Skip to content
Aicinām mācīties Rīgas 66. vidusskolā!

Rīgas 66. vidusskola

67334007
r66svs@riga.lv
Katrīnas iela 4, Rīga, LV - 1045
  • Skola
    • Notikumi
    • Dokumenti
    • Administrācija un atbalsta personāls
    • Skolas vēsture
    • Ēdināšana
    • Iepirkumi
    • Projekti
    • Vakances
    • Kontakti un Rekvizīti
  • Uzņemšana
    • Par VPMK
    • Nepieciešamie dokumenti
  • Mācības
    • Speciālās izglītības programmas
    • Stundu laiki
    • Klases un telpas
    • Sasniegumi mācībās
    • Sasniegumi sportā
    • “Latvijas skolas soma”
    • Karjeras izglītība
  • Galerijas

11.a Vidzemes augstskolas online ViAktorīnā “Uzņēmējdarbība”

Rīgas 66. vidusskola > Notikumi > Notikumi 2021/2022 > 11.a Vidzemes augstskolas online ViAktorīnā “Uzņēmējdarbība”

Notikumi

  • Notikumi 2021/2022
    (94)
  • Notikumi 2020/2021
    (93)
  • Notikumi 2019/2020
    (123)
  • Notikumi 2018/2019
    (158)
  • Notikumi 2017/2018
    (38)
  • Notikumi 2016/2017
    (30)
  • Notikumi 2015/2016
    (14)

11.a Vidzemes augstskolas online ViAktorīnā “Uzņēmējdarbība”

Pievienots 29.03.2022 Autors: Inese Želinska
0

Vidzemes augstskolas otrā viktorīna, kas organizēta Latvijas vidusskolu un tehnikumu audzēkņiem par tēmu “Uzņēmējdarbība”.

Šoreiz bija problēma – sākoties viktorīnai bija ne tikai jāatbild uz jautājumiem, bet arī jārisina tehniskas dabas jautājums, jo neizdevās pievienot vienu no dalībniekiem. Bet sāksim visu pēc kārtas.

2022. gada 9. martā īsi pirms pulksten 19:00 pieslēdzāmies GoogleMeet platformai, kurā atvērām organizatoru atsūtīto viktorīnas saiti. Komandā bija 11. a klases 4 skolēni. Viktorīnas sākumā bija jāiztiek bez Lauras padomiem, bet tikko viņa atbrīvojās no saviem pienākumiem, tā pieslēdzās konkursa norisei. Konkursa norises laikā neizdevās apstiprināt Lauras tūlītēju pieslēgšanos, meklējām risinājumu. Pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem Laura jautājumus klausījās telefonā un tur arī komunicēja ar pārējiem. Pēc pāris jautājumiem Raitis atrada risinājumu un izmantoja video tērzēšanas programmu Discord. Tagad Laura gan redzēja jautājumus ekrānā, gan varēja komunicēt.

Spēles uzbūve bija tāda pati kā iepriekš, vispirms jautājumi ar mazu apdomas laiku līdz 10 sekundēm, šī sadaļa bija veltīta nodokļiem. Nākošā sadaļa iekļāva divu atbilžu variantus “patiesība” vai “meli”. Turpinājumā apdomas laiks mazliet palielinājās, bet jautājumi bija par zīmoliem, un visbeidzot 30 sekunžu apdomas laika videokārta.

Jautājumos par nodokļiem īsajā laikā nācās likt lietā gan zināšanas par nodokļu likmēm, gan matemātikas prasmes procentu aprēķināšanai. Lūk daži no pirmās kārtas jautājumiem:

  • Programmētājam tiek piedāvāta alga 3100 eur mēnesī. Cik kopā izmaksās šis darbinieks uzņēmumam?
  • Bērnudārza sētnieka alga ir 500 eur. Cik lielu summu viņš saņems kontā, ja iesniegs darba grāmatiņu?
  • Kurai valstij Eiropas Savienībā ir zemākā PVN standarta likme?
  • Veikalā pārdošanā ir Latvijas burkāni, kuri maksā 2.50 kg. Aprēķini kāda ir PVN likme.
  • Grāmatnīcā iespējams iegādāties Pasaules atlanu,kura cena 25,30 eur. Aprēķini kāda ir PVN likme.

