Kopš skolēni un skolotāji darbojas projektā SENsationalSTEM ir pagājuši gandrīz divi gadi. Tas ir Somijas, Igaunijas un Latvijas sadarbības INTERREG projekts “Pārrobežu uzņēmējdarbības attīstība skolēniem ar speciālās izglītības vajadzībām zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātņu un matemātikas jomās”.
Darba grupas mērķis ir nepilnu triju gadu laikā radīt starptautisku skolēnu uzņēmumu, kuri uzsāktu reālu darbību vai uzņēmumu simulāciju.
Šajā laikā ir notikušas tiešsaistes tikšanās gan ar projekta vadību, gan mentoriem kā arī ļoti daudz skolēnu kopējās tikšanās.
Projekta sākumā skolēni vienojās par biznesa ideju. Skolēni ar skolotāju atbalstu veidoja biznesa plānu. Sākotnējā biznesa iecere laika gaitā tika papildināta, mainījās. Projekta vidusdaļā skolēniem palīgā nāca mentori – cilvēki, kuriem jau ir savs bizness, kuri sniedza ieteikumus un padomus, liekot skolēniem uz saviem projektiem paraudzīties ar biznesmeņa skatienu.
Skolēni izveidoja mācību uzņēmumus, bet tā kā tiem nav juridiska statusa, lai varētu uzsākt ražošanu vai pakalpojuma pārdošanu tos pārstāv Junior Achievement. Projekta SENsationaSTEM darba grupās bija iekļauti visu triju valstu skolēni.
Tuvojoties projekta beigu daļai skolēniem savi uzņēmumi bija jāpiereģistrē Junior Achievement Finland.
Februāra sākumā notika mācību uzņēmumu prezentācija, kas vienlaicīgi bija arī konkurss par labāko skolēnu mācību uzņēmumu. Konkursa laikā skolēni sacentās arī sekojošās nominācijās:
- Labākais pārdošanas piedāvājums;
- Labākā biznesa ideja;
- Labākais mārketinga piedāvājums;
- Labākais logo.
Pirms tiešsaistes konkursa projekta vadītāji vēlreiz atgādināja, kas ir jāiekļauj prezentācijās par saviem uzņēmumiem. Atgādināja, kas ir labas prezentācijas priekšnoteikumi.
Pēc nelielā ievada skolēniem tika dots laiks – viena stunda, prezentācijas sagatavošanai.
Komandas dalībnieki ātri sadalīja uzdevumus, Gunta un Jānis ķērās pie prezentācijas satura un teksta rakstīšanas, pārējie dalībnieki meklēja un atlasīja attēlus no interneta.
Procesa laikā skolēnu darba telpām pieslēdzās mentori, kuriem jaunieši varēja uzdot jautājumus kā labāk formulēt tekstu vai precizēt nianses.
Prezentācijas ilgums nedrīkstēja pārsniegt 2 minūtes. Šajā laikā klausītājiem bija jāsniedz informācija, ar ko uzņēmums nodarbojas, jārada interese par produktu, jāspēj pārliecināt, ka tieši viņu ražotais produkts ir labāks nekā pārējie, kā arī jāiepazīstina ar logo un jāparāda produkta prototips vai zīmējums.
Gunta un Jānis ar šo atbildīgo darbu teicami tika galā. Pēc prezentācijas komanda saņēma labas atsauksmes, gan no projekta vadītājiem, gan arī no mentoriem.
Tika saņemti ieteikumi produkta nosaukuma ātrākai atpazīšanai.
Komandas radītais produkts ir matemātikas spēle Kenga. Spēles ideja ir, ka Kenga – matemātikas ķengurs ceļo pa salām, lai izpildītu uzdevumu viņam ir jāizvēlas ceļš pa kuru iet, bet ceļā ir dažādi uzdevumi.
Tādejādi spēles laikā risinot uzdevumus skolēni apgūst matemātikās darbības un pielieto tās.
Pēc skolēnu prezentācijām projekta vadītāji un mentori izteica savas domas par skolēnu izveidotajiem uzņēmumiem. Norādīja uz lietām, kuras nebija tik veiksmīgas kā arī uzteica par teicamo darbu.
Noslēdzoties prezentācijām konkursa žūrija tās izvērtēs un rezultātus paziņos projekta noslēgumā aprīlī.