2025./2026. mācību gads

8.a klase Latvijas Nacionālajā dabas muzejā. STEM.

2025.gada 26.novembrī, 8.a klase kopā ar audzinātāju devās uz Latvijas Nacionālo dabas muzeju, uz nodarbību par dabas  bioloģisko daudzveidība. Skolēni varēja atsvaidzināt savas zināšanas par ekosistēmu un papildināt zināšanas par  augu un dzīvnieku savstarpējo atkarību barības ķēdē.

Dažas skolēnu atsauksmes:

  • Patika dzīvnieku attēli un izbāzeņi;
  • Vislabākā ekskursija- varēja redzēt dažādu dzīvnieku attēlus, skeletus un citas lietas;
  • Man patika, jo stāstīja par dabu, tās iemītniekiem un vietām, kur dzīvnieki dzīvo;
  • Bija interesanti skatīt dažādus dabas objektus;
  • Patika muzejs un lekcija, jo lekcijā atgādināja par dabas ekosistēmu;
  • Patika spēle, kurā mēs bijām barības tīkla daļa.

Pirmā uzstāšanās. Daiļrunas konkurss “Manai Latvijai” 1. -4. klasēm.

Pirmajā klasē viss notiek pirmo reizi. Šis bija pirmais daiļrunas konkurss, kurā piedalījās visi sākumskolas skolēni, ko vērtēja nopietna žūrija: skolas bibliotekāre Sanita Goldšmite, direktores vietniece izglītības jomā Zigrīda Lūse un sākumskolas skolotāja Gita Ozola. Pasākumu vadīja skolotāja Marita Bileskalne.

Pirmās klases skolēni visi skaitīja vienādu dzejoli, savukārt pārējie pēc izvēles. Bija tikai jāievēro noteiktais dzejoļa garums. Neskatoties uz to, ka uzstājās daudz skolēnu, dzejoļi gandrīz nemaz neatkārtojās!

Priecājamies, ka pirmklasnieki uz skatuves jutās droši un runāja pietiekami skaļi. Vēl jāpiestrādā pie uzstāšanās prasmēm – izteiksmes, stājas un tml. Bet tam vēl daudzi mācību gadi priekšā.

Kamēr žūrija apspriedās un gatavojās Atzinības rakstu izsniegšanai, skolēniem bija dinamiskā pauze.

Nākošie daiļrunas konkursi būs ap Ziemassvētkiem un Lieldienām!

Dzejas dienas. Jāņa Baltvilka dzeja bērniem

Katru gadu septembrī visā Latvijā notiek dzejas dienām veltīti pasākumi. Mēs arī cenšamies iekļauties šajā pasākumu plūsmā – notiek gan daiļrunas konkursi klasēs, gan kopīgi pasākumi dažādām skolēnu grupām.

Trešdien, 17. septembrī skolas aktu zālē 8. a klases skolēni uzstājās ar pašu izvēlētiem Jāņa Baltvilka dzejas lasījumiem.  Klausītāji bija sākumskolas skolēni no 1. līdz 4. klasei.

Priekšnesumi izvērtās ļoti interesanti, jo skolēni bija izvēlējušies nedzirdētus dzejoļus. Nevar teikt, ka visiem uzstāšanās padevās vienādi labi – dažam vienkārši aizķērās teksts, bet kādam bija milzīgs uztraukums. Neskatoties uz to, visi saņēma klausītāju aplausus un uzmundrinājumus. Jā, ar klausītājiem bija paveicies!

Noslēgumā tika aicināti daži drosminieki no klausītāju vidus, lai norunātu kādu savu mīļāko dzejoli. Pieteicās Estere no 4. klases, Sabina no 1. klases un Boriss no 3.b klases.

8.a klases savu Dzejas dienu pasākumu jau ir aizvadījusi, uz tikšanos citu klašu Dzejas dienu pasākumos!

Latvijas veselības sporta nedēļa “Move Week”

Lai motivētu ikvienu iedzīvotāju, Latvijas tautas sporta asociācija aicināja visus iesaistīties sportisko aktivitāšu organizēšanā un piedalīties tajās. Mūsu skola šo aktivitāti atbalsta un izglītojamie dažādos pasākumos piedalās jau
vairākus gadus.
Šo nedēļu skolā iesākām ar aktivitāti “Krājam soļus – Viesturdārzā. Izglītojamie devās 30 minūšu garā pastaigā. Pastaiga tika veikta izvēloties kādu no apļiem lielo – 500m, vai mazo – 250m garumā. Daži izglītojamie 30 minūšu uzdevumu veica skrienot. Labākos rezultātus uzrādīja: Estere un Dārta no 3.a – 2750m; Hūberts un Jānis no 3.a – 2750m; Damirs M. no 4.b – 2250 m; Tomass, Viktorija un Juris no 6.a – 3500m; Ariana no 6.b – 4000m; Matilde un Agate no 9.a – 2900m; Gabriels no 10.a – 3500m.
Pavisam šajā aktivitātē piedalījās 135 skolēni no 17 klasēm, kopā noejot un noskrienot 265km un 50 metrus. Pēc rezultātu apkopošanas nospriedām, ka esam aizgājuši no skolas līdz Tartu Igaunijā.

Nākošo šīs sportiskās nedēļas dienu veltījām stafešu stundai “Skolā droši”, kurā piedalījās pirmo un otro klašu skolēni un viņu vecāki. Veiksmīgas sportošanas pamatnoteikums ir laba iesildīšanās. Vecāki kopā ar bērniem, mūzikas ritmos izbaudīja šo procesu.
Pirmajā stafetē tika pārbaudīta dalībnieku veiklība. Aizskrienot pie kaudzītē saliktiem vingrošanas apļiem, tos ātri vajadzēja uzvērt sev virsū, tad pārkāpjot tiem pāri doties atpakaļ pie komandas.
Otrajā stafetē nācās būt ļoti uzmanīgiem un atrast pareizu risinājumu kā ar auklā iesietu vingrošanas apli, kurā ielikts konuss to aizvilkt un apvelkot ap mērķi veikli atgriezties pie komandas.

