Iepriekš vienojoties ar Latvijas Hidroekoloģijas institūta zinātnieci Solvitu Strāķi, saņēmām uzaicinājumu piedalīties Eiropas Zinātnieku nakts – 2019 pasākumos Zinātne nākotnei institūtā. Solvita Strāķe ir beigusi mūsu skolu un mācījās Maijas Liepkalnas klasē.
Latvijas Hidroekoloģiskais institūts ir zinātniskais institūts, kas pēta ar Baltijas jūras vidi un ekoloģiju saistītas problēmas. Pētījumi norit Rīgas jūras līcī un Baltijas jūrā Latvijas daļā. Institūts atrodas Daugavas pretējā krastā, Voleros.
Un tā, 6.a klases skolēni atbalstīja priekšlikumu 27. septembrī doties uz Voleriem, kur atrodas institūts. Visu izpētīt un apskatīt pašiem ir daudz interesantāk un lietderīgāk, nekā tikai klausīties.
Institūta darbinieki skolēnus iepazīstināja ar daudzveidīgajiem Baltijas jūras apdzīvotājiem – zivīm, vēžveidīgajiem, gliemezīšiem un zooplanktonu.
Skolēniem bija iespējas iesaistīties dažādās aktivitātēs – noteikt Baltijas jūras ūdens sāļumu, salīdzināt to ar Pasaules okeāna sāļumu un citu jūru sāļumu. Skolēni noskatījās videofilmiņu par institūta darbinieku ikdienu – kā tiek vākta informācija par Baltijas jūras un akvatorija ūdeņu stāvokli, kā tiek informācija apstrādāta. Skolēni uzzināja par institūta darbinieku ekipējumu – ūdenslīdēja tērps, akvalangs, laiva ar dažāda veida aprīkojumu. To visu varēja izmēģināt – uzvilkt akvalanga tērpu, iekāpt laivā u.c. aktivitātes.
Jūras monitoringa nodaļa veic plaša spektra akadēmiskos un lietišķos pētījumus. Jūras monitoringa nodaļa nodrošina Latvijas ekonomiskās zonas atklāto un piekrastes ūdeņu Nacionālās monitoringa programmas Jūras monitoringa sadaļas izpildi. Nodaļā ir divas laboratorijas – ķīmijas laboratorija un hidrobioloģijas laboratorija. Laboratorijās skolēniem piedāvāja iespēju uzzināt, kā noteikt atrastās plastmasas veidu.
Pasākuma noslēgumā noslēgumā skolēni noklausījās Evijas Gulbes pasaku bērniem par mikroplastmasu. Pēc tam skolēnus aicināja dzirdēto uzzīmēt.
Pasākums izdevās, jo skolēni bija apmierinātu. Bija iespēja uzzināt par ihtiobiologa darbu, par karjeras iespējām nākotnē saistībā ar bioloģiju.