2022./2023. mācību gadā pirmo reizi centralizētie eksāmeni tiks kārtoti dažādos apguves līmeņos. Mācību gada garumā skolēniem, kuri kārtos augstākā līmeņa eksāmenu angļu valodā, bija jāveic dažādi uzdevumi, kuri jāaugšupielādē Valsts izglītības informācijas sistēmā.
Viens no uzdevumiem bija publiskā uzstāšanās jeb prezentēšana, kurā skolēns apliecina prasmi publiskot sava pētījuma rezultātus, paša radītus savam akadēmiskajām interesēm atbilstošus tekstus, kā arī lietot atbilstošas saziņas sadarbības stratēģijas, atbildot uz klausītāju uzdotajiem jautājumiem.
Skolēni bija izvēlējušies sev tuvus darbus un ar pētījuma rezultātiem iepazīstināja sanākušos klausītājus aprīļa sākumā. Izraudzītie literārie darbi, par kuriem runāja 12.a klases skolēni, bija visdažādākie. Jānis bija izvēlējies analizēt diktatūras režīma attēlojumu Dž.Orvelfa romānā “Dzīvnieku ferma” (“Depiction of dictatorial regime in G.Orwelf’s novel “Animal Farm”).
Raitis izvērtēja Gulivera ceļojumu atspoguļojumu no vēsturiskā un sociālā konteksta (“Guliver’s travels a reflection of historical and social context”).
Laura runāja par zaļās krāsas kā simbola būtību grāmatā in “The Great Gatsby” (“Symbolism of green in “The Great Gatsby”).
Gunta mums atgādināja galveno sižeta līniju romānā “Džeina Eira’ (“Major plot points in “Jane Eyre”)
Helēna ar savu darbu mūs iepazīstināja pāris dienas vēlāk, atklājot mums detektīva Puaro izmeklēšanas ABC slepkavību atrisināšanā Agatas Kristi grāmatā “The ABC killer’s”) (“Detective Poirot’s investigations in solving ABC murders in Agatha Chriestie book “The ABC murder’s”).
Prezentācija bija jāveido ievērojot noteiktas prasības, ar ko visi konferences dalībnieki veiksmīgi bija tikuši galā. Sekoja klausītāju jautājumi, arī uz tiem tika sniegtas izsmeļošas un skaidrojošas atbildes.
Šī bija jauna pieredze mūsu skolēniem, ar kuru viņi veiksmīgi tika galā.