Apvienojot mūziku un horeoterapiju, 12.a klases skolniece Gita sava izstrādātā projekta darba ietvaros 5.un 6. klašu skolēniem stāstīja un demonstrēja valša dejas un mūzikas pirmsākumus, vēsturi un attīstību.
Uzzinājām, ka gan vācieši un austrieši valsi sauc par “savu” un uzskata, ka tas radies no austriešu tautas dejas lendlera, gan arī francūži uzskata, par “savu”, ka tas radies no itāļu dejas “La costa”. Interesanti, ka gan “la costa”, gan “lendler” nozīmē vienu un to pašu – “pagrieziens”. Uzzinājām, ka ir gan lēnais – angļu, gan straujākais – Vīnes valsis. Klausījāmies pasaulē un Latvijā populārākos valšus, t.sk., Fr. Šopēna valšus, arī Em. Dārziņa “Melanholisko valsi”.
Nodarbības turpinājumā skolēni no klausītājiem kļuva par aktīviem dalībniekiem – viņi demonstrēja savas dejošanas prasmes, dejojot gan lēno valsi, gan Vīnes valsi.
Projekta ietvaros 5. un 6. klašu skolēni uzzināja daudz jauna un interesanta par valša (gan kā dejas, gan kā mūzikas žanra) attīstību, un atklāja, ka horeoterapija un mūzika, kā mācību priekšmeti, ir ļoti cieši savstarpēji saistīti.
Gita ieguva pamatīgas zināšanas par mūzikas žanriem un deju, īpaši par valsi. Vēl viņa papildināja un pilnveidoja savas iemaņas un prasmes projektu un kultūras pasākumu veidošanas un vadīšanas jomā.