Lai atbildētu uz šiem jautājumu, bija jāpārzina cik un kādi ir nodokļi un PVN likmes, kā arī ātri jāspēj šo summu aprēķināt.

Skolēniem pēc krāsojuma intensitātes vajadzēja noteikt preces, kuras attēlo attiecīgo nodokli.

Sadaļā “patiesība” vai “meli” skolēniem nācās atbildēt uz tādiem jautājumiem kā:

  • Vai taisnība, ka minimālai kooperatīva dibinātāju skaits ir pieci?
  • Vai taisnība, ka A/S “Dzintars” bijušajam īpašniekam Iļjam Gerčikovam atsavināja preču zīmi “Dzintars”?
  • Vai taisnība, ka SIA “Rimi Latvija” nodarbināja visvairāk darbinieku 2020 gadā?
  • Vai taisnība, ka mazkapitāla SIA dibinātāji var būt tikai fiziskas personas?

            Pēc nelielas reklāmas pauzes turpinājām ar trešo jautājumu sadaļu, kura bija veltīta zīmoliem. Jāsaka, ka šos jautājumus visas komandas atbildēja visātrāk un precīzāk. Bija jautājumi, kuros tika rādīta kāda prece vai zīmola logo un tas bija jāatpazīst.

Visbeidzot sadaļa ar vispārējiem jautājumiem, tādiem kā:

  • Kurā gadā tika ieviesta naudas vienība eiro?
  • Vai ģimenes uzņēmums ir tiesību subjekts, kas izveidots ģimenes kopīpašuma organizēšanai, lai veiktu saimniecisko darbību?

Jautājumi visās sadaļās bija āķīgi un prasīja izlēmību no komandas kapteiņa, jo dažreiz apspriešanās laikā iestājās klusums, bet laiks gāja, un kapteinim bija jāpieņem lēmums.

Pašiem mums šķita, ka esam salīdzinoši maz reižu iesnieguši pareizās atbildes, tomēr rezultātu tabula mūs pārsteidza, jo no 77 jautājumiem uz 44 bijām snieguši pareizas atbildes. Tas nozīmēja, ka vairāk nekā uz pusi jautājumu bijām atbildējuši pareizi, tas ir par divām vairāk nekā pirmajā kārtā. Arī iegūto punktu skaits šajā kārtā 32122, pavisam nedaudz atšķīrās no pirmajā kārtā sakrātajiem punktiem.

Šis rezultāts mums starp 36 komandām ļāva ierindoties 27. vietā. 

Ar rezultātu esam apmierināti, bet ar sasniegto vietu ne visai. Lai arī nākošās kārtas tēma mums šķiet pavisam sveša, komanda “Labākie rajonā” ir gatava jaunajam izaicinājumam.

  • Skola
    • Notikumi
    • Dokumenti
    • Administrācija un atbalsta personāls
    • Skolas vēsture
    • Ēdināšana
    • Iepirkumi
    • Projekti
    • Vakances
    • Kontakti un Rekvizīti
  • Uzņemšana
    • Par VPMK
    • Nepieciešamie dokumenti
  • Mācības
    • Speciālās izglītības programmas
    • Stundu laiki
    • Klases un telpas
    • Sasniegumi mācībās
    • Sasniegumi sportā
    • “Latvijas skolas soma”
    • Karjeras izglītība
  • Galerijas
Kontakti
Katrīnas iela 4, Rīga, LV – 1045
67334007
r66svs@riga.lv

Piekļūstamības paziņojums
Tīmekļvietne r66vs.riga.lv atrodas Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta pakļautībā
© 2022 Rīgas 66. vidusskola


Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība. Turpinot vietnes apskati, jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes jūsu ierīcē. Savu piekrišanu jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Piekrītu

Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT