Vizuālās mākslas stundās skolēnu uzdevums nav vienkārši “zīmēt” vai “krāsot”. Katrs darbiņš var ietvert daudzveidīgus uzdevumus un prasmes. Uzskaitīsim tikai dažas no tām:
- Atšķir un izmanto savos darbos dažādus vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļus (līnija, laukums, forma, krāsa, ritms, apjoms, telpa).
- Radošajā darbā kombinē dažādas tehnikas un paņēmienus.
- Vāc un sagatavo materiālus kolāžas darbam – nes no mājām, atrod dažādus materiālus skolā.
- Strādā pie kopīga vizuāla darba.
- Savu darbu secīgi plāno, mērķtiecīgi realizē, pabeidz un izvērtē:
- Spēj patstāvīgi ievērot darba gaitu/secību darba veikšanā.
- Veido stāstījumu par savu radošo darbu.
- Vērtē darbu pēc noteiktiem kritērijiem.
Ar vizuālās mākslas skolotāju palīdzību mūsu skolēni apgūst šīs dažādās prasmes, stundās cītīgi darbojoties.
Vēlamies sniegt nelielu ieskatu pirmā semestra 1.a un 2.a klašu darbu izstādē.
Mana aizsargmaska.
Aktualizējot tēmu par Covid-19 izplatīšanas mazināšanas iespējām, bērni veido vizuālu sejas masku dizainu, ievērojot nosacījumu, ka tai jānosedz mute un deguns.
Floristikas glezniņa.
Dabas materiāls kombinācijā ar papīru, kartonu un plastilīnu pārtop košos dekoros ar dažādiem attēliem.
Koks rudenī.
Dažāda faktūra un reljefs, kā arī rudenīga krāsu gamma kopā ar aplikāciju papīru un kartonu rada košu koku siluetus.
Putnu barotava.
Papīra locīšana pēc instrukcijas, putna zīmēšana pēc parauga, atbilstošu krāsu izvēle – tie ir uzdevumi, kas jāvar paveikt jau 1. klasē. Skatītājiem – citu klašu bērniem, likās, ka darbs ir izdevies!
Auseklītis.
Latvijai tik īpašās zīmes atveidojums no papīra, kartona un plastilīna, nostiprina bērnu atmiņā Auseklīša rakstus un līnijas.
Dūraiņi Latvijai.
Izmantojot rūtotu lapu, simetriskus ģeometriskus zīmējumus un košas krāsas, radīta īstu un siltu cimdu sajūta.
Sadodamies rokās.
Griešanas prasme pa liektu un lauztu līniju, ļāvusi bērniem izveidot kopdarbu, kas priecē katru tās dalībnieku.
Ziema.
Decembra mēnesī, apkopojot iegūtās prasmes, tapuši bērnu darbi, kuros viņi attēlo sapņus par sniegu un sniegavīriem, rotā Ziemassvētku eglīti.
Tie nebūt nav visi darbi, ko skolēni veidojuši, to ir daudz vairāk! Paldies skolēniem un skolotājai par izdomu, čaklumu un vēlmi dalīties ar interesantajiem darbiem!