Sākoties otrajam mācību semestrim, turpinājām sadarbību ar LSPA rehabilitācijas un veselības aprūpes studentiem. Savu prasmi iesaistīt un pielāgot fiziskās aktivitātes ikvienam mūsu skolas 1. – 3. klašu skolēnam demonstrēja, nepilna laika klātienes studenti.
Lai studenti labāk varētu sagatavoties, viņi jau iepriekš bija informēti, kādi kustību ierobežojumi jāņem vērā domājot par aktivitāšu punktiem. Aktivitātēm jābūt viegli pielāgojamām, tomēr nezaudējot uzdevuma būtību.
Nodarbība sākās ar savstarpēju iepazīšanos un nelielu kopēju iesildīšanos. Skolēni tika sadalīti piecās aktivitāšu grupās un kopā ar katra aktivitāšu punkta organizatoriem devās uz norādīto vietu.
Viena no aktivitātēm bija veidota kā deju zāle, kur fonā skanot mūzikai, gan studenti, gan skolēni pēc kārtas rādīja deju kustības un pārējie tās atkārtoja. Šī bija viena no jautrākajām, skaļākajām un izdomas bagātākajām nodarbēm.
Nākošajā aktivitāšu punktā skolēniem bija nepieciešamas basketbola bumbas vadīšanas iemaņas. Atsevišķos gadījumos bumbu drīkstēja pārvietot to nesot un pa reizei piesitot pie zemes, bet līkloču skrējiens starp konusiem bija jāveic visiem.
Komandas jeb stafešu uzdevumā studenti bija parūpējušies, lai skolēni iejustos pasaku tēlos, izmantojot dažādus aksesusārus, tādus kā cepures un maskas. Skolēnu uzdevums bija izmantojot konusus pārvietot bumbas no vienas laukuma malas līdz otrai. Grūtākais šajā uzdevumā bija noturēt izvēlēto bumbu konusā, to nenometot.
Studenti rūpējot par daudzveidību vienā no uzdevumiem iekļāva priekšmeta pārvietošanu ar nūju. Lielākā daļa skolēnu ar florbola nūju izvēlējās pārvietot lielāka diametra bumbu, bet daži nepadevās grūtībām un pārvietoja mazo florbola bumbiņu, kas prasīja labākas iemaņas darbojoties ar florbola nūju.
Visbeidzot, kombinētais uzdevums, kurā skolēni pārvietojoties sēdus nogādāja apļus laukuma otrā malā, bet pēc tam pārvietoja turp bumbas un balonus.
Otrā aktivitāšu nodarbība notika ārstnieciskās vingrošanas zālē un uz to bija aicināti 4. – 12.klašu skolēni ar smagiem fiziskās attīstības traucējumiem.
Šajā nodarbībā, tāpat kā iepriekš studenti bija sagatavojuši vairākus uzdevumus, kurus pēc nepieciešamības, viegli varēja pielāgot ikvienam dalībniekam.
Ikdienā šādas aktivitātes ir ļoti nozīmīgas, tās skolēniem dod pārliecību par saviem spēkiem kā arī veicina sadarbību ar citu klašu skolēniem. Savukārt studenti guva praktisko pieredzi, kam ir būtiska loma mācību procesā. Studenti aktivitāšu laikā bija parūpējušies par nelielām pārsteiguma balviņām, pie kurām tika katrs šīs dienas dalībnieks.
Sakām paldies visiem iesaistītajiem!