Ekskursijas laikā mēs uzzinājām, ka saskaņā ar likumu Par autoceļiem autoceļus iedala: galvenajos autoceļos, kas valsts autoceļu tīklu savieno ar citu valstu pilsētām; reģionālajos autoceļos, kas novadu centrus savieno savā starpā vai ar republikas pilsētām, vai galvaspilsētu; vietējos autoceļos, kas novada administratīvos centrus savieno ar novada pilsētām. Kopējais autoceļu garums Latvijā ir lielāks par 71 000 km. Latvijā ir sekojoša ceļu klasifikācija: ar melno segumu; ar šķembu un grants segumu; un bez seguma.
Latvijā ir speciāla organizācija – Autoceļu kompetences centrs – kurā veic autoceļu uzturēšanas, rekonstrukcijas un būvniecības darbu kvalitātes atbilstības novērtēšanu valsts autoceļos, un ceļu pētniecības darbu vadību. Ceļu laboratorija, kas ir Autoceļu kompetences centra sastāvdaļa, veic ceļu būvmateriālu – minerālo materiālu, asfaltbetona un saistvielu testēšanu, veic satiksmes analīzi, mēra un analizē ceļa seguma parametrus, kā arī ievieš ceļu pētniecības projektus. Mums parādīja visus pētījumu procesa soļus: no ceļa seguma parauga ņemšanas brīža līdz pārbaudes rezultātu saņemšanai. Mēs uzzinājām arī, ka inženieri, kas strādā laboratorijā, mācījās RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātē vai Būvniecības inženierzinātņu fakultātē.
Tāpat uzzinājām, ka pie mums ir Latvijas Ceļu muzejs, ka tur ir lieliska iespēja uzzināt par ceļu būvi un tās vēsturi, kā arī dažādām ar to saistītām tēmām. Mēs nolēmām apmeklēt muzeju, lai nostiprinātu jauniegūto informāciju.