Ar interesi tika gaidīta otrā VAM nodarbība. Iepriekš bija zināms, ka būs uzdevumi parka teritorijā.
Rīts sākās ar nodarbībām klasē, kur skolēni prezentēja sagatavotos mājas darbus kuros bija jāizplāno iepriekš noteikts pasākums. Sākot no organizēšanas un finansu līdzekļu piesaistīšanas, beidzot ar pamatojumu, kas tajā piedalīsies un kāpēc cilvēki gribēs atbalstīt šo pasākumu.
Turpinājumā pasniedzēji stāstīja un demonstrēja dažādus publiskās runas knifiņus. Balss kontroles un uzstāšanās elementus.
Praktiskajā publiskās runas uzdevumā, skolēniem bija jāsagatavo 2 minūšu gara runa par jebkuru priekšmetu, lietu vai notikumu. Uzstājoties liela uzmanība tika pievērtsta laika limitam, stājai, skatienam, roku darbībām, balss tonim un intonācijai.
Nākošajā nodarbībā pasniedzēji stāstīja par maskēšanās principiem un iespējām. Vērojot fotogrāfijas skolēnu uzdevums bija atklāt, kur atrodas slēpnī esošais cilvēks. Mācīja kādas pazīmes jāmeklē, kuras palīdzētu atklāt šos cilvēkus. Skaidroja, kas padara mūs redzamus vai tieši pretēji, kā kļūt nemanāmiem. Tikai kādās pāris fotogrāfijās, no vairāk nekā desmit redzētājām, radās nojausma, kur kāds varētu būt paslēpies.
Nodarbību turpinājumā skolēni devās apgūt lauka kaujas iemaņas. Pēc pasniedzēju norādījumiem apguva sejas noklāšanas tehniku ar maskēšanās krēmu.
Pēc tam sekoja apvidus vērošanas iemaņu apguve. Skolēni no konkrētas vietas novēroja noteiktu teritoriju, pēc brīža tajā kaut kas tika izmanīts un vajadzēja nosaukt pazīmes un lietas, kas liecināja par izmaiņām.
Vēl interesantāks šķita uzdevums, kurā puse no grupas atradās noteiktā attālumā no teritorijas, pa kuru pārējiem dalībniekiem cenšoties izmantot aizsegu (krūmus, kokus, citus silvēkus) vajadzēja pārvietoties līdz pirmās grupas dalībnieki viņus atklāja. Attapīgākie pārvietojās pieplakuši zemei ar īsiem pārskrējieniem vai pārveļoties.
Dienas noslēgumā skolēni uzzināja kā pareizi un sistemātiski novērot apvidu. Viss novērojamais lauks jāsadala divās daļās un vērošana jāsāk no tuvākā punkta grozot galvu pa labi pa kreisi, skatienam slīdot pa zigzag līniju ar vien tālāk, bet līdz iedomātajai lauka viduslīnijai, tad tieši tāpat tiek “skenēta” lauka otra puse.
Praktiskajā uzdevumā parkā pie kokiem bija piesietas piecas lapiņas un skolēniem ar iepriekš apgūto “skenēšanas” metodi vajadzēja atrast un norādīt to atrašanās vietas. Visbeidzot visi izmēģināja, kā ir vērot ar binokli.
Lūk, ko pēc nodarbības domāja paši Valsts aizsardzības nodarbības dalībnieki.
- Man nodarbība ļoti patika, es daudz ko iemācījos par jaunsardzi.
- Bija interesanti, patika uzdevumu daudzveidība, dažreiz bija pat grūti.
- Man ļoti patika Valsts aizsardzības mācības. Tās bija aizraujošas un iemācīja daudz par drošību un maskēšanos. Un bija forši pavadīts laiks ar klasesbiedriem.
- Bija interesanti paklausīties par maskēšanos. Biju pateicīga, ka atļāva nepiedalīties āra nodarbībā stiprā vēja dēļ.
- Bija negaidīti tas, ka vajadzēs krāsot sejas jeb maskēt, bet varēja uzzināt kā pareizi tas jādara. Grūti bija meklēt priekšmetus dažādās vietās. Visvairāk man patika slēpties un meklēt lapiņas pa parku ar binokli.
- Man otrā VAM nodarbība pagāja diezgan ātri, tas nozīmē, ka man bija interesanti. Man patika priekšmetu identificēšanas trase. Arī teorija bija pamācoša
- Bija arī interesanta nodarbība, protams seju krāsot nebija tik forši, bet nav jau tik traki. Šoreiz bija vairāk uz redzi un prasmi apskatīt sev priekšā apkārtni. Tā bija diezgan interesanti.
- Man patika apmācības un manuprāt bija ļoti noderīgi iemācīties stāju, komandas, ētiku. Bet man likās ka būs savādāk, ka mums dos pistoles salikt, sakārtot utt. Es gribētu teikt, ka man patika pieredze, un viss bija forši, kā arī labāk bija nekā rēķināt matemātiku. Temats bija noderīgs zinot, ka ir obligātais dienests, un man šis viss noderēs tuvākajā nākotnē.
Kā pēdējais dienas uzdevums, bija ierindas mācības atkārtojums. Tika atkārtotas ierindas mācības komandas: līdzināšanās, pagriezieni un soļošana kolonā.