Lieldienas parasti asociējas ar saulainu laiku, tieši tāda bija mūsu izvēlētā diena sākumskolas stafešu norisei. Skolas sporta zāle bija saulaina un piepildīta ar skolēnu pozitīvajām emocijām, kas bija dzirdamas pat uz ielas.
Sportiskās aktivitatātes šoteiz tika organizētas divās dažādās spēju grupās. Bērniem ar smagiem fiziskās atīstības traucējumiem uzdevumi bija pielāgoti viņu iespējām, bet pārējie skolēni veica fiziski aktīvākus un straujākus uzdevumus.
Skolēni ar smagiem kustību traucējumiem un skolēni, kam ir ierobežotas fiziskās aktivitātes sacentās pildbumas un vieglās bumbas mešanā tālumā no stāvokļa sēdus. Vislabāk veicās Damiram no 1.b klases, Kārlim no 2.a klases un Mariannai no 1.b klases.
Pretstafetes laikā bumba tika ielikta konusā un tā bija jānogādā komandas biedram otrā zāles malā. Visgrūtāk izrādījās sacensību karstumā nepazaudēt konusā ievietoto bumbu. Reizēm konuss sašķiebās, un bumba slīdēja ārā no tā.
Kā nākošo uzdevumu, skolēni izpildīja bumbas metienus basketbola grozā. Grozu augstumi bija pielāgoti, un arī attālums līdz grozam tika mainīts pēc skolēnu spējām. Šajā uzdevumā vislabāk veicās Kārlim no 2.a, Gļebam no 4.a un Mariannai no 1.b klases.
Izmantojot brīvo brīdi, kamēr pārējie pildīja uzdevumu, skolēni pāros veica piespēles viens otram.
Noslēgumā skolēni tika sadalīti divās komandās, un pirmo reizi mūsu skolas jaunākie skolēni piedalījās Boccio spēles sacensībās. Marianna, Vadims, Damirs un Boriss spēlēja ar zilās krāsas bumbiņām pret Gļebu, Benjaminu, Kārli un Iskanderu, kuri izlozē tika pie saraknās krāsas bumbiņām. Spēle noslēdzās ar 2:1 sarkanās komandas labā.
Visu uzdevumu veikšanā tika izmantotas bumbas un bumiņas, kas šoreiz tika asociētas ar Lieldienu tradīciju – Olu ripināšanu.
Ļoti liels paldies jāsaka šo bērnu asistentiem, kuru atbalsts šādos uzdevumos ir neatsverams. Atsaucīgi bija arī 12.a klases skolēni Raitis un Jānis, kas nodrošināja tehnisko sagatavošanos un veiklu inventāra padošanu bērniem.
Otrā zāles malā valdīja ne mazāk spraigas sacensības. Skolēni tika sadalīti četrās komandās un uz maiņām veica pirmo uzdevumu “Dzeguzes ligzda”. Skolēni sastājās pie apļiem, kas bija izvietoti visā zāles garumā. Pirmā dalībnieka aplī bija ļoti daudz dažādas krāsas un izmēra bumbiņu “dzeguzes olas”, tās dalībniekiem bija jāpārceļ no viena apļa otrā, kamēr visas bumbiņas nonāk otrā zāles galā. Aktivitātes pamatā bija atsauce uz dzeguzes īpatnējo ligzdošanu. Dzeguze pati savu ligzdu netaisa, bet olas iedēj citu putnu ligzdās, pēc tam olas perē un putnēnus audzina audžuvecāki.
Otrā uzdevuma laikā “Ola ligzdā” skolēni veidoja apļus, kartra apļa centrā atradās skolēns ar bumbu, kas to piespēleja visiem pēc kārtas, katru reizi saņemot piespēli atpakaļ.
Noslēdzoties sporta un veselības modulim, kurā skolēni mācījās kustību spēles un rotaļas, Lieldienu sporta svētkos tika iekļauta viena no labi zināmām un modulī apgūtājām rotaļām “Namiņš deg”.
Stafešu stunda noslēdzās ar lielo pretstafeti, kuras laikā bumba jeb “ola” bija jāpaņem no apļa, kas atradās zāles centrā, komandas priekšā, jānogādā savas komandas biedram otrā zāles malā, kuram tā jāatnes atpakaļ un jāieliek “ligzdā” jeb aplī, tas jādara uzmanīgi, lai bumba neizripotu jeb “ola neizkristu”.
Apkopojot stafešu stundas ieguvumus secinām, ka skolēni nostiprināja sporta un veselības modulī mācītās prasmes un iemaņas priekšmetu pārvietošanā, kustību rotaļu noteikumu ievērošanā. Ievēroja “godīgas spēles” noteikumus kā arī attīstīja sadarbības prasmes un kritisko domāšanu, pielāgojoties kā vislabāk veikt uzdevumu, un guva pozitīvas emocijas.