Tuvojoties Eiropas dienai no Latvijas Pilsoniskās alianses saņēmām piedāvājumu piedalīties virtuālā izlaušanās spēlē par Eiropas Savienības vērtībām. Veidojām 10.a un 11.a klases skolēnu apvienoto komandu.
Spēles mērķis ir interesantā un atraktīvā veidā iepazīstināt ar Eiropas Savienības vērtībām, veicināt sarunas par Eiropas nākotni. Digitālā izlaušanās istabas scenārijā tika izspēlēts, kas notiktu, ja Eiropas Savienība tiktu sagrauta politiskas demagoģijas iespaidā un pastāvošās Eiropas vērtības tiktu zaudētas.
Demokrātija, vārda un pārvietošanās brīvības, vienota valūta un citas Eiropas Savienības vērtības mums ir kļuvušas pašsaprotamas, taču vērtības ir jāsargā un jāatceras, ka nesenā pagātnē Latvijas iedzīvotājiem par demokrātiskām vērtībām un brīvību bija jācīnās.
Spēlētāju uzdevums ir atrisināt dažādus ar Eiropas Savienību saistītus uzdevumus un atjaunot Eiropas vērtības.
Šī spēle tiek īstenota starptautiska projekta “ESCAPE ROOM – What would life be without EU?” ietvaros kopā ar 10 partnerorganizācijām no Itālijas, Slovēnijas, Vācijas, Polijas, Čehijas, Grieķijas, Igaunijas, Austrijas, Bulgārijas un Spānijas.
Spēle notiek pie portatīvajiem datoriem, dalībnieki darbojas pāros, katrs pie sava datora.
Izlaušanās spēles laiks ir viena stunda. Sadarbojoties ar partneri ir jāatrisina spēles uzdevumi. Spēle sākas telpā, kurā uz sienām ir norādes ar dažādiem Eiropas vēsturiskiem datiem par līgumu slēgšanu starp valstīm, bet telpā pēc grautiņa pa zemi mētājas gleznas, kurās atainotas pilsētas, kurās šie līgumi tikuši slēgti. Spēlētāju uzdevums ir atrast katrai gleznai atbilstošo vietu.
Saņemot kodu var atvērt nākošās durvis, nonākot telpā atrodas dažādi priekšmeti, kuru vērtība izteikta dažādās valūtās, izmantojot valūtas kursu, jāaprēķina lietas vērtība eiro un jānovieto tam paredzētā vietā. Jādarbojas arī ar bankomātu un kredītkarti.
Līdzīgi uzdevumi dalībniekus sagaida katrā no spēles istabām. Kā balvu par pareizi atrisinātu mīklu tiek saņemti artefakti, kuri pēdējā no istabām jānovieto pareizās pozīcijās.
Šajā spēle pārvietošanās virtuālajās istabās, priekšmetu pacelšana, pārvietošana, nolikšana nepieredzējušam spēlētājam sagādā zināmas grūtības un vispirms tiek apgūtas šīs prasmes.
Visātrāk spēli pabeidza Artis ar Elizabeti no 10.a klases. Pēc neliela brītiņa izlauzās arī Jānis ar Raiti no 11.a klases. Visgrūtāk gāja Helēnai, kura spēlēja pārī ar skolotāju, kuras prasmes pārvietoties pa virtuālo telpu bija visvājākās, tomēr arī mēs atrisinājām visus uzdevumus un pirms spēles laika limita bijām to pabeigušas.
Virtuālās spēles ir labs veids kā iesaistīt jauniešu dažādu uzdevumu risināšanā viņiem interesantā veidā.