Nākošas stafetes mērķis bija precīzs metiens aplī un savstarpējas sadarbības apgūšana. Vecāks kopā ar bērnu skrienot apstājās pie katra konusa un skolēns meta volejbola bumbu vecāka turētajā aplī.

Arī ceturtajā uzdevumā bija nepieciešama sadarbība. Vecāks un bērns esot pārī un turoties pie nūju galiem, uzdevuma laikā pārvietojās pa vingrošanas apļiem, tajos izpildot puspietupienus.
Stafešu stundas noslēgumā atkal svarīga bija veiklība. Konusiņus, kuri ielikti vingrošanas aplī vajadzēja novietot pa labi un pa kreisi no apļa, bet tos kuri atradās abās pusēs aplim, iecelt aplī.

Stafešu stunda beidzās ar kopēju foto un dalībnieku ģimenes saņēma pateicības par piedalīšanos un piemiņas nozīmītes no Latvijas tautas sporta asociācijas. Stafešu stundā “Skolā droši” piedalījās 18 dalībnieki no tiem 7 ģimenes.

Turpinot Latvijas veselības sporta nedēļu, ceturtdiena sākās ar vairākiem uzdevumiem, kuri trasītes veidā bija izkārtoti sporta zālē.

Viens no uzdevumiem pārvietošanās pa vingrošanas apļiem no punkta A uz punktu B tos pārvietojot uz priekšu ar florbola nūju. Šo uzdevumu visātrāk paveica 8.a klases izglītojamie,  kur vidēji viens izglītojamais uzdevumu veica 36 sekundēs, nākošie labākie bija 12.b klases un 9.b klases sportisti attiecīgi – vidēji 45 sekundēs un vidēji 47 sekundēs.

Sadarbības uzdevums ar balona piespēli pašam sev, pirms tam izlienot zem gumijas, radīja skaļas emocijas, jo balons ne vienmēr lidoja tur, kur gaidīja izglītojamie. Svarīgi bija arī piespēlēt balonu atpakaļ komandai, lai nākošais dalībnieks varētu veiksmīgi turpināt. Saskaitot kopā katras klases lielāko piespēļu skaitu, līdz balons skāra zemi, izdevās izpildīt 124 piespēles.

Nākošajā trasītes uzdevumā vajadzēja drosmi un veiklību. Pedagogam apļojot auklu, izglītojamie skrēja tai cauri pa vienam un pāros, pēc tam lēca pāri gan pa vienam, gan pāros. Arī šeit valdīja skaļas emocijas, kāds priecājās, ka izdevies izskriet cauri, kāds atbalstīja un iedrošināja klases biedrus.

Par dienas spilgtāko uzdevumu uzskatām sadarbības uzdevumu ar izpletni. Vispirms izglītojamie izpētīja pēc kāda principa darbojas izpletnis, kā jāceļ rokas, lai tas skaisti paceltos gaisā un veidotu kupolu. Šajā uzdevumā visai komandai bija jānoslēpjas zem izpletņa, lai neviens nebūtu redzams. Nākošajā uzdevumā uz izpletņa tika novietota vieglā bumba un vēzējot izpletni tai vajadzēja lidot augšup lejup ik pa laikam atsitoties pret izpletni.

Latvijas veselības sporta nedēļas noslēgumā sportiskās aktivitātes notika sporta kompleksā, kur izglītojamajiem bija iespēja parādīt savu roku spēku. Katrs dalībnieks izpildīja 1kg vai 2 kg smagas pildbumbas grūšanu no krūtīm. Uzdevumu izpildīja 17 klašu 126 izglītojamie un pēc šī uzdevuma mūsu skolas “grūstā” pildbumba bija aizlidojusi 1263 m tālu.

Futurimo apmeklē 5.a un 6.a klase

5.a un 6.a klases skolēni devās mācību ekskursijā uz Futurimo Rīga – interaktīvu izziņas centru, kur piedalījās aizraujošā nodarbībā „Aizraujošā ķīmija – Slaimo ar vielām”. Tā bija iespēja iejusties īstu zinātnieku lomā un izmēģināt dažādus ķīmiskos eksperimentus.

Nodarbības laikā skolēni uzzināja, kā dažādas vielas savstarpēji reaģē, kā mainās to krāsa un konsistence. Īpaši interesanti bija veidot pašu gatavotu slaimu, novērojot, kā šķidrās vielas pārvēršas biezā, elastīgā masā. Bērni mācījās rūpīgi darboties, ievērot drošības noteikumus un precīzi sajaukt sastāvdaļas.

Pēc eksperimentiem skolēni devās izpētīt Futurimo Rīgas interaktīvās zonas, kur varēja izmēģināt dažādas ierīces, spēles un zinātniskos uzdevumus.

Diena pagāja ar smaidiem un lielu interesi – skolēni atzina, ka mācīties caur darīšanu ir vislabākais veids, kā saprast pasauli ap mums.

Skolēnu atsauksmes:

  • “Man patika, ka varējām paši taisīt slaimu – tas bija krāsains un forši stiepās!”
  • “Ķīmija izrādījās daudz interesantāka, nekā domāju.”
  • “Futurimo bija tik daudz, ko redzēt un izmēģināt – gribētu tur aizbraukt vēlreiz.”
  • “Eksperiments izdevās lieliski, un tagad zinu, kāpēc vielas maina formu.”