Dažas dienas pirms skolēnu Ziemassvētku brīvdienām pirmo sešu klašu skolēnus ārstnieciskās vingrošanas un sporta skolotāji kopā ar skolēnu pašpārvaldi projekta “Labbūtības ceļa karte” ietvaros aicināja doties piedzīvojumā uz “Rūķu ciemu”. Pasākums sākotnēji bija paredzēts ārā, bet laika apstākļu dēļ tas notika ĀV zālēs.
Gatavojoties šīm aktivitātēm, mūzikas skolotājām Zigrīdai un Baibai lūdzām atkārtot un iemācīt skolēniem Ziemassvētku rotaļas “Adiet bērni, ko adiet.”, vārdus.
Savukārt sakāmvārdus, ticējumus un mīklas par ziemu un Ziemassvētkiem mums sagatavoja bibliotekāre Daiga un sākumskolas skolotāja Jeļena.
Dažu klašu skolēni uz “Rūķu ciema” aktivitātēm ieradās tērpušies rūķu cepurēs, kas atmosfēru padarīja īpaši ziemīgu.
Nodarbība sākās ar iesildīšanos ar rūķu iemīļotajiem vingrinājumiem, skrējienu un rūķu īpašo palēciena soli.
Skolēniem paveicamie uzdevumi bija noslēpti kvadrātkodos (QR). Ņemot palīgā izlozi noteicām, kurš no skolēniem izvēlēsies kādu no lapiņām ar sagatavotajiem uzdevumiem. Ar izvēlēto kvadrātkodu skolēns devās pie skolotāja, kur izmantojot viedtālruni, kopā ar skolotāju to noskenēja un izlasīja uzdevumu.
Vienā no uzdevumiem skolēniem bija jāmin mīklas. Ar to minēšanu labāk veicās 4.a, 5.a un 3.b klases skolēniem. Dažkārt, lai palīdzētu atminēt mīklu, skolotāji izmantoja “mēmā šova” elementus.
Vislielākās grūtības sagādāja uzdevums, kurā bija jāpabeidz skolotāja iesāktais sakāmvārds vai ticējums. Pārrunājām un skaidrojām arī sakāmvārdos un ticējumos iekļautos vārdus, jo daudzi nezināja tādus vārdus kā zvīņas, krustceles, kamanas.
Daudz labāk un pārliecinošāk skolēniem veicās ar dzejoļu un dziesmiņu zināšanu. Ļoti aktīvi iesaistījās 3.a klases skolēni, kuri katrs noskaitīja dzejolīti par ziemas vai Ziemassvētku tēmu arī 5.a klases skolēni izrādīja lielu aktivitāti. Atzinība jāizsaka pašiem mazākajiem 1.a un 1.b klašu skolēniem.
Atskanot mūzikai “Adiet bērni, ko adiet”, skolēni uzsāka nākošo uzdevumu. Ja vēl rotaļas sākumā, kāds no skolēniem neizrādīja ieinteresētību notiekošajā, tad jau brīdī, kad apļa vidū tika izvirzīta “kaziņa” un rotaļas laikā izvēlēts “vilks”, visi dalībnieki atdzīvojās un enerģiski līdzdarbojās. Rotaļu izspēlējām vairākas reizes.
Uzdevumā “pārsteigums” – skolēnus gaidīja pikas jeb porolona bumbiņas, kuras bija jātrāpa maisā. Šajā uzdevumā visprecīzākie bija 6.a klases skolēni.
Pēc labi padarītā darba kopīgi vienojāmies, ka esam gatavi Ziemassvētku vakaram. Dalībnieki saņēma arī Ziemassvētku mazo salduma balviņu, kas bija skolēnu pašpārvaldes sarūpētas projekta “Labbūtības ceļa karte” ietvaros.