoti patika nodarbības otrā daļa, kad mēs klausījāmies par vulkāniskajiem iežiem, jo mums deva pataustīt visus iežus, ieskaitot bazaltu, tufu, krītu un obsidiānu, kuriem bija ļoti interesanta tekstūra;
- Man patika viss, bet visvairāk patika eksperiments nodarbības beigās;
- Interesanti stāstīja par Jeloustonu un Etnu;
- Mēs varējām uzzināt daudz jauna par vulkāniem un noskatīties arī interesantus video.
Ekskursija sekmēja skolēnu izpratni par mācību priekšmetu savstarpējo saistību un rosināja interesi par STEM jomām, kā arī papildināja mācību saturu ar praktisku un uz pieredzi balstītu mācīšanos.

