Tā kā tuvojas mācību gada beigas, skolas bibliotekāre Sanita piedāvāja 27. maijā doties uz Latvijas Nacionālo bibliotēku, lai iepazītos ar bibliotēkas sniegtajām iespējām.
Mūsu skola jau vairākus gadus piedalās Latvijas Nacionālā bibliotēkas izsludinātajā lielākajā un senākajā valsts finansētajā lasīšanas veicināšanas programmā “Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija 2024”. Tā Latvijā veiksmīgi darbojas no 2001. gada. Programmas mērķis ir veicināt lasītprasmi un interesi par grāmatām, vienot lasītājus un rosināt diskusijas par grāmatām, sekmēt augstvērtīgas literatūras izplatību.
Tādēļ vislielākā interese bija aplūkot Bērnu literatūras centru. Tur mums izstāstīja par šajā gadā lasāmajām grāmatām un to, kā notiek sava vērtējuma iesniegšana.
Gides pavadīti, izstaigājām bibliotēku no -1.stāva līdz pat augšējam 12.stāvam. Uzzinājām bibliotēkas vēstures galvenos punktus, klausījāmies par krājumu, lasītavām un sniegtajiem pakalpojumiem. Uzzinājām, kā grāmatas pa “dzīvo ķēdi” nonāca jaunajā bibliotēkas ēkā. Gide stāstīja arī par dažādām izstādēm, ko iespējams apmeklēt.
8.a klases skolēnu iespaidi pēc bibliotēkas apmeklējuma:
“Ienākot, mēs jutām, ka tur ir atvēsinoša temperatūra. Pēc laika mēs satikām gidi un sākām. Kopā mēs apskatījām stāvu pēc stāva, katrs stāvs bija unikāls, katram stāvam sienas bija tādā krāsā kā lata naudaszīmēm. Man visvairāk patika “jumtistaba” un “klusā” istaba. Vēl, kas man ļoti patika, bija maza izstāde, par pēdējiem latiem – gan monētām, gan papīrnaudu.”
“Dīvains Latvijas karogs bija uztaisīts no briļļu lēcām. Kad ieskatījās kādā no lēcām, varēja redzēt kādu nelielu attēlu. To uzdāvināja gruzīnu mākslinieks.”
“Ekskursija sākās 1.stāvā kur mums iedeva caurlaides, un tad mēs devāmies uz augšējo stāvu. Tur bija skaisti! Pēc tam mēs izstaigājām pārējos stāvus un iegājām bērnu un jauniešu literatūras centrā. Ekskursijā man vislabāk patika meditācijas telpa un augšējais stāvs. Kopumā ekskursija bija laba, taču žēl, ka gides stāstījums nebija diezko interesants.”
Mūsu klase diezgan bieži dodas dažādās ekskursijās un pēc iespējas izmanto arī gida pakalpojumus, tādējādi mācoties salīdzināt stāstījuma saturu un interesantumu, pasniegšanas veidu, paust savu viedokli par dzirdēto. Neskatoties uz visu iepriekš minēto, sapratām, ka mums patīk pati ēka, tajā ir mājīgi, ir dažādi interesanti piedāvājumi, ko noteikti centīsimies izmantot nākošajā mācību gadā.