Mācību gada noslēgumā tālākizglītības un karjeras iespēju nolūkos apmeklējām Novikontas Jūras koledžu. Šajā koledžā jaunieši apgūst jūrniekiem nepieciešamās prasmes un iemaņas, iegūstot jūrnieka pamata vai augstāko izglītību.
Jūrniecības sfēra mūsdienās piedzīvojusi krasas izmaiņas, tāpēc, lai sagatavotu pasaules darba tirgū konkurētspējīgus jūrniekus, Novikontas Jūras koledža izveidojusi īpašu pieeju mācību procesam. Mācības nenorit skolas solos, bet gan realitātei maksimāli pietuvinātos apstākļos, lai jau no pirmajām dienām students varētu iepazīt jūrnieka darbu.
Mācības noris uz kuģa Varma klāja vai īpašos kabinetos, kuros ir nepieciešamais aprīkojums, lai teorētiskās zināšanas uzreiz nostiprinātu praksē. Tāpat lielākā daļa praktisko uzdevumu tiek veikta uz profesionāliem un daudzveidīgiem simulatoriem, kuri ļauj uzreiz iegūt nepieciešamās iemaņas un sagatavo visām situācijām jūrā.
Tā kā oficiāli jūrnieku saziņas valoda ir angļu, mācības notiek angļu valodā.
Jauniešiem, kuri izvēlas mācīties šajā koledža ir noteikta mācību maksa, bet tā kā studentiem ir noteikta apmaksātā prakse, tad mācību maksa lielas problēmas nesagādā.
Visi studenti apgūst ugunsdzēšanas prasmes, t.sk., kā pārvietoties piedūmotās telpās un meklēt cilvēkus. Uz kuģa visi jūrnieki ir atbildīgi par drošību.
Apskati sākām ar ēku, kas no ārpuses atgādina parastu vairāku stāvu celtni, bet tajā ir izvietots vairāk nekā 10 m dziļš baseins, kurā tiek radīti dzīvei pietuvināti laika apstākļi, t.sk. vētras un negaisa imitācija. Jūrnieki apgūst glābšanas iemaņas arī tumsā un troksnī. Šajā telpā izvietots pat helihoptera prototips, no kura studentiem jānokļūst uz glābšanas plosta un jāizglābj tā pasažieri. Viļņi, troksnis un zibeņošana radīja reālus negaisa apstākļus.
Apskatījām hidrotērpus, un bija iespēja iekāpt glābšanas plostā. Gids pastāstīja, kā plosti atveras, ja kuģi nonāk ārkārtas situācijās. Uz plosta ir gan dzeramā ūdens krājumi, gan pārtika pietiekoši ilgam laikam, kā arī makšķere, ja atrašanās uz glābšanas plosta ieilgst.
Turpinājumā devāmies uz ēku, kurā notiek mācības mācību kabinetos un klasēs pie simulatoriem.
Mēs apmeklējām divas no simulatoru klasēm, katrs no mums varēja izmēģināt kuģa vadīšanu pa noteiktu maršrutu. Simulatori darbojas līdzīgi datorspēlēm, tomēr students to veic pie identiskas pults kā kuģa stūrmanim.
Simulatoros iespējams dot dažādus uzdevumus, lai “kuģotu” gan dažādās pasaules ostās, gan maršrutos. Iespējams ieprogrammēt laika apstākļus un kuģa lielumu. Katrs no šiem faktoriem ietekmē kuģa kustību un manevrēt spēju.
Pēc nodarbības jaunieši atzina, ka mācības koledžā ir modernas un mūsdienīgas. Vai kāds izvēlēsies šo ceļu nākotnē, to redzēsim pēc gada.