Mācību stundā Sports un veselība, izglītojamie ne tikai uzlabo savu veselību un attīsta fiziskās īpašības, bet arī apgūst pašaizsardzības prasmes un pirmo palīdzību.
Vispirms stundās tika izrunāts, kādas bīstamas situācijas var gadīties ikdienā, kad skolēns ir viens. Šādas situācija var rasties gan uz ielas, gan kāpņu telpā, gan mājās. Kā rīkoties un kur zvanīt, kā un kam lūgt palīdzību?
Pašaizsardzības moduļa noslēgumā 1. – 2. klašu izglītojamie praktiski izmēģināja brūču apkopšanu lellei “Lolai”. Viņi praktiski sagatavoja brūci plākstera uzlīmēšanai, to attīrīja un dezinficēja, kā arī izvēlējās atbilstošus plāksterus, lai nosegtu brūci. Pāris dienās “Lola” kļuva ļoti iemīļota sākumskolas jaunākajās klasēs.
Otra šī moduļa sadaļa saistās ar pašaizsardzības prasmēm. Visa pamatā ir kustību veiklums un kritiskā domāšana, sporta modulī “pašaizsardzība” tam ir liela loma. Pašaizsardzības prasmes tiek apgūstas tikai kā aizsardzības veids, un tās nekad netiek izmantotas uzbrūkot.
Sākumskolas skolēniem šo iemaņu pamatus, kurus viņi turpinās nostiprināt, demonstrēja mūsu kolēģis – starptautiskās klases tiesnesis un Latvijas karatē federācijas pārstāvis Aleksandrs Drozdovs. Aleksandrs soli pa solim atklāja pašaizsardzības būtību un pamatus. Vispirms visi dalībnieki kopā ar treneri iesildījās skrienot un izpildot vispār attīstošo vingrojumu kompleksu. Sekoja īss skaidrojums par to, ko ietver pašaizsardzība. To veido trīs savstarpēji saistītas daļas. Vispirms jau drošu pārvietošanos, piemēram tumšā telpā vai ikdienas gaitās pa slidenām virsmām. Treneris nodemonstrēja, un visi kopā izmēģinājām pareizu stāju un kāju darbību, lai droši pārvietotos tumšās telpās vai naktī. Izglītojamie mācījās, kā sagrupēties un krītot sevi aizsargāt, amortizējot kritienu ar rokām.
Otrajā pašaizsardzības nodarbības daļā uzmanība tika pievērsta tam, kā atbrīvoties no uzbrucēja satvēriena.
Audzēkņi izmēģināja atbrīvoties no satvēriena, kurš izpildīts ar tajā pašā pusē esošo roku un, ja satvēriens izdarīts ar pretējo roku.
Visbeidzot izglītojamo uzmanība tika vērsta uz to, kā atvairīt jeb bloķēt sitienu, izskaidrojot arī to, kāpēc kaitējums rokai vai plaukstai salīdzinoši ir daudz mazāks nekā galvai vai iekšējiem orgāniem.
Nodarbības beigās visi dalībnieki izspēlēja veiklības spēli, un noslēgumā teica paldies par interesanto un noderīgo nodarbību.
Turpinot apgūt pašaizsardzību, izglītojamie mācīsies un nostiprinās aizsardzības stājas un pārvietošanās veidus, satvērienus un sitiena veidus, pretpaņēmienus, kā arī prasmes pārvietojoties izvairīties no partnera mēģinājumiem pieskarties jebkurai ķermeņa daļai – prasmes atbrīvoties no dažāda veida satvērieniem.